Sitat fra: Busa på søndag 30. november 2014, klokken 15:27
Den evige kraft diskusjonen mener jeg er litt useriøs, da kan man jo bar glemme buss, trikk osv. Ved å velge elbil til privattransport har man sparket ballen over til di som styrer, og i realiteten har mulighet til å påvirke de store linjene. Om eletrisiteten kommer fra vinn, vann, sol, kull flisfyring eller olje, er noe menimann har liten mulighet tilå påvirke.
Men nor det gjelder fosilt drivstoff ville man få langt mere kraft ut av dette med langt lavere utslipp ved å benutte det i et eletrisitetsverk, en ved å forbrenne det i en hver liten bil.
Fossilt drivstoff vil følge oss i lang tid fremover fordi det er en nødvendighet for å dekke det totale behovet for energi. Når situasjonen nå er slik, så mener jeg at å bruke fossilt drivstoff til bil er forsvarlig, dersom man klarer å redusere bruk av fossil energi på andre områder. Vi kan ikke legge om energimiksen over natten. Dette tar årtier å snu. Dersom fossil energi brukt til å forsyne el-bil hadde redusert totale utslipp, så hadde jeg fulgt deg i ditt argument. Men etter hva jeg forstår, så har el-bilen ikke noen gunstigere effekt på totale utslipp når det benyttes slik du nevner. Ref. igjen artikkel jeg viste til i Teknisk Ukeblad.