Kapasitetsgarantien, garanterer minst 9 barer.
En bakgrunnshistorie, er at i sørstatene i USA, var bilistene misfornøyde med kapasitetstapet på 2011 og 2012. Batterier uten kjøling varte ikke så lenge der, og spesiellt ikke 2011 og 2012. 80% av bilene gikk på leasing, og leietakerene fullada batteriene til stadighet i varmen, og det går ikke bra.
Etter ett massesøksmål, kom Nissan USA med en nye garantivilkår på gamle biler hvor man lover nytt batteri, når man har 8 eller færre barer i garantiperioden.
Jeg trur kapasitetsgarantien er blitt mer internasjonal, men Nissan Europa er kjennt for å være gniene på cellene som byttes. I USA er det i motsetning til Europa produksjon av retrofit-batterier.
Den gangen 2012- og 2013-modellene var 2-3 år gamle, kjøpte jeg flere 8 barers biler på auksjoner i sørstatene, og der fikk jeg nye batterier uten diskusjon.
I USA blir 30kwt bytta ut med 40kwt på kapasitetsgarantien. Man kan lese mye om det på https://mynissanleaf.com/
For få år sida kjøpte jeg en 2016 30kwt, og jeg fikk nytt 40kwt batteri på fabrikkgarantien. I år kjøpte jeg en 2017 30kwt til 4000usd, men denne gangen måtte jeg vente flere måneder på nytt batteri, og det var flaut at bilen blei stående så lenge hos dealer.
En bakgrunnshistorie, er at i sørstatene i USA, var bilistene misfornøyde med kapasitetstapet på 2011 og 2012. Batterier uten kjøling varte ikke så lenge der, og spesiellt ikke 2011 og 2012. 80% av bilene gikk på leasing, og leietakerene fullada batteriene til stadighet i varmen, og det går ikke bra.
Etter ett massesøksmål, kom Nissan USA med en nye garantivilkår på gamle biler hvor man lover nytt batteri, når man har 8 eller færre barer i garantiperioden.
Jeg trur kapasitetsgarantien er blitt mer internasjonal, men Nissan Europa er kjennt for å være gniene på cellene som byttes. I USA er det i motsetning til Europa produksjon av retrofit-batterier.
Den gangen 2012- og 2013-modellene var 2-3 år gamle, kjøpte jeg flere 8 barers biler på auksjoner i sørstatene, og der fikk jeg nye batterier uten diskusjon.
I USA blir 30kwt bytta ut med 40kwt på kapasitetsgarantien. Man kan lese mye om det på https://mynissanleaf.com/
For få år sida kjøpte jeg en 2016 30kwt, og jeg fikk nytt 40kwt batteri på fabrikkgarantien. I år kjøpte jeg en 2017 30kwt til 4000usd, men denne gangen måtte jeg vente flere måneder på nytt batteri, og det var flaut at bilen blei stående så lenge hos dealer.