Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - F_P

#31
Selger jeg har kontakt med har som sagt fortalt at så lenge bilen er minimum 3 uker unna produksjonsoppstart så kan de endre bestillingen du allerede har inne.

Om noen har trøbbel med å få tak i noen så send meg en PM så skal dere få e-posten til selgeren jeg har snakket med :)
#32
Oops..

Skrev mindre, mente minimum... :-[

Sitat fra: turfsurf på torsdag 02. februar 2017, klokken 18:25
Mere enn 3 uker mener du vel. Før de har begynt å koordinere deler osv. Akkurat samme som med andre endringer på bilen som gjelder hardware vil jeg tro.
#33
Liten, men kanskje betydelig informasjon fra de som ikke har bestemt seg enda.
Snakket med en selger i dag, og siste nytt er at man slipper å bestille ny bil om det er minimum 3 uker til bilen går i produksjon. Man endrer kun bestillingen, men fri superlading og evt. ventilerte seter fjernes likevel.

Leveringstid ved oppgradering til 100D er kun 2-3 uker ekstra.
#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skifte 12V-batteri til annen type?
onsdag 01. februar 2017, klokken 19:18
Batteriet koster ca. 1100,- om jeg ikke husker helt feil. På D-biler, facelift og X er det en forholdsvis smal sak å bytte selv. På RWD vet jeg faktisk ikke helt hvordan man går frem for der er det trangt, og man har valgt å legge deler av forgreningsopplegget til 12V på toppen av batteriet.
#35
Model X 2014 - 2022 / Sv: 90 batteri - ett elendig kjøp?
fredag 20. januar 2017, klokken 09:54
Sitat fra: Øggen på fredag 20. januar 2017, klokken 09:37
Ja typisk min flaks at min gikk i prod på tirsdag. E det mulig!!!

Spørsmålet e om det e et heilt eget batteri, eller ei "software oppgradering"
Om det e et til 90 begrensa 100 batteri e alt supert, om ikkje bli det nok kansellering.

Tviler sterkt selv om jeg alltid har hatt et håp om at min bil skulle komme emd SW begrenset 100 batteri. Min er ikke produsert enda, så her er det frem med kalkulatoren og faktisk regne på hvor mye jeg egentlig superlader utover de 400kWh som er inkl nå.

Bittert at man også evt. mister de ventilerte setene. Det er dumt..
#36
Model S 2013 - 2022 / Sv: 100D!
fredag 20. januar 2017, klokken 09:34
De 13kWh kommer fra målinger via Can-bus. Her i Norge, så det er reelt. Ca. 84 på 90, og 97 på 100 til bruk
#37
Model X 2014 - 2022 / Sv: 90 batteri - ett elendig kjøp?
fredag 20. januar 2017, klokken 09:04
Og i dag kom 100D til bare 26000,- mer. Frister å oppgradere og droppe gratis superlading..
#38
Model X 2014 - 2022 / Sv: Frontslys
onsdag 11. januar 2017, klokken 16:50
Sitat fra: o.b.lix på torsdag 05. januar 2017, klokken 17:14

Etter min mening er Leaf grusomt dårlig - og her har vi montert ledbar - akkurat som på vår model S. Begge er diskret plassert under skiltet.

Men lurer på hvor man skulle ha montert ledbar på X? Finnes det ingen som har prøvd?

Jobber med saken. Man må montere en "canbus sniffer" for å hente ut signal til LEDbaren(e) siden fjernlysene styres via canbus, og deretter videre ut på linbus til lykten. Snifferen er ankommet, nå trenger jeg egentlig bare en bil å teste det på siden min egen TMX ikke ankommer før "fjernlyssesongen" er over.
#39
Sitat fra: Kim Kim på tirsdag 03. januar 2017, klokken 20:17
Har bestemt meg for å støydempe min Model S 2017 (ap2) når jeg skal bytte høytalere i dørene uansett.
Jeg kan ingenting om dette , men er mye god informasjon i tråden.

Hva anbefaler dere at man begynner med  i tillegg til dører som er lett, og gir et godt resultat med liten sjans for feil? 
Synes min 2017 modell er vesentlig bedre lydisolert enn min tidligere 2015 fra fabrikk

Trunk, og innvendig mot torpedovegg. Ikke mye feil du kan gjøre der :)
#40
Model S 2013 - 2022 / Sv: DIY subwoofer i bil med standardanlegg
onsdag 11. januar 2017, klokken 16:43
Sitat fra: bjornb på onsdag 11. januar 2017, klokken 13:25
Light Harmonics S.4D pakka?
Tenker på denne selv..

Nå skal jeg ikke tråkke Kim Kim på tærne her, men som forhandler av Light Harmonics er min ærlige mening at S.4D pakken er noe av det siste man bør bruke penger på ved oppgradering av stereo i TMS. Det er rett og slett for dyrt i forhold til effekten det gir.
#41
Det er helt korrekt diagnoseplugger vi ser her
#42
Sitat fra: sims på mandag 21. november 2016, klokken 10:12
Kjapt spørsmål fra en som sterkt vurderer s60d:  hva er forskjell i tilgjengelig kwh på batteriet ved 100% SoC for s60d vs 90% for s75d?

2-3 kW i favør 75D
#43
Model S 2013 - 2022 / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
fredag 18. november 2016, klokken 14:14
Glemte fotoboksvarslingen gitt..
#44
Model S 2013 - 2022 / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
fredag 18. november 2016, klokken 12:17
Begge lagrer på SD så den er bankers. Fordelen til Thinkware er der timelapse som øker tiden det dekker med 16x. Kun 64GB kort på Thinkware, Blackvue har 128GB.

Ser den med formfaktoren. Det forsvinner nesten helt når montert :)
Strøm tar jeg alltid fra OBD. Faktisk så gir jeg ingen garantier på installasjon om kunden krever annen kobling. Rett og slett fordi Tesla kan komme opp med mye rare forklaringer om man "stjeler" strøm andre steder med lodding etc.
#45
Model S 2013 - 2022 / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
fredag 18. november 2016, klokken 10:02
Sitat fra: Lii8 på fredag 18. november 2016, klokken 09:15
Jeg er helt ny her og dette blir mitt første innlegg - så dette blir min første erfaring som bruker her på forumet  :)

Jeg ser etter ett 2ch dash-cam sett og sitter å vurderer Thinkware770 og Blackvue DR650.

Nå har jeg prøvd å søkt på forumet om erfaringer rundt bruken av disse to, og har fått svar på mye jeg lurte på rundt Blackvue sin modell.

Er det noen her som har erfaringer med Thinkware770? Denne har på papiret høyere spec - men såvidt jeg vet ingen cloud funkjson. Kunne tenkt meg en 4G router plassert i bilen også for bruk til streaming (til unga) - og evt dash-cam'en når den er i parking-mode.

Dette ble langt - men kort oppsummert; erfaring med Thinkware770, hva anbefaler dere og hva ville dere evt valgt anderledes idag hvis du har en av disse modellene installert.

På forhånd takk for alle innspill og tips!

Nå selger jo jeg disse og har god kjennskap til begge.

Nei, Thinkware har ikke Cloud-støtte
Ja, Thinkware har bedre bilde, spesielt bak
Begge er diskret. Thinkware ser større ut, men i praksis er det liten forskjell
Timelapse på Thinkware når parkert er gull
Park mode på Thinkware krever ekstra kabel, og mer jobb med montering

Blackvue, har Cloud som er nice men ikke need
Blackvue støtter 128GB SD-kort
Blackvue har tynnere kabler = enklere å trekke
Letter å montere strøm
Hakket dårligere GPS virker det som
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA