Sjekk citroen e-c4. Min erfaring er at det er mulig å prute litt og da får du mye bil og kvalitet for pengene.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Tesla P85D på onsdag 15. juni 2022, klokken 20:56
Noen som vet om det er lenge ti dem får inn hengerfeste? Ser det er utsolgt i app'n...
Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 21. mai 2022, klokken 13:15
Testet ny Y Performance fra Tyskland og sammenlignet den med en Y Long Range levert i midten av mars 2022. Enkel lydmåling på mobil viste at LR var 2 db stillere enn P i snitt. LR var merkbart stillere. 20 tommers induction på LR. Når det gjelder komfort og kjøring over dumper og ujevnheter opplevde jeg LR som et lite hakk mykere og litt mer komfortabel. Men her var det små nyanser.
Sitat fra: Hallgrim86 på fredag 08. april 2022, klokken 11:29Sitat fra: moby666 på fredag 08. april 2022, klokken 11:14
Verre på IONIQ5?, jeg har nyttelast på 430kg, når jeg er sjåfør. Har veid bilen på vekt.
Det er nok ikke riktig det Geear sier, men de ligger ganske nære hverandre.
Tidligere innlegg:
"Da har jeg veid en AWD med bare meg selv i (+ rep.kit og V2L pluggen men ikke ladekabel) og vekten var da 2220 kg.
Jeg veier temmelig nøyaktig 100 kg inkl klær og sko så er reell tomvekt 2120 kg.
Dette er da 100 kg mer enn oppgitt vekt, men det kommer vel av alt ekstrautstyret.
2540 kg - 2120 kg = 420 kg
Jeg lånte også en tom Model Y og veide denne til 2100 kg med meg i bilen så følgelig 2000 kg tomvekt på den.
2371 kg - 2000 kg = 371 kg
Så nyttlasten ca 50 kg høyere for Ioniq 5.
Men, så kommer avrunding inn i bildet. Det kan slå ut maksimalt 20 kg i hver retting.
Ut fra det kan vi anta at Ioniq har 30 - 70 kg mer lastekapasitet enn en Model Y."
Sitat fra: nordmannisverige på torsdag 03. februar 2022, klokken 08:56Sitat fra: thomasez på onsdag 02. februar 2022, klokken 18:10Hvilket jeg bare ser som positivt.
Det er bare (deler av?) infotainmentsystemet som kan oppgraderes via den programvaren ja.
Firmware for de forskjellige CU-ene "lenger inn i bilen" må verkstedet fikse.
KIa/Huyndai sier at vi skal få OTA-oppgraderinger og folk tar det kjapt for gitt at det blir alt som er slik som på Tesla, men jeg har min tvil om det.
Det er ikke alle BMS-oppdateringer i Teslan som har vært til nytte for forbruker.
Nå slipper jeg iallfall å våkne til opp til 50% degradering av hurtigladningen, for at Hyundai vil spare penger på batterigarantien.