Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jazzwheel

#16
Tesla SW og AP / Sv: 2021.4.18
lørdag 05. juni 2021, klokken 06:38
Sitat fra: jazzwheel på søndag 30. mai 2021, klokken 17:16
Min 2020 Model S har blitt helt krise å kjøre med AP nå, den skrur seg av i absolutt alle tunneler. Til og med når jeg kjører under en større bro skrur den seg av - med full alarm som gjør passasjerer opprørt...
Dette var min egen skyld da autopilot nå skrur seg av ved reduserte lysforhold hvis lys ikke står på eller er satt til auto. Litt rart og irriterende da det har virket fint i flere år. Jeg opplever også nå økt fantombremsing, også i godt dagslys og selv med lysene på.

Kjørte nettopp et par timer med helt strålende AP opplevelse og ikke en eneste fantombremsing. Det var godt, for det er slik jeg er vant til at den oppfører seg.
#17
Tesla SW og AP / Sv: 2021.4.18
tirsdag 01. juni 2021, klokken 20:44
Sitat fra: OhmPaPa på søndag 30. mai 2021, klokken 17:21
Da ville jeg ha tatt kontakt med Tesla. Min 2017 TMX oppfører seg ikke slik.

Bestilte service jeg. I tillegg til autopilot kluss så har begge skjermene, uavhengig av SW versjon, gått i svart et tosifret antall ganger det siste halvåret. Det er vel god nok grunn til å be Tesla feilsøke.
#18
Tesla SW og AP / Sv: 2021.4.18
søndag 30. mai 2021, klokken 17:16
Min 2020 Model S har blitt helt krise å kjøre med AP nå, den skrur seg av i absolutt alle tunneler. Til og med når jeg kjører under en større bro skrur den seg av - med full alarm som gjør passasjerer opprørt...
#19
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
tirsdag 25. mai 2021, klokken 13:32
Nå er jeg ferdig med 21" og Pilot SuperSport og vil bytte til 19" med mest mulig komfort og lavt støynivå.

Hvilket dekk er det da jeg velger nå om dagen - er det Landsail 588UHP som gjelder? Pris er ikke avgjørende.
#20
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
mandag 22. februar 2021, klokken 19:12
Jeg har et spørsmål om vinterdekk til dere som har erfaring fra fjellet på vinteren. Jeg har alltid kjørt piggfritt, men utelukkende i Oslo og på hovedveier i omegn, og nå skal jeg brått frekventere fjellet i årene fremover.

Hvordan er det å kjøre piggfritt godt inne på Norefjell midt på vinteren? Jeg ser det brøytes, men ikke strøs stort, så jeg er redd for at det rett og slett er farlig å kjøre piggfritt. Jeg skal kjøpe nye vinterdekk uansett så pris er ikke avgjørende.
#21
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lavere pris på Model S
fredag 16. oktober 2020, klokken 09:21
Sitat fra: Rosstopher på fredag 16. oktober 2020, klokken 08:33
Sitat fra: Polestar på fredag 16. oktober 2020, klokken 07:18
Ingen prisnedgang nummer to foreløpig i Norge, men jeg ser at WLTP er økt fra 610 km til 652 km.

Det var jo en underlig økning... Nesten EPA-rekkevidde, men ikke nøyaktig. Hadde jo antatt at 402 miles EPA ble over 700 km WLTP hvis det er snakk om den samme bilen som selges over there.
Den selges uten Tempesthjul i Norge, så kanskje det er en sammenheng der.
#22
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lavere pris på Model S
fredag 16. oktober 2020, klokken 09:19
Sitat fra: Polestar på fredag 16. oktober 2020, klokken 07:18
Ingen prisnedgang nummer to foreløpig i Norge, men jeg ser at WLTP er økt fra 610 km til 652 km.
De har også byttet modellbetegnelse fra Long Range til Long Range Plus, slik som i USA.
#23
Tesla SW og AP / Sv: EAP tilbake
tirsdag 22. september 2020, klokken 13:55
Syns dette var veldig kjekt jeg, bestilte med en gang. Kjøpte nettopp ny TMS og droppet FSD denne gang siden Autopilot nå var inkludert, og FSD bare er tull. Irriterende at jeg ikke kunne bruke blinklys til å skifte fil på motorvei mens AP var på, men nå er jeg savnet på fra forrige TMS på plass.
#24
Model S 2013 - 2022 / Sv: Erfaring med Tesla S og små barn
fredag 11. september 2020, klokken 19:26
Med base og bakoverlent Maxi Cosi Pearl Pro var det noe begrenset med bevegelighet på forsetet. Også litt komplisert å få ungen neddi uten at hodet kommer borti taket. Foroverlent går alt smertefritt. Jeg tipper at dette er et av de største setene, med base, og selv det gikk altså bakoverlent. Tok nettopp levering av ny TMS, og jeg mistenker at setene i selve bilen tar mindre plass nå enn for eksempel 2017 - det virker nemlig som det er bedre plass.
Bagasjerommet er stort nok til det meste, inkludert barnevogn.
#25
Bestilling og levering / Sv: Usmidig innbytte ved kjøp
lørdag 05. september 2020, klokken 12:55
Lignende opplevelse nylig. Henter ny TMS til uka, og skulle levere min gamle TMS i innbytte. Fikk nemlig en pris jeg var ok fornøyd med og 30 dagers gyldighet - alt sammen dokumentert på mail. På grunn av noe krøll med å koble innbyttebil mot ny bil ba Tesla meg gjennomføre prosessen på nytt. Jeg fylte inn alt likt, bortsatt fra at jeg økte km-stand med 700km siden jeg hadde kjørt en del siste to ukene. Dette var som sagt et ledd i feilsøking for Tesla, så jeg hadde aldri gjort dette på nytt om ikke det var fordi de ba meg forsøke det. Likevel var prisen nå blitt 19k lavere. Jeg ringte spurte hvorfor og de bekreftet at dette var på grunn av de 600km jeg hadde kjørt. Jeg påpekte at det første tilbudet, som fortsatt hadde gyldighet, sa at jeg kunne kjøre 2000km i løpet av de 30 dagene det varte, men det hjalp ikke.

Siden tilbudene ikke har noe referansenummer lurer jeg på om de fortløpende overskriver hverandre når man putter inn samme regnr/understell på nytt. De hadde ikke oversikt. Jeg orket ikke tanken på å krangle mer om det så bilen ble solgt på FINN. Tanken på å dra derfra til uka, i ny bil, men likevel potte sur...

Blir min tredje TMS siden 2014, og jeg vil ikke ha noen annen bil, men det er ikke fordi serviceapparatet til Tesla er det ryddigste i verden.
#26
Bestilling og levering / Sv: Betydelig prisnedgang S og X
mandag 20. juli 2020, klokken 09:18
Bestilte en TMS som følge av denne prisnedgangen. Det er 4 uker siden i morgen, men har fortsatt ikke fått VIN. August levering som ble oppgitt ryker antar jeg. Kan ikke huske å ha ventet så lenge på VIN tidligere.
#27
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S 402 miles range
torsdag 25. juni 2020, klokken 15:27
Håper du har rett i det Klykken. Snakket med Tesla sales på telefon nettopp og de kunne ikke bekrefte at bilen jeg får vil samsvare med blogginnlegget, og at jeg enn så lenge måtte forholde meg til gamle og gjeldende detaljer for biler utenfor USA. DS har ikke svart meg ennå. Forhåpentligvis endrer info på nettsiden seg i løpet av sommeren og blir lik som for USA.

Edit: Slik det står nå får jeg altså heller ikke Tempest hjulene slik man gjør i USA.
#28
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S 402 miles range
torsdag 25. juni 2020, klokken 10:22
Jeg ser at det står North American Long Range Plus. Hvis jeg bestiller fra tesla.com nå står det kun Long Range. Er det rimelig å anta at det gjelder alle biler produsert fra nå?
#29
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: TMS Hvordan resette dekksensorene?
lørdag 05. oktober 2019, klokken 11:07
Sitat fra: oyvind86 på fredag 04. oktober 2019, klokken 17:12
Jeg gikk inn på service og resatte dekkene igår etter bytte. Her får man valg om flere typer dekk. Fikk opp masse feilmeldinger like etter og sendte en "Bug report" i samme slengen. Idag var alt som det skulle igjen.  :)
Virker som den resetter hele bilen og alle sikkerhetssystemer, men det kommer tilbake igjen etter et par minutter. Hvis du forter deg å sette den i Drive, akkurat når den resetter, så kan du gjøre burnouts siden TC og alt annet forsvinner  8)
#30
Tesla SW og AP / Sv: Tesla V10 er her!
fredag 04. oktober 2019, klokken 11:12
Sitat fra: Motorwatt på fredag 04. oktober 2019, klokken 10:59
Sitat fra: Inop på fredag 04. oktober 2019, klokken 10:56
Men det er en rar ting i V10 jeg ikke har opplevd før. Når jeg ligger i venstre fil på 4 felts vei hender det at den bremser opp for en lastebil som er i høyre fil og nekter å kjøre forbi. Har prøvd å vente for å se om den ombestemmer seg, men det gjør den ikke. Hvis jeg overstyrer med wattpedalen kjører den forbi selvfølgelig, men slipper jeg wattpedalen før lastebilen er helt passert bråbremser den. Er det noen andre som har lagt merke til det? Skjer både i dagslys og i mørke og gjerne på rett fin strekning med lite trafikk  ???
Akkurat det samme opplever jeg med 2019.32.2.2 (altså ikke V10). Maksimalt irriterende. Kanskje norsk standard på veibredde avviker fra USA sin?
32.2.2 her, og samme problemstilling. Det har i praksis gjort AP ganske ubrukelig for øyeblikket. Trenger ikke være en lastebil engang. Jeg kjørte på E18 ved Sandvika i morges og da var en Toyota Corolla nok til å hindre forbikjøring. Den lå pent plassert midt i sitt felt.
Det rare er at hvis jeg skrur AP av/på så kan den plutselig finne på å kjøre forbi. Jeg antok at AP konstant overvåket trafikkbildet, selv om den er slått av, men kan virke som noe "refreshes" når man skrur den av og på.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA