Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - amund

#31
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lys ved ladeport
lørdag 05. august 2017, klokken 09:49
Sitat fra: steam på fredag 04. august 2017, klokken 22:55
Jeg er enig. Det virker som om denne personen bare ville skape kvalm.

Han som sto i 2+ timer på supercharger mens andre ventet i kø du mener?  :-X
#32
Model S 2013 - 2022 / Sv: Scan My Tesla: CANBUS Android-app
onsdag 02. august 2017, klokken 13:23
Du trenger bare å bruke adapter og app når du skal starte Trip'en.

Jeg har hatt 3 adaptere i bilen siden jeg begynte å utvikle appen i august i fjor, og ett av dem er alltid plugget i. Jeg ville likevel fulgt med litt, en del adapteret, særlig de dyrere, har en egen dvalemodus som slår inn automatisk etter en stund. Jeg ville plugget ut hvis jeg skal være borte fra bilen i uker/måneder, den vil jo dra noe 12v fra 12v-batteriet.

Og sikkert lurt å fjerne det før du evt leverer bilen hos Tesla :)
#33
Sitat fra: daktari på tirsdag 01. august 2017, klokken 21:24
For å bruke trips, mener du adapteren bør kobles på i bilen og bli der?

Nei absolutt ikke, det som er kult med Trips er at du trenger kun å koble til idét du starter (eller resetter) trip'en. Så kan du legge igjen adapteret hjemme om du vil, og koble deg til å få statistikken når du kommer hjem igjen  :)

Prøver å rable ned litt bruksanvisning og tips her nå, ta gjerne en titt:
https://sites.google.com/view/scanmytesla/
#34
Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 01. august 2017, klokken 21:24
For iOS så kan en få tilgang til TM-Spy beta her:

Da har jeg sendt en Mail om å få beta utgaven. Noen som vet hvilken adapter jeg burde kjøpe til iPhone? Tidligere virket ikke blåtann?

Må du virkelig ta denne diskusjonen i tråden som handler om testing, utvikling og tilbakemelding på Scan My Tesla for Android?
#35
Versjon 0.9.7 er live, kun småfiks, men nå er den jaggu ute av beta!

Er det noen som har testet den nye Trips-funksjonaliteten fra 0.9.6?  :+1: eller  :-1-: ?
#36
Så du mener at bilen min har regenerert 14000 kWh, men jeg har bare ladet 9500?  8)

Tror vi snakker forbi hverandre, jeg regner ut regen ut fra Charge minus AC+DC charge. Kan godt hende jeg har tenkt feil, men det ser ut til å stemme ved både kjøring og lading nå - men det stemmer ikke historisk. Det stemmer sikkert på biler nyere enn datoen disse tellerne begynte å lade, det ser jo ut til å kunne stemme på din.

PS. Tar gjerne i mot link til der hvor Sigurdi har forsket på dette!
#37
Sitat fra: bjornb på torsdag 20. juli 2017, klokken 23:17
Differansen som mangler er kanskje akkumulert regenertert kWh?
Ja, det stemmer når en summerer regen også (1kWh feil, men sikkert en avrunding som skjer et sted..):

Stemmer ikke på min, men gjetter at lade-tellerne dukket opp i en eller annen update og ikke har vært der siden starten.

(Regen total regner jeg altså ut selv, Regen=Charge-AC charge-DC charge)
#38
Sitat fra: bjornb på torsdag 20. juli 2017, klokken 22:33
Er det mulig å se totale for AC / DC lading også?
Fant ikke noe i appen, synes det kan være interessant å se totalt akkumulert lading fordelt på AC/DC også.

Ja, de ligger ihvertfall under All-tabben, og under Total. Men jeg får det ikke til å stemme med total Charge på min bil, mulig de ikke begynte å telle fra bilen var ny men fra en viss softwareoppdatering? Ikke godt å si.
#39
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.1
onsdag 19. juli 2017, klokken 20:30
Ny linux-kernel, jeg hadde jo et håp om at kart og browser skulle bli litt raskere, at de endelig faktisk hadde lagt inn GPU-akselerasjon på grafikken. Men nå er jaggu kartet treigere enn noensinne! Ca 1 fps.  :'(

Det er vel bare å begynne å bygge sitt eget OS, og legge det inn den dagen bilen går ut av garanti  ;D
#40
Versjon 0.9.6 er live. Nå med multiple trips, og lagring av trips, og nøkkelen til å få til dette var AC/DC charge counters, takk for tips bjornb!

Her er turen min Oslo-Prekestolen-Oslo:
#41
Model S 2013 - 2022 / Sv: "Ettermontere" luftfjæring
onsdag 19. juli 2017, klokken 20:10
Ang høyde, jeg målte dette for en tid tilbake:


https://www.youtube.com/watch?v=ybwBELWvCfY
#42
Sitat fra: Lynet på onsdag 14. juni 2017, klokken 07:55
Har kommet med ønsket tidligere, men gjentar det: Er det ikke mulig å få valg for hvor ofte det logges.
Vil man se på temperaturendringer i batteriet ved kjøring eller lading holder det å logge en gang i minuttet.
Valg på maks, 0,001 - 0,1 - 0,5 - 1 - 5 - 10 - 30 - 60 sekunder intervall hadde vært toppers.

Hvis du syns det er for mye data, sett på et filter i excel kanskje? Du vet at om du f.eks. logger temperatur-tabben, så får du kun de dataene, ikke sant? Og at de oppdaterer seg ganske sjelden?

Igjen, hvis det er Excel du sliter med, prøv UDPLogger-verktøyet mitt, har testa det med 50 mb csv-filer, det kan fortsatt scrolle og zoome, selv om det går litt tregt.
#43
Sitat fra: bjornb på torsdag 15. juni 2017, klokken 21:30
Sitat fra: amund på mandag 05. juni 2017, klokken 23:23
Klarer ikke helt å forstå hva den mangler i forhold til MX. Ford og GM canbus? Hva med tesla canbus? Du får sende dem en mail og høre.

Jeg spurte scantool.net:
SitatThere is no performance difference between the two.  The OBDLink MX can access an addition CAN network (Ford MS-CAN) using pins 3 and 11 and SW-CAN using pin 1.  The OBDLink LX does not have to these pins.

Ser ut som LX utgaven også burde fungere fint da..?

Høres sånn ut!
#44
Versjon 0.9.5 er live!


Sitat fra: bjornb på mandag 05. juni 2017, klokken 22:23
@amund:
Kan du bruke dette til å vise kWh tellere for DC og AC i appen?
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/using-tm-spy-to-see-model-s-data.63051/page-20#post-2132426

Good find! Forsker på disse nå.
#45
Sitat fra: Lynet på mandag 05. juni 2017, klokken 23:47
Nå er det straks en måned siden du annonserte stor oppdatering amund........

I know...

Jeg må nok dele den opp, jeg har gapt litt for høyt. Jeg lover at det SNART kommer en UI-update, denne har allerede (driver og tester hver dag) customizing av innhold i tabber som blir lagret til neste gang, og at OBD-adapteret blir lagret til neste gang, pluss en del rydding i tabber og menyer. Justerbar størrelse på tekst, per tab.

Den har også et bedre 'spamfilter' fra billige OBD-adaptere, så man får færre crazy values.

Det jeg imidlertid må utsette mer er total omskrivning av obd-apter-kommunikasjonen, som jeg har begynt på, som f.eks. takler at man går fra bilen og kommer tilbake, uten at appen kræsjer... dette krever ufattelig mye tid sittende i bilen med PC, og jeg har ikke hatt tid til å programmere og teste det ferdig, så det må jeg nok utsette en stund til.

Dette med loading/saving/fortsetting av trips er heller ikke helt ferdig, det må bli komme litt senere.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA