Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - rth

Sider: 1 [2] 3 4 ... 14
16
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
« på: Torsdag 24. Januar 2019, klokken 16:51 »
Hverken App eller nettside klarer å sende noe informasjon til bilen. Tilsynelatende i hvertfall. Men info om bil dukker opp. Ladestatus osv. Så deler av systemet er vel nede.

Ikke lett dette. En simpel Telldus hjemmeautomasjon til 1000 kr er langt mer stabil.


17
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
« på: Onsdag 12. Desember 2018, klokken 20:18 »
Samt aktivere setevarmen. Merkelig at sånt ikke er en selvfølge.

18
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
« på: Tirsdag 20. November 2018, klokken 13:03 »
Appen som sådan startet. Den hadde også registrert at bilen hadde kjørt i morges. Samtidig var lokalisering av bil ett helt annet sted enn der den stod, og den hadde ingen informasjon om ladestatus og bilstatus generelt.

19
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
« på: Tirsdag 20. November 2018, klokken 09:15 »
Ny dag, og nå får App ikke kontakt med bil, mens nettside får kontakt. Madammen melder problem til meg, og jeg får samme problem på min mobil.

20
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
« på: Lørdag 17. November 2018, klokken 16:32 »
Jeg _aldri_ opplevd de problemene dere beskriver. Ikke en eneste gang har jeg hatt problemer med å logge på. Verken på iphone app eller websiden. Så enten er dere maks uheldige eller så er det brukerfeil ;)
Litt vanskelig å skjønne at det kan bli brukerfeil når en klikker på Appsymbol på telefonen, og alt som skjer er ett symbol som surrer rundt og rundt. Eller at en er på en PC og klikker på innlogging, og innloggingside ikke kommer opp.

Tipper vel da heller det er at du faktisk ikke har prøvd å logge på når systemer er nede. :)

21
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
« på: Tirsdag 13. November 2018, klokken 20:32 »
BMW er flink på å lage biler. BMW er IKKE flink på det som skjer på nett. Skremmende ustabilt.

22
BMW i3 / Sv: Fortsatt i3 , 4 år og snart 100’km
« på: Tirsdag 06. November 2018, klokken 19:02 »

23
BMW i3 / Sv: Fortsatt i3 , 4 år og snart 100’km
« på: Tirsdag 30. Oktober 2018, klokken 21:52 »
Hvorfor våre skiver er blitt så rustne skjønner jeg egentlig ikke. Håndbrekkvarianten er også brukt en god del av meg, inntil jeg oppdaget at den bremset på alle 4 hjulene. Dermed samme funksjon som å bremse normalt hardt.

Kan forskjellene på erfaring bero på hvor i landet man bor? Vi kjører i saltsørpe vinterstid. Ville tro at om en slapp det, så vil det også være ett helt annet resultat for skivene.

24
BMW i3 / Sv: Fortsatt i3 , 4 år og snart 100’km
« på: Tirsdag 30. Oktober 2018, klokken 18:11 »
Litt Off Topic, men siden bremser er nevnt her.

Vi har akkurat hatt vår 2016modell på 1. gangs service.  55.000Km. Med beskjed om at alle skiver burde byttes. Kona har hatt som vane å trille ned Oslofjordtunnelen og subbebremse på vei til jobb, uten at det kan sies å ha fungert noe særlig.

Så da blir det å begynne å mekke bremser igjen. Trodde jeg var ferdig med sånt, men ikke pokker om BMW skal få tjene penger på at de selger noe som ikke tåler østlandske veier vinterstid. Grmf....

Når en velger uriginalt. Er det merkbare kvalitetsforskjeller her. Bremsene brukes jo veldig lite, og det kan se ut til at det er rusta som tar dem og ikke slitasjen.


25
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
« på: Onsdag 10. Oktober 2018, klokken 12:45 »
Inntil noe annet blir sagt, av BMW, så velger jeg BMW´s "utsagn"  8)
Flott du er stolt over å være ignorant!

Bytta dekk i går og kan føye meg i rekken i å si at du tar feil, begge forhjula går løst når håndbrekket er på.
Samme på 14' i3. Har og testet håndbrekk i fart. Virker på meg som at rompa glei ut.
Har brukt håndbrekk i nedoverbakker for å bruke bakbremsene for å unngå rust. Tok og sjekket varme på skivene etter en lang nedoverbakke. Gode og varme foran også. Så det er nok som nevnt tidligere i tråden. I fart virker brekket på alle hjul, ved parkering kun på bakhjul. Dermed kan en like gjerne bruke bremsepedal for å  pusse skivene.

26
BMW i3 / Sv: Priser service i3
« på: Mandag 01. Oktober 2018, klokken 13:22 »
Da var tida inne for 1. service. Vi ligger på ca 25-30K i året. Litt over 7000 for en service! Måtte spørre hva de gjorde. Jo bremsevæske og microfilter. Og så så de på bilen. Det siste gjør jeg også hver dag. (Estimert tid på service var 2 timer).

Sa da blir det serviceavtale. Eneste jeg klarte å få til å funke var 3 år/60K til 3700.

Poenget med 3 og 5 år var i følge kundebehandler at da kunne en ha litt slakk om det gikk noen dager over 2, 4, 6, 8 eller 10 år. Det betyr jo i så fall at de som har kjøpt partall, kan risikere at en ikke får med seg den siste en planlegger. Er det mulig?? Tok da ikke sjansen på 4/120, men ser an hvordan ståa er i 2020.


27
BMW i3 / Sv: Hva bestemmer service-intervall'er på i3?
« på: Tirsdag 07. August 2018, klokken 17:41 »

Det er akkurat dette jeg også opplever nå. Bilen har akkurat passert 100'km og jeg har bare hatt en service tidligere (etter 2 år). Nå ber bilen om ny service (etter nøyaktig 4 år), og jeg som altså hele tiden har hatt forståelsen av at 2 service'r var inkludert i en 5 års service avtale, føler meg litt lurt.
Jeg mener bestemt at selger oppgav dette i sin tid.
Det er derfor jeg altså spør om noen andre her har opplevd kortere servicebehov enn 2 år på bilen.
Hvis det er slik at det kun er 2 års intervaller som er programmert inn på i3 serviceindikator, så mener jeg km begrensing på en serviceavtale på i3 ikke gir mening.

Jeg har lurt på det samme selv, og får gjøre noen vurderinger ved første service i oktober. På vår 1-serie har 10 år 150K vært gull. Men på i3 så synes jeg ikke avtalene er gode om man kjører langt i året.

28
BMW i3 / Sv: Hva bestemmer service-intervall'er på i3?
« på: Tirsdag 07. August 2018, klokken 10:15 »
Vi kjører ca 30K i året. Bilen har nå straks rundet 50K, og fortsatt så sier bilen at service/bremser skal skje i oktober 2018. (Bilen er registrert Oktober 2016).

For meg så virker serviceavtaler med KM-begrensing som noe som henger igjen fra fosilvariantene. Langkjøring eller bykjøring. Hva betyr det for en EL-bil? Det er jo bremsevæske og filtre som byttes. Med vår kjørelengde så blir plutselig ikke serviceavtaler så interessant etter den første. Vi hindres av påløpte KM.

29
BMW i3 / Sv: Priser service i3
« på: Fredag 08. Juni 2018, klokken 12:50 »
Er det noen som vet/har opplevd at det er noe annet enn hvert 2. år som trigger servicebehov. Jeg har en fosil BMW, og der er det service, bremsevæske og inspeksjon som dukker opp i litt tilfeldig rekkefølge. Om det bare er hvert 2. år som trigger noe verkstedbesøk på i3, så er jo strengt tatt KM irrelevant i pakkene.

30
BMW i3 / Sv: Priser service i3
« på: Torsdag 07. Juni 2018, klokken 12:22 »
https://www.bmw.no/content/dam/bmw/marketNO/bmw_no/Topic/Offer-and-services/service-and-warranty/service-inclusive/BMW%20i%20SI-priser%20(NOK)%20nov%2016.pdf

Takker.

Da ser det ut til at 3/100 000 til 3700 er det fornuftige. Med påfyll av samme en gang til. Det skulle gi 3 servicer totalt for en pris på 7400. Med forbehold om at varianten finnes når tid for påfyll kommer.

Tror ikke det går å fornye 3år/100'km avtale etter at du har kjørt 100'km med samme avtale? Den må da fornyes med en som har fler km. Serviceavtale km gjelder total kjørelengde fra du kjøpte bilen, ikke fra når man tegner eller oppdaterer avtalen.. eller tar jeg feil da?

Hvis det stemmer, så vil vi som kjører langt kun ha nytte av en serviceavtale for 1. service. Deretter finnes det ingen avtale som dekker kjørelengder på over 30K i året, såvidt jeg kan se. Om vi holder oss under 30K så kan 4 år/120km være en mulighet.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 14