DC-lading hjemme er et alternativ. En boks du kobler til f.eks. 3-fas 16A og får 10 kW ut.
Har du IT-nett hjemme, må du i tillegg ha en 3-fas trafo foran.
Har du IT-nett hjemme, må du i tillegg ha en 3-fas trafo foran.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: TB på onsdag 19. juni 2019, klokken 00:15Sitat fra: ladov på tirsdag 18. juni 2019, klokken 20:59
Vi får nok vite etter hvert hvordan de har ordnet det. Personlig så tror jeg det vil være enklere å gjøre dette internt i bilen, en skilletrafo i kabelen vil gi oss ganske tung og dyr kabel mens det burde være relativt enkelt å plassere en 2kW lader internt i bilen som kobles inn når bilen oppdager at den står på IT-nett.
Dette er en plausibel forklaring.
Leste at Zaptec ikke benyttes i ny modell (og dagens modell levers heller ikke med Zaptec.). Med tanke på at ZapCharger Portable bærbar ladekabelen med innebygget elektronisk transformator er ca 3 kg, og er ikke helt billig er det lite trolig Renault har fått utviklet en ny slik kabel.
At det er montert inn i bilen en 2 kW (eller blir mer riktig med kVA?) skilletransformator som kobles inn når gitte forutsetninger er på plass er trolig løsningen. Da ligger alt til rette for at bilen kan lades "som alle andre biler".
Sitat fra: knut.aulie på mandag 08. april 2019, klokken 16:55Har samme utfordringen men tenker å få installert en ELKO RS16-USB uttak på sideveggen
Har planlagt å bruke Puls måler fra Tibber sammen med Easee.
Nå viser det seg at Han porten på min AMS måler ikke gir strøm ut
Det er ikke kontakt i nærheten av sikringsskapet, som står i en trappegang.
Finnes det en enkel måte å ta ut strøm til en USB lader fra sikringsskapet ? Går ut fra det er mulig for eletrikker å sette en helt vanlig kontakt i skapet, men det er litt dårlig plass.
Sitat fra: HeltElektrisk på onsdag 20. mars 2019, klokken 19:0725A 1 fas er ikke noe problem for denne.Sitat fra: nofuelno på onsdag 20. mars 2019, klokken 02:04
Denne go-eCharger HOME+ 22kW kan du skru opp på veggen selv og koble til med rett adapter:
http://www.nofuel.no/Produkt/go-echarger-22kw#product
Denne kan være interessant, - men så vidt jeg kan se leveres den kun opp til 16 amp enfase lading? Eller kan dere sette på 32A blå, trepin CEE og lade med opp til 25A på denne?