Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - e-Golf

#31
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: INVITASJON TIL FØRVISNING AV AMPERA-E
fredag 18. november 2016, klokken 12:09
Sitat fra: svingen på fredag 18. november 2016, klokken 11:39
hmmm ser da ikke ut som det er mye gratis akuratt
har ikke bestilt bil selv (vurdere veldig) syns det var noe stiv pris
https://zerokonferansen.no/#pamelding

Foredragene koster penger, å se bilen er gratis
Det store spørsmålet blir om bilen er låst, slik den var i Paris..
#32
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: INVITASJON TIL FØRVISNING AV AMPERA-E
torsdag 17. november 2016, klokken 12:27
Satser på at noen av dere som bor i nærheten har mulighet til å ta en tur innom, og dele bilder og meninger med oss andre  :)
#33
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Pressebilder Bolt EV/Ampera-E
tirsdag 15. november 2016, klokken 13:26
Denne videoen hadde jeg ikke sett her inn før, legger derfor ut en link til den.
Ganske kjekk syns jeg

http://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20161115/hang-med-pa-provtur-i-opel-ampera-e
#34
Jeg har også "bestilt"/tegnet kontrakt, men tenker at Ampera-e kan dekke alle mine behov hvis jeg kan slenge på den en takboks/skiboks.
#35
"Bolt EV offers available DC Fast Charging capability, which provides a GM-estimated up to 90 miles of range in about 30 minutes of charge time. That's enough time to enjoy a cup of coffee. DC Fast Charging stations are available for public use and are perfect for topping off your charge while on the go.Bolt EV offers available DC Fast Charging capability, which provides a GM-estimated up to 90 miles of range in about 30 minutes of charge time. That's enough time to enjoy a cup of coffee. DC Fast Charging stations are available for public use and are perfect for topping off your charge while on the go."

Kilde: http://www.chevrolet.com/bolt-ev-electric-vehicle.html

Er det noen som har kunnskaper til å rekne utifra disse tallene (90 miles of range in about 30 minutes of charge time)?
#36
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Pressebilder Bolt EV/Ampera-E
tirsdag 20. september 2016, klokken 18:11
Imponerende øye for detaljer nime01.
Veldig kjekt med spekulering, det er en stor del av morroa for meg.

#37
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Bilder av Chevy Bolt (Opel Ampera-E)
tirsdag 20. september 2016, klokken 17:22
Tusen takk for bildesamlingen!
Men; ettersom jeg forstår så er bilen en 5 seter, men er det ikke nakkestøtte i midten bak? Klarer ikke å se det utav bildene. Det kan selvsagt være at det er pre-production biler som ikke har, eller at det er en fiffig løsning på dette.
#38
e-Golf / Sv: Varmepumpe
onsdag 07. mai 2014, klokken 12:44
Vi får håpe på at Møller forfatter en info mail, som alle forhandlerene distribuerer til oss kunder, slik at alle vet eksakt hva en kan forholde seg til.


#39
BMW i3 / Sv: Ladeutsyr til BMW i3
onsdag 16. april 2014, klokken 10:45
Sitat fra: i3_X3_X5_730 på tirsdag 15. april 2014, klokken 16:02
Denne er veldig grei, nårdu skal vurdere alternative ladekladder til den som følger med i3.
CC-laderen er IP44, EVi sin 16A er IP55 og Mennekes sin 16A er IP67.  ::)



Jeg har bare en tilleggs kommentar til IP tabellen, slik at alle har samme forståelse.
Det som er viktig å huske på når en leser denne, er at IPX7 og IPX8 er en statisk test, nedsenking i væske til 1 meter.
IPX6 og lavere er dynamisk test.

IEC 60529(2.1):
"6    Degrees of protection against ingress of water indicated by the second characteristic numeral:  Up to and including second charachteristic numeral 6, the designation implies compliance also with the requirements for all lower charachteristic numerals. However, the tests establishing compliance with any one of the lower degree of protection need not necessarily be carried out provided that these tests obviously would be met if applied. An enclosure designated with second characteristic numeral 7 or 8 is consider unsuitable for exposure to water jets (designated by second characteristic numeral 5 or 6) and need not comply with requirements for numeral 5 or 6 unless it is dual coded. "

NEK 420-2 (NEK EN 60079-14*2010) page 161:
«En allmenn misforståelse er at for eksempel IP67 er en bedre kapslingsgrad en IP66, disse kapslingene er basert på vidt forskjellige bruksformål hvor vanntrykket utgjør den vesentlige forskjellen.»
#40
e-Golf / Sv: Kjøreinntrykk
fredag 04. april 2014, klokken 23:01
Takk stefka
#41
Rogaland elbilforening / Sv: Ladestasjoner i Sandnes
fredag 04. april 2014, klokken 19:22
Tar opp igjen denne tråden.
Noen som vet om det er avgift for å parkere elbil i parkeringshuset ved Amfi Vågen i Sandnes?
#42
e-Golf / Sv: Kjøreinntrykk
fredag 28. mars 2014, klokken 21:49
Sitat fra: hovik på fredag 28. mars 2014, klokken 18:53

https://www.youtube.com/watch?v=A7hdmXfJQBI
E-Golf "gruser" BMW i3.

Noen som kan hjelpe med et kort referat på hva de sier i filmen?
Hvorfor mener de at e-golfen er bedre enn BMWen.
Jeg må tilstå at jeg forstår fint lite av det som blir sagt
#43
e-Golf / Sv: Seter i E-golf
mandag 24. mars 2014, klokken 19:51
Kjenner jeg er litt nyskjerrig på dette med seter.
Første gang jeg har kjøpt bil til knappe 300k og ikke prøvd den.

Har hørt at ergo setene er veldig gode, så det er lov å håpe at de i e-golfen er bra
#44
e-Golf / Sv: Forsikring e-Golf
søndag 23. mars 2014, klokken 22:51
Jeg tar superkasko, fordi prisforskjellen er så liten.
55 kr pr mnd, og for meg så er leiebil viktig.
Også virker det attraktivt med tanke på et eventuelt oppgjør ved kondemnering før bilen er 3 år.
Men med tanke på min nåværende skade statistikk, så er det nok gunstigere med basis kasko.. Men 55 kr mnd veier tungt  :)



#45
e-Golf / Sv: hvit golf
torsdag 20. mars 2014, klokken 12:48
Stod en bil hos forhandler med oryx lakk, den gikk nesten litt mot kremgult.
Forhandler sa at det ikke var kvalitetsforskell, men kunne være vanskeligere å treffe på lakken ved skade.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA