Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Svg1974

#16
Audi e-tron / Har alle blitt oppringt?
tirsdag 05. februar 2019, klokken 07:28
Ser at folk bestiller biler uten reservasjonsnummer. Jeg har sittet stille i båten på plass ca 5000 uten at jeg har blitt kontaktet av Møller. Er "alle" blitt ringt opp untatt meg?
#17
Audi e-tron / Sv: Kommentarer etter visning av bilen
torsdag 01. november 2018, klokken 06:44
Sitat fra: hemi på onsdag 31. oktober 2018, klokken 14:03
Sitat fra: Jarv!s på onsdag 31. oktober 2018, klokken 13:25
Hei.
Noen som har oversikt over hvor bilen vil bli vist frem?

Jeg har ikke reservert meg for audi, men synes bilen ser både fin og stor ut. Skulle gjerne fått sett den.
Forstår at det kanskje ikke er ledige plasser, men jeg kan ringe forhandler og alltids høre om jeg får komme ! :)

bare møte i døra, du må nok gi fra deg en epost som betaling

Alternativt stille uten billett. Spør hva som egentlig skjer her, og si at du skal levere bilen din på service...
#18
Audi e-tron / Sv: Info! Nå!!!
mandag 22. oktober 2018, klokken 13:51
Sitat fra: Pingle på mandag 22. oktober 2018, klokken 13:43
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 22. oktober 2018, klokken 12:42

Audi E-tron må vel være en bil som er trygg å kjøpe uten prøvekjøring? Jeg står såpass langt bak i køen at det ikke blir noe problem for min del, men akkurat prøvekjøring ville jeg tenkt at ikke var noen krise om jeg stod langt fremme i køen. Spesielt om man rekker innom forhåndsvisning. Vurderer å ta en tur fredag kveld når jeg kommer tilbake fra jobbreise da Erik Arnesen Bryn har visning da, men usikker på om jeg prioriterer det.
Det jeg dog er veldig spent på er leveringsevne. Leverer Audi bra, eller går de i fotsporene til Opel, Hyundai og andre som struper produksjon og leveranse. Og ved eventuell treg leveranse – vil de slenge på en god prisøkning slik flere andre har gjort. Må si jeg er usikker på hva jeg forventer av Audi ift leveranseevne og prisstabilitet.

Opel ble vel strupet av GM. Audi har vel ingen annen unnskyldning enn programvareforbedring, så langt. Det kan i verste fall bety at 3000 etron leveres ved påsketider. Det er overraskende om de låser seg i forhandlinger med LG pga pris, og det dreier seg om 5% av totalpris, og derfor skulle velge å stanse en stor fabrikk og første leveranserunde av etron.
Jeg tror mer på 50k opp i pris så snart ventelisterne har fått undertegnet, om nyhetene stemmer. Dog ser jeg ingen ting på electrek eller insideevs, så det er lov til å håpe at dette bare er rykter.

Artikkelen definerer det vel også som regulatorisk godkjenning, dvs SW er med all sannsynlighet ferdig skrevet, men mangler endelig godkjenning. Så lenge Audi har startet produksjonen kan man (optimistisk) anta at de regner godkjenningen som en formalitet.

#19
Audi e-tron / Sv: e-tron Edition One
mandag 22. oktober 2018, klokken 10:13
Sitat fra: Eodman på mandag 22. oktober 2018, klokken 09:52
Jeg var på visning hos Møller Oslo vest idag tidlig. Der ble bilen vist i Antiguablå, som er en farge jeg ikke kommer til å velge. sstår som nummer 17x, så det blir vel en Limited i grå. Ellers var førsteintrykket stort sett meget positivt. God sittekomfort, ok plass bak. Premium følelse over hele bilen. Speilene må jeg bare ha. Jeg var negativ først, men de var langt bedre en hva jeg forventet. Det eneste som trakk litt ned var basgasjeplass som var litt mindre en forventet. og at de kunne organisert koppholder/ mobilader i midtarmlenet på en mer praktisk måte. Til gjengeld er det plass til reservehjul, noe jeg har savnet på min BMW.

Fikk du noe inntrykk om en tredjeperson i baksetet vil ha det behagelig? Tenker da bådebenplass og seter.
#20
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
torsdag 18. oktober 2018, klokken 19:44

[/quote]

Fabrikken, gjennom kilder. 850 til Norge pr mnd, tom juli, så litt mindre.
[/quote]

850 fra nå, eller fra nyttår? For oss treiginger kan jo det bety en del...
#21
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
torsdag 27. september 2018, klokken 12:23
Noen som fører nerdete statistikk på reservasjoner for oss som var trege på avtrekkeren? Jeg reserverte 13. september, og da ble jeg #5445 i køen. Har en kompis som reserverte den 17. (ca en dag før lansering), da ble han ca #5470 om jeg ikke husker helt feil. Nå har jeg rykket frem ca 10 plasser siste 14 dager, men hadde vært kjekt å vite hva de som reserverer i dag får som kønummer.

Anyone?


#22
Audi e-tron / Trådløs ladning
torsdag 20. september 2018, klokken 08:09
Noen som vet noe om trådløs lading på e-tron? Ser at det kommer som standard "klargjort for trådløs lading", det har vært nevnt tidligere, men nå er det lite eller ingen informasjon. Vil jo tro at de har en plan for det siden det kommer klargjort som standard...
#23
e-Golf / Sv: Møllers laderegler
fredag 12. desember 2014, klokken 13:19
Når jeg bruker kjøteledning sniker jeg kladden opp mellom dekk og skjerm, da ligger de rimelig trygt for vær og vind. Har selv fått to nye kladder pga fukt, selv om de er merket at de skal klare å tåle vær og vind, er det greit å være føre var.
#24
e-Golf / Sv: Bremselys
søndag 02. november 2014, klokken 09:27
Sitat fra: Råde på lørdag 01. november 2014, klokken 00:11
De skal gjøre det, både i B, R2 og R3.

Det er det som står i dn amerikanske pressemeldingen, men på min bil er det kun i B bremselyset kommer på. Kjørere du på ACC er det også litt som skal til før lyset kommer på.
#25
Du kan ikke parkere gratis på Sola, så enkelt er det. For sentrum (og resten av Norge) er alle blå P-plasser gratis, men i Stavanger snor de seg unna i parkeringshus med bom.

Enkelt sagt, om det er blå plass (gratis) er det gratis selv om du ikke står på EL-bil plass. ALDRI stå på oppmerket EL-bil plass med mindre du lader. Tidsbestemt parkering gjelder for deg også, bruk tidsur for å sette starttid.

Søk på elbil på Stavanger kommune sine sider så får du opp grei info.
#26
e-Golf / Sv: "Vente"matter
fredag 10. oktober 2014, klokken 09:10
Stoffmatter er tilvalg, men da skal det også følge med gummimatter når disse kommer til lager. Jeg har ikke hørt noe fra min forhandler, til tross for jeg har første bilen som kom til dem.
#27
e-Golf / Sv: Vis oss ditt e-Golf-forbruk!
torsdag 09. oktober 2014, klokken 13:26
Skru av klimaanlegget så skal du se den hopper opp på 190. I sommer når jeg kjørte på mitt mest "nerdete" var den på 202km ved fulladet bil. Nå kjører jeg mer edruelig normalt, og da viser den ca 190 ved klima av, men hopper raskt ned til 160 ved utetemperatur rundt 10 grader.
#28
Kia Soul EV / Sv: Kia Soul EV vs e-golf - rekkevidde
fredag 03. oktober 2014, klokken 16:41
Sitat fra: RonyTheRunner på fredag 03. oktober 2014, klokken 11:35
. Bruker man disse til å beregne kjørelengde, så kommer e-golf ut med 190 km (antar 24.2 kWh tilgengelig batterikapasitet)

E-golf har netto kapasitet på 21.2kWh, 24.2kWh er brutto. 12.4 er snittforbruk, for å oppnå 190 i kapasitet må du ned i mye lavere tall (som er fullt mulig). PS: tallene er bekreftet av Møller i Oslo, og matcher langtidsforbruk.
#29
e-Golf / Sv: Faktisk langtidsforbuk
fredag 03. oktober 2014, klokken 16:18
@rio stemmer det, men dette er snittforbruket, og 190km rekkevidde er med nedoverbakke og hjemlengsel. Holder du 60 og kjører fint kommer du ned i 10 kWh/100km, det hadde igjen betydd en rekkevidde på 242km, noe du bare kan drømme om. Som nevnt har også Møller bekreftet tallene jeg skrev, og det er tilfeldigheter som gjør at bruttotallet/snittforbruket matcher rekkevidden.
VW kunne med fordel opplyst om dette bedre, for det er neppe siste gangen vi ser denne misforståelsen.
#30
e-Golf / Sv: Faktisk langtidsforbuk
fredag 03. oktober 2014, klokken 09:22
@elegolf batteri info her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16447.msg257776.html#msg257776

26,8 kWh er basert på antagelser rundt prototypen slik jeg har forstått det.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA