Når det gjelder aksellerasjonk, så kan det være missvisende å måle 0-100km/t, dersom det er en bil som skal brukes til småkjøring, og som du ikke skal akselerere fra 0 til 100.
Helelektriske biler har typisk bare ett gir, og enkelte av dem kan ha bra bånnbrag, og gi øyeblikkelig effekt, og være gira til å gi bra akselerasjon i lågere hastigheter, mens de kan bruke langt tid på å akselere opp fra 80 til 100.
Fossilbiler kan reagere seint, ved at man må vente på at turtall og turbotrykk skal stige, før man får noe særlg effekt. Men man har flere gir, og man kan få bra ytelse i høyere hastighet.
F.eks 2011- og 2012 leaf, har bånndrag på 280, i motsetning til nyere leafer, og gir umiddelbar og gøyal akselerasjon under bykjøring, men fra 0 til 100 bruker man nesten 12 sekunder.
Helelektriske biler har typisk bare ett gir, og enkelte av dem kan ha bra bånnbrag, og gi øyeblikkelig effekt, og være gira til å gi bra akselerasjon i lågere hastigheter, mens de kan bruke langt tid på å akselere opp fra 80 til 100.
Fossilbiler kan reagere seint, ved at man må vente på at turtall og turbotrykk skal stige, før man får noe særlg effekt. Men man har flere gir, og man kan få bra ytelse i høyere hastighet.
F.eks 2011- og 2012 leaf, har bånndrag på 280, i motsetning til nyere leafer, og gir umiddelbar og gøyal akselerasjon under bykjøring, men fra 0 til 100 bruker man nesten 12 sekunder.