Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - NegativeElectrode

#21
Elbiler i media / Ikke nok strøm til lading i hyttefelt på Budor
mandag 10. august 2015, klokken 09:35
Håper alle får tilgang via denne linken.
http://www.pressreader.com/norway/oestlendingen-nord-oesterdal/20150810/281762742980680/TextView

Hva kan en turistdestinasjon gjøre for å få bedre tilgang på strøm? Hvor mye strøm kunne vært generert lokalt med sol, vind eller eventuelt mikrokraftverk?

Det er skitrekk på Budor, så så lite strøm kan det ikke være.
#22
Elbiler i media / Sparer 30000 året på elbil
fredag 07. august 2015, klokken 13:50
#23
MVA fritak på leasing av elbil gjør dem mer gunstige enn eksosbilene
http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel557111.ece
#25
Elbiler i media / Citrõen skal lage el-cabriolet
onsdag 22. juli 2015, klokken 21:23
http://www.dinside.no/934188/citro-n-skal-selge-aapen-elbil
Men hvorfor, hvorfor må den se så rar ut?
#33
Elbiler i media / Kjapp, praktisk og lettkjørt
onsdag 01. juli 2015, klokken 07:27
Test av Mercedes B klasse electric
http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article1597054.ece

Dette må da være feil/misvisende. Vil vel kreve en 48A kurs?
Sitat
Med den lader du batteriet fullt på tre timer, men det forplikter at du har en 3-faset kurs på 16A/400 V. Veggboksen koster 13 570 kroner.

For folk med tradisjonelt strømnett med 1-faset kurs og 230 V, tilbyr Mercedes veggboks med transformator. Det gir samme ladehastighet, men koster 31 670 kroner.

Begge disse alternativene gir lik ladehastighet som ved et offentlig type 2-ladepunkt.
#34
http://www.citylab.com/weather/2015/06/where-electric-vehicles-actually-cause-more-pollution-than-gas-cars/397136/

Artikkelen er relativt nyansert, men først mot slutten. Elbiler er eneste vei å gå for å dekarbonisere transport, men det krever investeringer i fornybar energi.
#36
Elbiler i media / Tesla har ikke søppelbil
fredag 26. juni 2015, klokken 10:44
- ergo så er ikke elektrisk drivlinje egnet for tungtransport? Hva slags Erasmus Montanus argumentasjon er det?
http://www.tu.no/petroleum/2015/06/26/tesla-har-ikke-en-elektrisk-soppelbil

Vel, en av Teslagrunnleggerne jobber med den saken. (se link i TUs artikkel: http://www.tu.no/industri/2015/06/10/han-grunnla-tesla.-her-er-hans-nye-selskap)  Med mye start/stopp og lokal støy samt luftforurensning ville det være en stor gevinst om nettopp søppelbiler var elektriske.
#37
Elbiler i media / Kragerø satser på elbilturisme
torsdag 25. juni 2015, klokken 17:35
Handel, bespisning og rekreasjon burde være midt i blinken kombinert med lading
http://www.ta.no/bil-og-motor/elbil/nyheter/satser-pa-elbilturisme-i-kragero/s/5-50-90953
#39
Elbiler i media / Blir usikre i trafikken av elbil
torsdag 18. juni 2015, klokken 09:20
... og stillegående biler.

Jeg hører hjulstøy godt selv i lave hastigheter, men om det er flere biler (med forbrenningsmotor) i nærheten, drukner hjulstøy i lyden av motor. Unntaket er kanskje på ny asfalt, der det nesten ikke blir noe hjulstøy.
http://www.moss-avis.no/nyheter/trafikk/blir-usikre-av-elbil/s/5-67-98774

Skal tro om om man kunne ha på seg (eller innebygd i hvit stokk) en liten radiosender som sier i fra at det er en person i neærheten som krever ekstra oppmerksomhet. Kunne også trigget lyd på elbil/hybrider og biler som går svært stille.
#40
Elbiler i media / Bygger elbiler for barn
tirsdag 16. juni 2015, klokken 07:26
Pensjonistgjeng i Moss bygger elbiler for barn.
http://www.nrk.no/ostfold/pensjonister-bygger-elbiler-til-barn-1.12399161
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA