Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Audigaudi

#31
e-Golf / Sv: VCDS Tweaks e-Golf
søndag 19. april 2015, klokken 12:34
Hvis noen finner en måte å skru av funksjonen som låser DVD-skjermen ved kjøring hadde jeg vært takknemlig.
#32
e-Golf / Sv: Original stereoanlegg i e-Golf
søndag 19. april 2015, klokken 08:59
Sitat fra: elektro på lørdag 18. april 2015, klokken 22:22
Hvor mye er det å hente på å sette inn disse Gladen høyttalerene uten forsterker?

Uten å ha hørt dette settet vil jeg anta det er en stor oppgradering. De bruker stort sett aller billigste type elementer og deler i fabrikkproduksjon. Men om det lydmessig passer 100% til bilen, det blir sikkert smak og behag.
#33
I går oppdaget vi at Kiwi på Aurdal (den som lagde så mye kø) har fått ladestasjon. Ladestasjonen ligger bortgjemt på baksiden av bygget lengst bort fra inngangen. Mens familien stod 20 minutter i dokø fikk vi ladet bilen. 

Men, den virket og var gratis ut april (i butikkens åpningstid).  ;D
Litt senere brukte vi laderen på Roa som også fungerte utmerket!

#34
e-Golf / Sv: 18" felg/dekk el-golf
søndag 01. februar 2015, klokken 07:20
Jeg har merket vesentlig mer støy og redusert rekkevidde ved valg av 18". Dog har jeg ikke noe b-merket sommerdekk, så dekktype kan helt sikkert ha mye og si.
Men etter hva jeg forstår har E-Golfen mindre isolasjon og er således mer utsatt for støy enn vanlige Golfer.
#35
Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 30. januar 2015, klokken 20:11
Er det noen som har opplevd piping fra bremsene?
De siste par morgenene har det vært skikkelig 'volvo-gneldring' når jeg snur bilen foran garasjen (må fram/bak noen ganger)...
Vi har det samme og jeg sporer det tilbake at vi nesten ikke bruker bremsene. Jeg regenererer og seiler nok mye mer med elbilen enn med tidligere biler og derav blir bremsene brukt mindre aggresivt. Man bør fra tid til annen bremse hardt ellers vil skivene ruste og man får merknad på EU-kontroll.
Jeg anser dette som helt normalt pga lite slitasje.
#36
e-Golf / Sv: Oppvarmet frontrute. Spørsmål?
fredag 09. januar 2015, klokken 19:26
Husker jeg riktig er det også oppvarmede spyledyser, eller tar husker jeg feil?
Det(spyling) sammen med varmetrådene gjorde susen for meg her i går.
#37
e-Golf / Sv: Dørproblemer på egolf
torsdag 08. januar 2015, klokken 17:53
Det kan jo være flere årsaker til at noen opplever problemer og andre ikke. Fuktighet ved inn/ut av garasjer, vasking m.m. kan jo være vanlige årsaker. Her har vi sikkert alle litt forskjellige rutiner.

Men jeg kan melde om at vi ikke har noen problemer med vår e-golf
#38
e-Golf / Sv: Vinterdekk
tirsdag 30. desember 2014, klokken 09:53
Jeg kjøpte Conti piggfritt på 195/65/15 for å ha smalest mulig dekk mtp rekkevidde.
#39
e-Golf / Sv: eGolf uten vp i skikkelig kulde - blir det varmt i kupeen?
søndag 28. desember 2014, klokken 13:31
Sitat fra: Ohm på søndag 28. desember 2014, klokken 11:20
@Audigaudi: Jeg skal passe meg for å være for bastant,  det er kanskje litt for hardt å si at den ikke kan gå 19 mil, men da er det under følgende omstendigheter:
Ikke varme/kjøling, ikke lys, ikke lyd, dvs ingen som helst andre forbrukere. Egg mellom gasspedalen og foten, maks hastighet 60 km og helst ikke for mye oppoverbakke. Man må nok også lage litt kø. Ikke røre bremsen og seile inn mot kryss. Dette er selvsagt mulig, men da er det økonomiløp, ikke praktisk bruk.

Det jeg mener er at praktisk rekkevidde på bilen er langt unna 19 mil. Å få til mer enn 13-14 mil er for spesielt interesserte. Jeg har selv klart 17,2 mil på sommerføre, men da kjørte jeg i Eco+.

Men hvis egolfen din lett klarer 20 mil uten at man foretar det jeg har beskrevet, så er det knallbra, men hører nok med til sjeldenhetene.

Ja, vi kjørte i Eco+ hele veien. Men på sensommeren med 15 grader ute opplever jeg ikke det som er problem. Men vi kjørte motorveien og lå i 85, så ja vi brukte høyrefeltet. Ellers brukte jeg bilen som normalt med lys og radio på hele veien. Hvis du har forventet at bilen skulle gå 19 mil på vinteren så skjønner jeg at du er skuffet. Men jeg hadde lest meg opp såpass på forhånd at jeg var forberedt på det som var i vente og er fornøyd med bilen til vårt bruk.
#40
e-Golf / Sv: eGolf uten vp i skikkelig kulde - blir det varmt i kupeen?
søndag 28. desember 2014, klokken 09:42
...
Sitat fra: Ohm på lørdag 27. desember 2014, klokken 22:43
Riktig det at bilen ikke går 19 mil, og da kunne de droppet å nevne det noe sted. Den går ikke 19 mil, leaf går heller ikke 19,9 mil. Men men, forbruket er jo oppgitt feil på alle biler. Merkes bedre på en elbil enn en diesel bil, noen mil fra eller til merkes jo bedre når man har få.
Vi har kjørt 16 mil med restrekkevidde på 3 mil, så og si at bilen ikke går 19 mil er jeg uenig i. Snittforbruket var på 11,7kW, hvis jeg husker riktig. På sommeren under riktige betingelser er det med andre ord mulig å oppnå minst 19 mil.
#41
e-Golf / Sv: Praktisk rekkevidde?
søndag 28. desember 2014, klokken 08:37
Sitat fra: Marius Engel på lørdag 27. desember 2014, klokken 17:43

Sitat fra: Audigaudi på lørdag 27. desember 2014, klokken 15:54
Hadde to lengre kjøreturer her lille julaften og 1.juledag. Total kjørelengde 11 mil, gjennomsnittlig forbruk lå da på ca. 17,5kW. Kjørte med en kombinasjon av Eco og Eco+. Temperatur på 19grader, ingen setevarme. Når vi kom frem lille julaften hadde vi 9km rekkevidde igjen. Jeg anser dette som opp mot maks av hva vi klarer med denne bilen i et område med variert topografi.

Utetemperaturen lå mellom -6 og -19 grader. Veidekket bestod stort sett av hardpakket snø og is.

Hva var utetemp og veidekke/veiforhold?
#42
e-Golf / Sv: Praktisk rekkevidde?
lørdag 27. desember 2014, klokken 15:54
Hadde to lengre kjøreturer her lille julaften og 1.juledag. Total kjørelengde 11 mil, gjennomsnittlig forbruk lå da på ca. 17,5kW. Kjørte med en kombinasjon av Eco og Eco+. Temperatur på 19grader, ingen setevarme. Når vi kom frem lille julaften hadde vi 9km rekkevidde igjen. Jeg anser dette som opp mot maks av hva vi klarer med denne bilen i et område med variert topografi.
#43
e-Golf / Sv: eGolf uten vp i skikkelig kulde - blir det varmt i kupeen?
lørdag 27. desember 2014, klokken 15:48
Jeg synes varmen fungerer greit, etter 2-3 minutter kjøring kjenner jeg at det ikke er kaldt i bilen lenger (ute er det ca. -10 grader her nå). Jeg vil ikke påstå at det blir varmt i bilen, men at det kanskje holder en ca. 16 grader når jeg har satt termostaten til 22.
Som flere påpeker her suger varmapparatet godt med strøm. Kort tid etter oppstart skrev infotainment ca. 6,5kW når jeg stod stille. Så at varmeren bruker mye strøm er det liten tvil om. Det er utvilsomt den som setter begrensing i rekkevidde med dagens temperaturer.

En annen ting vi erfarte 1.juledag var at hurtiglading tar ca. tre ganger så lang tid ved ca. -14 grader.
#44
e-Golf / Sv: Forvarming av e-Golf
fredag 05. desember 2014, klokken 22:40
Hvis man bruker appen for å forvarme blir den stående på i overkant av 20 minutter, hvis jeg husker riktig. Man kan velge om man skal være koblet til strøm eller ikke. Det styres fra appen. Varmeapparatet tar ca. 3-4 kW hvis jeg har sett riktig på måleren, så det er greit å være bevisst dette hvis man ikke står koblet til strøm.
Effekten er ikke ekstrem, men det blir en viss lunk etter nevnte 20 minutter.

Husker jeg riktig kan man sette den på avgangstimer og hvis jeg har skjønt det korrekt virker den da litt annerledes. Men her må noen supplere med mer info.
#45
e-Golf / Sv: Original stereoanlegg i e-Golf
tirsdag 25. november 2014, klokken 18:16
Min erfaring er også at innfesting kan være forskjellig, dvs at skruehullene kan ha ulik plassering. Det gjør det også  mer kronglete å montere. Så jeg fikk veldig sans for Eton etter å ha sett videoen deres på nettsiden. Der får man med festebraketter, skruer, overganger som alt er plug-and-play.

Men på den annen side krever det ikke mye fingerferdighet å ordne disse tingene selv.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA