Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - afo

#31
e-Golf / Sv: Senkefjærer
tirsdag 03. februar 2015, klokken 10:16
Hvordan blir dette mtp. at vi har torsjonsaksel bak i våre biler, og ikke uavhengig hjuloppheng, slik de golfene med 120hk+ har? Ganske stor forskjell på komforten i disse originalt, dette må vel forsterkes med stivere senkefjærer? Kjipt av VW å ikke gi oss uavhengig oppheng bak på e-golfen!
#32
e-Golf / Sv: Poll: Hva er ditt Ø forbruk i vinter
mandag 02. februar 2015, klokken 23:35
Hadde vært naturlig hvis batteripakken var litt forskjellige, men forbruk blir noe annet. Da må det være noe som ikke går går rundt som det skal et sted.
Kjører utelukkende med acc på langturer, så ikke forsøk på økokjøring. Har ligget mellom 14.5-16kWh/100km på alle turer. Eneste jeg gjør er å ha maks 90km/t.
17"vinterdekken dine sin skyld?
#33
e-Golf / Sv: Poll: Hva er ditt Ø forbruk i vinter
mandag 02. februar 2015, klokken 22:51
Og hjem igjen..
#34
e-Golf / Sv: Poll: Hva er ditt Ø forbruk i vinter
mandag 02. februar 2015, klokken 22:49
Ikke forvarming, Acc på 90km/t hele veien, noe køkjøring, lett snøvær, et par kuldegrader, normal og klima på 22 grader.
Hva slags dekk og trykk kjører dere med hyt forbru? Kan da ikke være så stor forskjell på de enkelte bilene. Har Nokian R2 med 3bar på astanafelgene. Og Vp..
#35
e-Golf / Sv: Rykter om oppgraderinger/innkallinger
mandag 02. februar 2015, klokken 13:46
Fikk denne i dag:

Oppgradering 87E7 Pris ikke beregnet
kriterium 1

Time på torsdag, så sier i fra mer etter at jeg har snakket med mekaniker da.
e-Golf med VP
#36
Leaf 2010-2017 / Sv: e-Golf vs Leaf
søndag 01. februar 2015, klokken 12:57
Det glemmer du fort når du får bilen! Har kjørt mye leaf, og veldig fornøyd med å vente på golfen. Interiøret og (skinn)setene er verdt prisforskjellen mener jeg iallefall. Jeg får også 2-3 mil lengre rekkevidde ned golf vs leaf. Sammen med vindusspylere som treffer hele vinduet, sidevinduer som åpner seg kjapt, fjernlys som faktisk lyser opp veien, seilemodus, navigasjon og mediaspiller som er super og acc, mener jeg golfen ikke er dyr mtp. Hva du får. Kjekt å legge inn serier på harddisken/DVD du kan se på når du lader osv. Når du får bilen glemmer du ventetiden :)

Sorry leafere, men siden det er en leaf vs golf tråd, trengs noen innlegg fra de som har e-golf også. Og som har erfaring i fra begge to.
#37
e-Golf / Sv: Lakkforsegling av ny bil?
onsdag 28. januar 2015, klokken 12:41
Jeg ringte Alienautospa fordi det lå nært jobben. Men etter samtale og litt googlesøk ble valget lett.  Ganske godt å levere bilen til en som det virker som har skikkelig peiling. Er samme person som selger produkter til gutta på detailers club, så du får gode råd til valg av behandlig osv. http://www.detailersclub.no/forum/topic/18360-tilbakemeldingstraad-til-alien-autospa/
Kan legge alt fra modesta (dyrt) til GTechniq og Polishangel cosmic (som jeg valgte).

https://www.youtube.com/watch?v=aPFK2KoUiUE&x-yt-ts=1422327029&x-yt-cl=84838260&feature=player_embedded
#38
Han er veldig fornøyd! Bilen ble helt strøken :)
God service (kjørt og hentet på jobb) og den er blankere enn den var da jeg fikk den levert hos Møller.
Anbefales!
#39
e-Golf / Sv: Lakkforsegling av ny bil?
tirsdag 27. januar 2015, klokken 20:24
Enig at du kan få bra resultat selv også, men keramisk coating får du ikke kjøpt uten å være godkjent detailer (kanskje noen typer, men jeg hadde ikke turt). Du må også ha skikkelig maskin, produkter osv. samt ha litt peiling. jeg er iallefall fornøyd med å ha fått jobben gjort av en proff, mye bedre enn jeg noen sinne hadde klart selv :)
#40
e-Golf / Sv: Lakkforsegling av ny bil?
tirsdag 27. januar 2015, klokken 16:22
Hentet bilen min hos Alien Autospa (Car Detailing) på Lysaker/Jar i dag. Den så sinnsykt bra ut! :) Fikk også se bilder av hvordan lakken egentlig ser ut etter transport og klargjøring hos Møller. Masse riper og urenheter, som blir godt skjult av sprayvoks hos forhandleren.

Fikk anbefalt dette: http://alienautospa.no/sider/cosmic-senter
Jeg jobber bare noen km. unna, og han kjørte og hentet meg på jobb da bilen var ferdig herdet. Super service!
Glemte såklart å ta bilder i farta, men ser han har lagt ut noen bilder her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18989.0.html

Bilen ser helt strøken ut, og holder seg forhåpentligvis slik en god stund også. Fikk tom. med litt vaskesaker  ;D
#41
e-Golf / Sv: Lading av E-golf
tirsdag 27. januar 2015, klokken 08:51
Sitat fra: np på tirsdag 27. januar 2015, klokken 08:40
Bare for å være sikker, når det gjelder Saltoboks Type-2. Hvis jeg installerer en 400V/11kW/3fase/16A, selv om den leverer opp til 11kW, så kan jeg fortsatt lade e-Golfen med den, men den drar bare 3.6kW? (Vil gjerne sette opp en ladeløsning som ikke må byttes om et par år eller tre...)

Jepp. Jeg har en sånn. Fungerer veldig bra! Golfen får 3.6 KW, besøkende tesla får 11.
#42
Mener jeg satte den i ECO, men kjørte med acc og god varme, så vet ikke om det utgjør noe forskjell i fra normal da..
Måtte hurtiglader 2x15 min på samme strekning i 1.gen leaf. Kom da hjem med -- På km. Telleren. Da var det 5 grader kaldere, men allikevel sykt fornøyd med at valget ble golf!
#43
Hører pumpa, men merker ikke noe vibrasjoner. Den fungerer iallefall. Kjørte 120km med 74 km/t snittfart. 5 kuldegrader og 10km rest nå. Inkl. opp og ned Liertoppen.
#44
Hjem igjen. E6, snø i både luft og veibane. ACC virket ikke pga tett snøfall, men fulgte også trafikken i ca 90km/t. 4-6 minusgrader. Startet uten å forvarme bilen begge veier, og klima på 22 grader auto. Varmt og godt. Kan ikke se at det skal bli noe problem å kjøre opp mot 150km med denne bilen i flere minusgrader i 90 km/t.

Veldig fornøyd! :)

#45
Testet litt i kveld. Superfornøyd og imponert over bilen! :) den triller så lett at den nesten ikke mister fart i oppoverbakke en gang. Har kjørt noen 1000km i 1 gen leaf, og dette er jo en helt annen verden. Vil tro rekkevidden er nesten det dobbelte i noen minus. VP er fint!

Snittfarten er inkl. stopp med litt fikling på skjermen og fylling av luft i dekk (3bar). Kjørte E6, våt vei og 3-4 kuldegrader. Satte acc på 100, og fulgte trafikken. Våt vei.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA