Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - GOS

#1756
Model S 2013 - 2022 / Sv: P100D
fredag 26. august 2016, klokken 10:36
Skjønner at det er mye tap i batteriet, men at det skal være 15% tap over motor/inverter høres mye ut. Bilen min rapporterer (linkmytesla) 338 kW effekt som vel må være ut av batteriet? Og dermed er dette etter at indre tap i batteriet er "forsvunnet". Har da problemer med å tro at det forsvinner 51 kW over inverter/motor. Eller kan de 338 kW være før indre tap i batteriet?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#1757
Model S 2013 - 2022 / Sv: P100D
torsdag 25. august 2016, klokken 22:56
Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 25. august 2016, klokken 21:15
Ja nå er man jo fult klar over det og Tesla selv skriver at ytelsen måles med motortrend sin testmetoder. Heller ingen overivrige hk tall de slenger ut.
Men kanskje noen blir skuffet når de finner ut at det mest sannsynlig ikke er verdens raskeste produksjonsbil som de hadde i pressemeldingen ;D

Litt morsomt at man nå begynner å nærme seg noe som til nød kan si er 700hk siden det er rundt ca så mye hk/kW de tar ut av batteriet nå før tap. Reel motoreffekt på P100D er nok et sted på rundt 580-600hk.
Så kanskje neste utgave P110D kan levere 700hk 3-4 år etter P85D :P

Men skal man tro de som var imot oss som klaget når det kom til P85D saken så går jo P100D likt som P85D siden de har jo samme motoreffekt og er bare det som betyr noe ikke hva bilen/batteri faktisk leverer ::)

Jeg sliter med å tro / forstå at en inverter og elektromotor skal ha 15% tap. Dette høres mye mer ut enn det en har i industrien på andre elektromotorer med frekvensomformer. Bør være under halvparten av det tapet.
#1758
Model 3 / Sv: Model 3 i media
lørdag 20. august 2016, klokken 17:17
Mente å huske det hadde blitt bekreftet for lenge siden, og ikke bare den "we will fix", men mulig jeg husker feil.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#1759
Model 3 / Sv: Model 3 i media
lørdag 20. august 2016, klokken 11:19
Sitat fra: Amoss på lørdag 20. august 2016, klokken 10:40
Sitat fra: N00b på lørdag 20. august 2016, klokken 09:02
Det gikk superkort tid før Elon sa at bakluken var gjort større.

Alt er som kjent relativt... Men selv har jeg litt problemer med å definere starten av april til slutten av juli/august som "superkort tid" i denne sammenhengen. Ikke at jeg har noen formening om de har valgt en enkel eller mer komplisert løsning av den grunn.

Det var bare dager etter avdukingen han uttalte dette med at lukeåpningen ble større.
#1760
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
fredag 19. august 2016, klokken 21:58
Sitat fra: JorgenM på fredag 19. august 2016, klokken 20:27
Tirsdag etter var vi på prøvekjøring hos Tesla Trondheim og kjørte en S70D. Ikke perfekt bil, men alt i alt var vi fornøyde. Bilen føltes noe tregere enn vår i3 til tross for noe raskere akselerasjon, men det kommer nok av langt bedre komfort i Teslaen.

Selv med komfortforskjellen så skjønner jeg ikke hvordan du kunne få en slik følelse.....
#1761
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fungerer spotify smertefritt for deg?
mandag 15. august 2016, klokken 15:42
Sitat fra: KalleKalif på mandag 15. august 2016, klokken 14:00
Bare lurer på om det er noen som har en feilfri opplevelse med integrert spotify i bilen? Hos meg må jeg logge inn på nytt nesten hver dag og det henger seg helt opp hvis bilen mister dekning i et par sekunder. I tillegg forsvinner alle albumene og spillelistene mine en gang i blandt (bare i bilen riktignok, de er fortsatt tilstede på kontoen min).

Så: noen som har 0 problemer med spotify?

Jeg har faktisk ikke opplevd Spotify problem siden den kom. Det eneste var at ved en av Software oppdateringene så var den tilbakestilt til Tesla Account og jeg måtte logge inn på nytt med min konto for å få mine spillister etc.
#1762
Sitat fra: duffus på onsdag 10. august 2016, klokken 18:30

https://youtu.be/t598DFj3L6s

Knekknekk


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ufff, for en lyd. Slik har jeg heldigvis aldri hatt på min S85 juni-14. Men jeg har ikke luft og dette henger gjerne sammen med de som har luftfjæring?
#1763
Model S 2013 - 2022 / Sv: Telefon som musikkavspiller
søndag 07. august 2016, klokken 23:55
Sitat fra: Lynet på søndag 07. august 2016, klokken 23:10
Kjøpte meg ny Samsung S7 edge i sommer men får ikke spilt av musikk via usb.
Via blåtann får jeg til å spille av men kun fra telefonen, ikke fra bilens skjerm.
Noen som får til noe annet?

Har ikke prøvd med USB, men funker helt fint med blåtann på min S7, dog uten Edge men det skulle jo være det samme. Jeg kan styre den både fra skjermen og fra mobilen. Det som jeg synes er fint i forhold til min gamle Windows mobile er at når jeg nå går ut av bilen så setter den mobilen på pause, men så starter den opp igjen når jeg kommer inn igjen i bilen. På Windows mobilen så måtte jeg velge å spille fra mobilen på nytt hver gang jeg kom tilbake til bilen.
#1764
Model S 2013 - 2022 / Sv: Spionerer bilen min på meg?
torsdag 04. august 2016, klokken 08:16
Sitat fra: KristofferH på torsdag 04. august 2016, klokken 06:49
Når de fleste idioter avslutter AP ved å vri i rattet istedenfor for å slå den av med spaken. Så blir det nok mye å gå igjennom..

Vet ikke helt hvem som er mest idiot jeg, men de 3 ukene jeg har hatt loaner med AP så har den slått seg av fordi jeg holdt i rattet og AP ikke holdt seg innenfor fornuftig del av veibanen, deriblant en del ganger utenfor midtlinjen.
(DESS nærmere uføret AP synes å føre deg, dess hardere holder du på rattet og til slutt kobler den ut)

Min erfaring er at den fungerer fint på fine motorveier, men litt svingete vestlandsske landeveier klarer den ikke.
#1765
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla kan låse opp bilen din
tirsdag 02. august 2016, klokken 21:45
Sitat fra: Øggen på tirsdag 02. august 2016, klokken 19:49
Om bilen låse seg eller ikkje, kan du bestemme i innstillingene.
Ikke knyttet til om FOB'en er inni elle ei.

Her er det vel folk som påstår at den låser seg når FOB'en er inni bilen selv om FOB'en ikke er tildekket av mobil eller annet.
#1766
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla kan låse opp bilen din
tirsdag 02. august 2016, klokken 19:02

Og jeg har "gammel" bil og den låser seg heller ikke når FOB er inni.
Snodig at det er forskjell her.
#1767
@Muffinmann.

I en periode før mitt 12v batteri tok kveld så tappet min seg av og til 10-14 tkm per døgn. Jeg tror det gjerne var svakt 12v batteri som tappet det store med stadig vekk å lades. (Energy save on)

Kanskje ditt 12v batteri tar kveld om 1-2 måneder?
#1768
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hacking av Model S (CAN-bus-lesing etc.)
tirsdag 26. juli 2016, klokken 22:35
@Veggen
Har du også fått tak i måleutstyr?
Holder du til på Vestlandet eller er du i øst du også?
(Eller nord)
#1769
Sitat fra: lunitiks på tirsdag 19. juli 2016, klokken 12:46
Har ikke data på superlading til 100%, men til 90% på min gamle 70D sist helg
Til sammenligning så lader min S85 med 33 kw ved 90%
#1770
Sitat fra: bertin på mandag 18. juli 2016, klokken 20:11
Ankom Vinje SC med 12% på batteriet og ladet til det var fullt og den stoppet på 100%.
Fylte på 63 kWh og det tok 71 minutter. Typical med 100% viste 365km.

Siste sekundene før den stoppet å lade viste den 37A (14kW).
Var dette en S70D eller S75D. Dersom den ladet med 37 A og 14 kw i slutten så har den vel en del buffer i topp.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA