Nå som Tesla holder på åpne flere og flere ladere i nettverket sitt for andre, sp tror jeg hele IONITY konseptet med sin priser vil få verdi 0. Så BMW charging service er bare tull. Ikje noe å tenke på engang.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Øyvind.h på tirsdag 23. mars 2021, klokken 22:17
Jeg kommer til å be om tilbud etter hvert da jeg likte interiøret og det ser ut til å bli en bra bil.
Men det Kina-inspirerte eksteriøret er ikke vellykket etter mitt syn. Model X er ikke den peneste, men går denne en høy gang på design.
Jeg så BMWs video hvor de forsøker å imøtekomme kritikken, og en ser hvordan de jobber med lyssetting og utdrag av designet for å forsvare sluttresultatet.
Men når en blir vant til designet lærer en å verdsette det en liker, og overser det de har bommet på. Og så lenge den er fin innvendig og god å kjøre lever jeg fint med at den ikke er så pen utvendig i mine øyne. Den unisone slakten av designet bryr jeg meg lite om, men skulle jo gjerne sett at de lagde noe jeg syntes var både moderne og pent. Så langt har jeg ikke kjøpt en ny bil hvor jeg ikke likte eksteriøret. Dette blir fort første gang fordi jeg tror den blir veldig bra fra førerplassen.
Sitat fra: geear på tirsdag 23. mars 2021, klokken 21:07
Jeg blir nesten eitrande forbanna av hvor jævlig de ser ut. BMW er egentlig de eneste jeg har sett på som realistisk at skal kunne levere en elbil jeg har mer lyst på enn Tesla (har Model X og ville aller helst hatt en elektrisk X5). Så lanserer de først iX3, som er en fossilkonvertert bakhjulsdrevet X3, etter altfor lang tid, og så kommer de med dette her, som ser ut som et misfoster av en X1 eller noe, og faktisk er like stor som en X5??
Ødelagt X5 og M4/4-serie har de også, og X7 kan jeg nesten ikke snakke om uten å få brekninger. Som både nåværende eier av BMW, som BMW-fantast gjennom 20 år, og aktiv i BMW-miljøene på mange måter, så er dette særdeles vondt å se på. Hadde det vært en Kia, så drit og dra, men BMW burde klart bedre.
Sitat fra: TLarsen på torsdag 18. juli 2019, klokken 20:13Sitat fra: ArTa på fredag 16. november 2018, klokken 23:24Sitat fra: hemi på fredag 16. november 2018, klokken 23:18
nr 2xx og sånnsett som deg også på "VIP" lista til møller, når både du jeg og flere venner med XX nr hikker på prisen, er det ikke spesielt godt tegn.
Ikke sant.
Jeg har blitt en hater av Møller kjeden i Norge (personlig mening).Vil gjøre det helt klart her grunnet integritetsspørsmål som kan dukke opp etterhvert, og ingenting ville gledet meg mer enn at dem mister VW / Audi kontrakten i Norge. Vi alle må samarbeide nå og få løst at alle kan få bilen til den prisen den bilen bør ha.Sitat fra: ArTa på torsdag 31. januar 2019, klokken 20:34
Har sjekket litt ut nøyere mot priser fra Sverige og Tyskland og det var faktisk ikke så mye å hente på nåværende tidspunkt. Da foutsetter jeg at jeg har fått 4 % I rabatt her. Så da blir det bestilling I Norge for min del.
Vær så snill, avbestill.
Sitat fra: oyvindbj på tirsdag 30. april 2019, klokken 19:00
Min står også som på vei, men har også dukket opp en bil til med registreringsnummer i appen. Bilen ble registrert i dag, så da håper jeg den tar veien fra kaia og hjem til garasjen min om ikke så lang tid.
Hvor lang tid tar klargjøring?
Sitat fra: z4rd på tirsdag 09. april 2019, klokken 21:31
3,5 hørtes mye ut. Jeg ble anbefalt 3,1 bar foran og bak av Tesla ifm utlevering.
Sitat fra: AJ82 på tirsdag 09. april 2019, klokken 20:36
Ser at endel kjører rundt 50psi på TMX, som vil si nesten 3.5bar.
Noen nye erfaringer rundt dette? Kan vel også ha endel å si for rekkevidde...
A.J.
Sitat fra: el-sprell på mandag 01. april 2019, klokken 12:05
Bilen min ble satt i produksjon i dag, men kommer ikke opp i app.
Tror det beste er å holde jevn kontakt med selger ang. status.
Sitat fra: olavxxx på mandag 11. mars 2019, klokken 00:05Sitat fra: Imagine på torsdag 07. mars 2019, klokken 14:38Hvordan kan du si du ikke vil ha model 3 på grunn av at den ser vanlig ut, mens du venter på en Audi som ser ut som den mest vanlige bilen i verden? Model 3 har særegent design, eTron ser bare ut som en fossil Audi stasjonsvogn med litt høyere bakkeklaring.Sitat fra: el-sprell på torsdag 07. mars 2019, klokken 14:13Sitat fra: gr på torsdag 07. mars 2019, klokken 13:28Sitat fra: Imagine på torsdag 07. mars 2019, klokken 11:42Jeg har en fossilkonvertert VAG og en Tesla, og vet hvilken som oppleves mest som fort-og-gæli av de. Det er også et par nye biler fra erfarne produsenter, som sliter med uferdig software og forsinkelser. Tror nok det er flere enn Tesla som haster for tiden, uten at andre går rundt og kaller de fort-og-gæli av den grunn. Må nivået her inne virkelig være der?
Det blir selvsagt spennende. Men som kjøper av en Audi forventer man jo litt mer enn som kjøper av en fort-og-gæli-bil som Tesla.
Veldig sjeldent jeg tar meg bryet å kommentere diverse 'krangling' hvorvidt hva som er bra/dårlig med Tesla og andre elbil-produsenter, som foregår på de fleste forum rundt om. Men synes du faktisk ikke det er noe litt fort-og-gæli over hvordan Tesla setter sammen bilene sine, spesielt Model 3, når du ser hvor mange skavanker som er på bilene som blir levert til kunder?
Helt klart andre produsenter (som er av et visst kaliber) som har hatt samme problemer i nyere tid og gått under radaren, men det virker da vitterlig ut som Tesla har alt å tjene på å ta seg bedre tid med å få en akseptabel finish? Tror ikke det er så mange som påstår at teknologien til Tesla lider under noe som har vært utviklet fort-og-gæli.
Har bestilt meg en E-tron selv, men merker at det frister veldig å kjøpe en M3 også. Utrolig hvor potente biler de har fått til å utvikle på kort tid. Håper de klarer å få orden på produksjonen/finish, så jeg kan trykke på 'kjøp'
Jeg tenker likt som deg. Kunne vært litt kult med Model 3 som elbil nr 2 da den er en morsom, spesielt kvikk og sportslig bil - på en måte ytterpunktet på andre siden til den mer tunge og komfortable e-tron. Bare synd de leverer etter fort-og-gæli metoden. Da blir jeg avventende og ser an utviklingen og kundeopplevelsene først. Man kan jo når som helst bestille en og få den på 2-4 uker. Det er til og ked 7-14 dagers åpent kjøp.
Ankepunktene er likevel at den ser så kjedelig og ordinær ut, har litt vel dårlig støydemping og skulle helst hatt noe annet enn sedan og liker helst litt mer bakkeklaring på en elbil, som tross alt er en ren bruksbil uansett. For min del er det bensinbiler som brukes til entusiastisk hygge-kjøring.
Kvalitetsfølelse? Overhode ikke. Moro likevel? Sannsynligvis i massevis så lenge bilene fungerer bra.
Klart man kan alltids bruke retorikk med subjektive faktorer, men det er ikke noe sannhet og bidrar ikke til noe positivt i debatten. Og din gjentakende klaging på at Tesla spyr ut biler er vel også et motsatt problem for Audi, som har levert 3 biler denne måneden. Hvor er alle bilene hen? Ryktet er at de må oppdatere hos forhandlere før salg, støtter de ikke OTA?
Der er levert ut nesten 1000 Model 3 hittil denne måneden, det er halvparten av alle elbiler levert i Norge.
I forrige måned solgte Tesla Model 3 I Tyskland i 16 dager og de tok over ledelsen av elbiler der. Blant eiere av model 3, er de mest fornøyd av bileiere. Selv i Tyskland er de veldig fornøyd, selv om de er veldig trofast til tyske merker.
Tesla viser at de tar grep, de har doblet antall serviceansatte, de bygger flere servicesentre, de senker prisene på bilene, de øker ytelsen på alle model 3 med 5 prosent - gratis! I tillegg får superlader v3 250 kW dedikert kapasitet.
Så selvsagt skal du få lov til å velge å stå i kø for å få en bil med bedre skinntrukket sete og kanskje massasje i setet, kanskje du skal ha doble vinduer?
Jeg håper du blir fornøyd med bilen din og den lever opp til forventningene dine, men jeg synes det er litt rart at du fremstiller Tesla som det kjedelige når det egentlig er Audi som er det tradisjonelle.
Tesla er best på mye, men ikke alt. Men de er også leken, de oppdaterer bilene støtt og stadig, de har best multimedieskjerm så vidt jeg vet, de har masse morsomme og unyttige Easter eggs, Osv.
Ikke minst vet man at Tesla satser alt på elektrisk, de andre tjener penger på fossil og ser på elektrisk som et nødvendig onde.