Er det noen som har hørt noe om endring i maks tilhengervekt når batterikapasiteten øker?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Fanafjord på torsdag 12. november 2015, klokken 22:09
Jeg har en bruksmønster der jeg kjører trillingen min på en vanlig arbeidsdag ned til halvparten eller rett under halvparten når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg er så enkel at jeg plugger den rett inn og lader den helt opp. Av og til kjører jeg en liten tur om kvelden. Men som oftest står den plugget inn til neste morgen. Er det en grei rutine eller bør jeg passe på at jeg kobler den fra noen strek under helt full. (Men det orker jeg egentlig ikke å passe på for å ta den ut på 80 %)
Sitat fra: Mippen på onsdag 11. november 2015, klokken 22:54
Elon Musk hadde vel sagt noe om at TMS ikke skulle få hengerfeste. Hvis vi går sammen og signerer et opprop så kanskje vi kan få det gjennom? Vi fortjener i det minste en forklaring på hvorfor vi ikke kan få det når TMX som har samme drivlinje får det.
Sitat fra: Sandpusher på fredag 30. oktober 2015, klokken 09:28Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 20:03Veldig bra innspill jkirkebø, spot on. Da oppnår man fornuftig nettbruk, uten at man straffes unødig mye om man skulle ha prekære behov en sjelden gang.Sitat fra: ladov på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 18:16
Stort sett hadde jeg klart meg fint med 2-3kW men en gang i blant, kanskje sjeldnere enn en gang i måneden, så har jeg virkelig bruk for 11kW. Nettselskapene vil altså at det skal koste meg dyrt, uavhengig av om det er ledig effekt i nettet.
Det er det siste der som provoserer meg med nettselskapenes holdning, de velger helt bevisst en primitiv løsning for å løse et problem som i verste fall dukker opp hvert fjerde år.. Økt velferd vil fører med seg høyere energi/effektbruk så nye transformatorer kommer vi ikke utenom men i elbilens tilfelle så lukker de øynene for en løsning som kan dempe belastningen på nettet.
Mitt innspill til NVEs høringsrunde gikk i hovedsak ut på at effektavgiften bør avregnes daglig og ikke månedlig. Altså ikke 107,50 pr. kW vinterstid men heller f.eks 4,- pr. kW (satsen må opp litt i forhold til månedssatser) pr. dag. Da kan man trekke høy effekt en dag uten at det "ødelegger" for resten av måneden. Sommerstid f.eks 1,50 pr. kW pr. dag istedenfor 35,- pr. kW pr. måned.
Sitat fra: Elbil fundamentalist på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 22:01
Tenk hvis det skulle vært likt i vann og avløp. De som går på do mellom kl 18-20 skal betale trippel renovasjonsavgift hele denne mnd. Nettselskapene skal lage "ett marked" av basaltjenester som de er lovforpliktet å levere. Dette er embedsvikt, landsforæderi. Ihvertfall elendig politikk og gjør Norge til ett litt dårligere land og litt dårligere i konkurranse med andre markeder vi skal konkurrere med når olja tar slutt.