Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - moby666

#31
Kjøpe elbil? / Sv: Rimelig bra elbil som dekker det meste?
tirsdag 26. juli 2022, klokken 09:06
Sjekk citroen e-c4. Min erfaring er at det er mulig å prute litt og da får du mye bil og kvalitet for pengene.
#32
TMY Hjul, dekk og felg. / Sv: TMY LR med 19" eller 20"
søndag 26. juni 2022, klokken 11:20
Ja det er de samme dekkene som ble levert med min TMY LR 21. Synes heller ikke disse blanke alufelgene du får når du river av hjulkapslene på TMY er særlig pene. Med disse felgene ser bilen 5 år gammel ut, penere de som blir levert på TM3
#33
TMY Hjul, dekk og felg. / Sv: TMY LR med 19" eller 20"
søndag 26. juni 2022, klokken 09:00
Tidligere ble 19" levert  med elendige dekk, gjelder dette forsatt?
#34
Model Y / Sv: Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000
torsdag 16. juni 2022, klokken 00:29

Hvis du har hentet ut et TMYP nå nettopp, har du sjekket at den ikke har ferdig koblet hengerfeste og bare mangler kula... . ;)

Sitat fra: Tesla P85D på onsdag 15. juni 2022, klokken 20:56
Noen som vet om det er lenge ti dem får inn hengerfeste? Ser det er utsolgt i app'n...
#35
Hyundai Ioniq 5 / Serviceavtale
torsdag 09. juni 2022, klokken 17:25
Har kjøpt serviceavtale til min p45. Vil den kun være gyldig i den butikken jeg kjøpte avtalen, eller vil den være gyldig i alle Hyundai forhandlere? Vurderer å selge bilen, så dette er aktuelt hvis en kjøper befinner seg et annet sted.
#36
La meg gjette, du har eller skal ha LR?


Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 21. mai 2022, klokken 13:15
Testet ny Y Performance fra Tyskland og sammenlignet den med en Y Long Range levert i midten av mars 2022. Enkel lydmåling på mobil viste at LR var 2 db stillere enn P i snitt. LR var merkbart stillere. 20 tommers induction på LR. Når det gjelder komfort og kjøring over dumper og ujevnheter opplevde jeg LR som et lite hakk mykere og  litt mer komfortabel. Men her var det små nyanser.
#37
Alle TMY vil bli levert med hengerfeste fra fabrikk fra nå. De som har bestilt bil før hengerfeste ble inkludert, vil få dette inkludert. Ettermontering av hengerfeste har vært en midlertidig løsning, og har belastet SC unødvendig
#38
Bestilling og levering / Sv: Levering model Y performance
torsdag 12. mai 2022, klokken 22:25
Bestilte TMYP mars 2022, fikk nå bekreftet utlevering 29.juni.  hvit utvendig/sort innvendig
#39
Hmmm. Fikk låne med meg en TMYP hjem en dag og må si at jeg ble imponert over kjøreegenskapene. Har tidligere hatt en Y LR som gikk på finn.no etter et par dager pga støy og ubehagelig stiv. TMYP fra Berlin er virkerelig et fremskritt og vurderer sterkt å kjøpe et eksemplar.
#40
Vurderte oppgraderte seter selv, men uten minne er elektriske seter verdiløse for oss. Men de har masasje, bedre stoff og midtarmlene bak. Ville valgt oppgradert anlegg + noen av pakkene, og selvfølgelig noen finere felger.
#41
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
fredag 08. april 2022, klokken 14:24
Dette med nyttelast på TMY er vel egentlig bare et historisk problem på veteran Y? Nye Y som blir levert enten fra Kina eller Tyskland har fikset dette problemet
#42
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
fredag 08. april 2022, klokken 14:22
Avrunding er alltid ned til nærmeste 100kg, har jeg blitt fortalt, så det bidrar uansett positivt


Sitat fra: Hallgrim86 på fredag 08. april 2022, klokken 11:29
Sitat fra: moby666 på fredag 08. april 2022, klokken 11:14
Verre på IONIQ5????, jeg har nyttelast på 430kg, når jeg er sjåfør. Har veid bilen på vekt.

Det er nok ikke riktig det Geear sier, men de ligger ganske nære hverandre.

Tidligere innlegg:


"Da har jeg veid en AWD med bare meg selv i (+ rep.kit og V2L pluggen men ikke ladekabel) og vekten var da 2220 kg.
Jeg veier temmelig nøyaktig 100 kg inkl klær og sko så er reell tomvekt 2120 kg.
Dette er da 100 kg mer enn oppgitt vekt, men det kommer vel av alt ekstrautstyret.

2540 kg - 2120 kg = 420 kg

Jeg lånte også en tom Model Y og veide denne til 2100 kg med meg i bilen så følgelig 2000 kg tomvekt på den.

2371 kg - 2000 kg = 371 kg

Så nyttlasten ca 50 kg høyere for Ioniq 5.

Men, så kommer avrunding inn i bildet. Det kan slå ut maksimalt 20 kg i hver retting.
Ut fra det kan vi anta at Ioniq har 30 - 70 kg mer lastekapasitet enn en Model Y."

#43
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
fredag 08. april 2022, klokken 11:14
Verre på IONIQ5????, jeg har nyttelast på 430kg, når jeg er sjåfør. Har veid bilen på vekt.
#44
Har testet begge variantene og noen fordeler og ulemper med begge

Vision Roof
- Litt lavere takhøyde (bare problem hvis du er høyere enn 190)
- Mer vindstøy, da særlig i tunell
- Mulig kaldere på vinter (antagelse)
+ Mer lys åg mer åpen kupe
+ billigere
#45
Dette kan vel skje når bilen er inne til service også?

Sitat fra: nordmannisverige på torsdag 03. februar 2022, klokken 08:56
Sitat fra: thomasez på onsdag 02. februar 2022, klokken 18:10
Det er bare (deler av?) infotainmentsystemet som kan oppgraderes via den programvaren ja.

Firmware for de forskjellige CU-ene "lenger inn i bilen" må verkstedet fikse.

KIa/Huyndai sier at vi skal få OTA-oppgraderinger og folk tar det kjapt for gitt at det blir alt som er slik som på Tesla, men jeg har min tvil om det.
Hvilket jeg bare ser som positivt.
Det er ikke alle BMS-oppdateringer i Teslan som har vært til nytte for forbruker.
Nå slipper jeg iallfall å våkne til opp til 50% degradering av hurtigladningen, for at Hyundai vil spare penger på batterigarantien.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA