Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Breezec

#1
Model 3 / Sv: Teknisk sp.mål om batterikjøling TM3
søndag 04. februar 2024, klokken 20:54
Model 3 har ingen problemer med kjøling av batteri i kulde. Varme fra batteri benyttes av varmepumpe til oppvarming av kupe etter lading. I tillegg kan varme sendes til eksterne radiatorer for kjøling med uteluft. I praksis er batteri kaldt før neste lading og må derfor aktivt varmes opp igjen før lading 2.
#2
Turer i Norge. / Sv: Sognefjellet med Hyundai IONIQ
torsdag 24. juni 2021, klokken 13:06
Dette skal være helt uproblematisk. Kjørte denne turen i midten av mai med min Tesla Model X75D som har tilsvarende rekkevidde som din. Gaupne 57% batteri - Bismo (forbi Lom) 11% gjenværende batteri.
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Typical km ved 80% batteri x75
mandag 20. mai 2019, klokken 10:50
260km@80%, bil utlevert des 17, 28.000km.
#4
Model X 2014 - 2022 / Sv: 2019.12.1 med 150 kW!!! Europa også??
fredag 26. april 2019, klokken 14:37
Godt spørsmål, men ampere ligger på knappe 300A fra 13% til 44% SOC. Teoretisk skal et 75kWh  kunne lades med 75% av farta til et 100kWh hvis batterikjemi er lik, og ingen ekstern begrensning på strøm. 100Kwh er tydeligvis begrenset av strøm siden v2 gir 150kW og v3 gir 200kW.
#5
Model X 2014 - 2022 / Sv: 2019.12.1 med 150 kW!!! Europa også??
fredag 26. april 2019, klokken 13:29
75 begrenses på strøm (ampere) i dag, så teoretisk skulle det være mulig å øke denne pakken også.
#6
Model 3 / Sv: Rekkeviddeerfaringer Model 3
tirsdag 23. april 2019, klokken 12:18
Dette endres i oppsettet til Teslafi.

kWh & Wh/m(km) Factor:

Juster denne slik at Teslafi stemmer med det som bilen regner på. På min X75 bruker jeg faktor 0.98
#7
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilsalget måned for måned
torsdag 11. april 2019, klokken 11:53
Kan det være en E-Pace?
#8
Kun bilen kan sette seg selv i sleep, det skjer når den selv finner det for godt. API har ikke mulighet for dette. Aktivitet fra app eller TeslaFi holder bil våken, det samme gjør f.eks lading av 12V batteri.
#9
Deep sleep mode er vel eneste måten på biler uten valget for always connected ja. Det kan likevel ta tid før bilen går i sleep. Cabin overheat protection er avskrudd ja?
#10
Always connected må skrues av hvis man bruker f.eks TeslaFi, ellers vil bilen aldri gå i sleep. Bilen rapporterer ikke sleep-status når always connected er avhuket, TeslaFi vil da polle hele døgnet.

#11
Sitat fra: Muffinman på onsdag 27. juni 2018, klokken 21:06
Jøss. Noen som har vært over Ørskogfjellet i det siste? Er vel tredje uka med bygging dette, så det nærmer seg kanskje.
Holdt fortsatt på med kabling når jeg var forbi i dag morges.
#12
Lading av Tesla / Sv: Europatur og lading på lav SOC?
søndag 17. juni 2018, klokken 17:08
Ankom lader med 4% nå idag. Ladefart rett på 48kW. X75 utlevert i desember.
#13
Sitat fra: rsomby på tirsdag 07. november 2017, klokken 10:51
Jeg har også en referral med utlevering 29.09.2017 som jeg ikke har fått noe link til bestilling på enda. 6 uker and counting...  hadde håpt på minitesla til jul for jentungen.
Har du fått link nå?
Jeg fikk mail i dag om min første referral var levert, men jeg er usikker på om det gjelder bil levert 26.09 eller 29.11 (har to referrals)
#14
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Hjelp hva vinterdekk ville du velge?
onsdag 22. november 2017, klokken 09:05
Jeg prøvde det samme med sommerdekk, satte de mest retningsstabile dekkene foran. Bilen føltes helt livsfarlig ut. Etter jeg byttet om foran og bak, oppførte bilen seg mye bedre.
#15
Bestilling og levering / Sv: Levering desember - januar 2017/2018
mandag 20. november 2017, klokken 10:58
Nei, dette er gps-data levert over AIS-nettet. Når båtene går langt fra land, fanges signalene opp av satellitt. Satellittdata vises ikke i gratisløsningene på nett.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA