Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - EspenT

#16
Sitat fra: mihkku på tirsdag 19. mai 2015, klokken 22:30
Ferdig fil for nedlasting oppdatert i første post. Har tatt med strekningsmåling her :)

Evt så kan det lastes ned her: http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=20232.0;attach=30926

Takk til alle som har bidratt. Føltes litt tryggere å kjøre Gjerdrum-Fredrikstad med oppdatert kart over ladere(trengte ikke bruke noen)
#17
e-Golf / Sv: VCDS Tweaks e-Golf
mandag 11. mai 2015, klokken 17:09
Har gjort en del endringer, som blinklys bak i motfase, parklys sammen med signaturlys i auto, vise viftehastighet i auto.

Sliter med å endre instillinger for lane assist. Får ikke lov å sette Deactivation threshold Til long. Er det andre som har prøvd, og fått til dette?
#18
e-Golf / Sv: VCDS Tweaks e-Golf
torsdag 07. mai 2015, klokken 19:37
Jeg skulle gjerne vist om det er mulig å få lane assist til å styre bilen i mer en 3 sekunder eller hva det er som er standard.
#19
e-Golf / Sv: Når kan jeg forvente levering?
tirsdag 07. oktober 2014, klokken 13:24
Sitat fra: adseb på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 11:13
Heldig! Når bestilte du bilen?
Bestilt 4 april, ferdig produsert den 10 sept. Hos forhandler 29 og utlevert 30.
#20
e-Golf / Sv: Når kan jeg forvente levering?
mandag 06. oktober 2014, klokken 22:42
Nesten 3 uker.
#21
e-Golf / Sv: Skrytebilder
mandag 06. oktober 2014, klokken 19:21
:)
#22
e-Golf / Sv: Mangler ved levering
onsdag 01. oktober 2014, klokken 09:42
Vinterdekkene var stablet baki, og jeg trodde på selgeren som sa at han hadde lagt ladekabelen under gulvet i bagasjerommet.  Det eneste som lå der var en lang gul type2 kabel uten kladd.
#23
e-Golf / Sv: Mangler ved levering
onsdag 01. oktober 2014, klokken 08:59
Kom meg akkurat til hurtigladeren på Møller Romerike. Og fikk også en kabel de hadde, som en annen kunde egentlig hadde bestilt.
#24
e-Golf / Sv: Mangler ved levering
tirsdag 30. september 2014, klokken 22:49
Hentet bil i dag :) Etter en kveld med testing og bli kjent med bilen var det en kjip opplevelse å parkere bilen hjemme med flatt batteri, for å oppdage at ladekabel ikke fulgte med :(
#25
e-Golf / Sv: Felg og dekk
tirsdag 30. september 2014, klokken 14:28
Sitat fra: Råde på mandag 29. september 2014, klokken 23:18
Sitat fra: magnus600 på mandag 29. september 2014, klokken 14:38
Vekt og størrelse er ikke det eneste som spiller rolle her. Treghetsmomentet er vel så viktig! På et hjul med større felgdiameter så vil en større del av massen være samlet langt ut fra senter av hjulet. Dette gjør at hjulet blir mye tyngre å sveive i gang ved akselerasjon enn et hjul der massen er samlet nærmere midten, forutsatt at hjulene veier like mye, og det kreves selvfølgelig mer energi. Med fire slike "tunge svinghjul" i hjørnene på bilen så blir det betydelige utslag!
Gymnasfysikken ville ikke gi deg helt rett. Hjulene skal også decellereres, hvor dette omvendes til bevegelsesenergi (bilen) med samme kraft som ble betalt til momentet (hjulet) under akselerasjon. Tapet av kraft her vil være avhengig av luftmotstand og friksjon. Hadde man ikke hatt disse ville hjulet snurret evig, og for de to nevnte motkreftene er dekkbredde, dekkets rullemotstand og felgens utforming viktige.

Etter min mening kan du nesten se bort ifra felgens vekt forutsatt du kjører som en elbil skal (uten å bruke bremseklossene).

Ikke helt enig der. Du har tap både når du skal gjøre elektrisk energi fra batteriet om til bevegelses energi i hjulet, og når bevegelses energien igjen skal gjøres om til elektrisk energi.
#26
e-Golf / Sv: VW e-GOLF tekniske spørgsmål
onsdag 24. september 2014, klokken 07:27
Høres ut som en rimelig forklaring på hvordan systemet virker. Det forklarer også hvor ryktene om at den virker først etter en stund kommer fra. Luft til luft delen vil fungere umiddelbart, mens vann til luft vil fungere først når vannet har fått en viss temperatur.
Men en økning av rekkevidden med 36 prosent høres ut som bs. Det forutsetter at man uten varmepumpe bruker mer en 36% av strømmen på oppvarming, for varmepumpe vil jo også bruke litt strøm, samt at man i de fleste tilfeller nok vil benytte litt elektrisk oppvarming samtidig.
#27
e-Golf / Sv: Car-Net appen viser ikke korrekt status på bilen
tirsdag 23. september 2014, klokken 23:14
Hva med å finne ut hvilke sikring det er som går til gsm modulen? Kanskje den har en egen, så slipper man resette alt mulig annet i tilleg.
#28
e-Golf / Sv: hjelp... "strømtom" ved gardermoen...
tirsdag 23. september 2014, klokken 23:11
Er vel skrevet litt om at eGolf og enkelte hurtigladere ikke ikke går så bra sammen. Husker ikke helt men tror det var særlig ABB ladere. Litt forskjellig tolkning av standarder fører fort til problemer. Men både vw og leverandør av ladestasjoner jobber nok med saken.
#29
e-Golf / Sv: Estimert Levering - e-Golf
tirsdag 16. september 2014, klokken 00:18
Bestilte uten vp 4/4 og venter ennå :(
#30
e-Golf / Sv: VAG COM/VCDS eller VAG CAN PRO
tirsdag 16. september 2014, klokken 00:07
Tja. Kjøpte vagcom, men har ennå ingen bil å prøve på. Ble produsert for en uke siden, så dukker vel snart opp
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA