Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tjomswrx

#46
Bestilling og levering / Sv: Statusoversikt - regneark
onsdag 25. juni 2014, klokken 11:33
Tjohooi, da er min i trykken iflg "my tesla".
#47
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
mandag 23. juni 2014, klokken 13:25
Spørs om jeg må ta meg en tlf til Amsterdam selv. Bekreftet 12.04, VIN 30.4. S85. Har levering sent i juli. Dere som har bestilt etter meg har tydeligvis kommet lengre fram i køen. jaja.
#48
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
mandag 23. juni 2014, klokken 10:56
Sitat fra: olav69 på mandag 23. juni 2014, klokken 09:59
Ved bestilling fikk jeg oppgitt juli som leveringstidspunkt. Nå jeg senere var i kontakt med noen i Amsterdam, ble det sagt at levering mest sannsynlig ble i starten av august. Så kom det en e-post om at levering var planlagt til midten av august.

På My Tesla står status fortsatt til «Vi har begynt å skaffe deler til din Model S». Kan man stole på denne statusen?

Når må bilen være ferdig produsert for å kunne bli levert i midten av august?

Når man spør DS om produksjonsdato får man et svar som er en politiker verdig, dvs masse ord uten noe konkret innhold :-)

Stilte de samme spørsmålene til min DS før helga. Han mente at "my tesla" oppdateres online, på lik linje (samtidig) med hans system. Info der skal med andre ord være riktig. Håper han tar feil, for det står leting etter deler hos meg også, stått det siden jeg fikk VIN 30.04.

DS mente videre at det må påregenes 35-50 dager fra produsert bil til utlevering.
#49
Bestilling og levering / Sv: Statusoversikt - regneark
torsdag 19. juni 2014, klokken 10:15
Sitat fra: jajaja på tirsdag 17. juni 2014, klokken 21:09
Samme skjedde med meg. Forskjellen her var at jeg fikk mailen etter bilen var ferdigprodusert.  :)

Hehe, enda bedre:)
#50
Jeg ville ha brun, kjerringa blå. Bilen blir blå....!
#51
Bestilling og levering / Sv: Statusoversikt - regneark
tirsdag 17. juni 2014, klokken 11:36
Sitat fra: afitch80 på mandag 16. juni 2014, klokken 21:54
Ja, noen DS'er er veldig tidlig ute. Jeg fikk mail sist onsdag fra DS der det sto: "din model S er nå på vei til Norge". Men det stemte ikke i det hele tatt. For bilen skal være ferdig produsert i dag i følge samme DS og en kar i Amsterdam som jeg snakket med på tlf etterpå.

Ikke helt på track systemet til tesla. Fikk VIN 30.04. Har vært stilt helt fram til lørdag 14.06, hvor jeg fikk mail fra min kommende DS. Mailen så tilsynetalende veldig "personlig" ut først, med skissert levering medio august, men resten var autogenert tekst. Et tips til tesla må være å selv lese det man sender fra seg, spesielt når man omsider blir introdusert til en "personlig" leveringsekspert. Hehe. Som f.eks at jeg vil få utdelt VIN et par uker før produksjon. Iflg my tesla letes det etter deler fortsatt, estimert levering sent juli. DS ("auto") tipset også om å fylle inn info på my tesla, hvilket jeg allerede gjorde for 2 mnd siden. Jaja, hyggelig med mail fra tesla uansett ;)
#52

Fikk bilen på fredag, men har allerede brukt heving to ganger (kjøring ombord på ferge).

Trenger man egentlig å heve for å kjøre på ferge?
#53
Sitat fra: erot på tirsdag 03. juni 2014, klokken 10:25
Sitat fra: janmb på onsdag 28. mai 2014, klokken 10:30
43-45 psi (mer bør man ikke ha, selv om det er fristende)

Litt OT, men hvorfor? Har til gode å finne et eneste argument for å ligge under 48-50 psi på denne bilen.

med 19 toms?
#54
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
mandag 02. juni 2014, klokken 11:58
Takk for svar. Det høres ut som jeg kan leve med disse. Får i alle fall prøve og se.... Enig i at en slik bil skulle vært utstyrt med noe langt bedre enn helårsdekk (hvis det stemmer). Har hatt biler der dekkene er laget for bilen, må si jeg liker den prioriteringen bedre. Men men..... amerikanerne bygger vel fortsatt for rett-fram kjøring.
#55
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
mandag 02. juni 2014, klokken 10:57
Ser at mange oppgraderer felger og dekk. Mye lekkert dere putter på! Jeg tenkte for en gangs skyld å holde meg til originaldekk/-felger. I påvente av bilen kjøpte jeg faktisk nylig ett nytt sett originaldekk på FINN for å ha i reserve (leser her inne at MS`en spiser bakdekk). Hvor dårlige er egentlig disse OEM sommerdekka? (er godt vant med motoriserte biler og dekk med god turn-in og grep)
#56
Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 28. mai 2014, klokken 09:57
Magneter virker dårlig på aluminium.

Ja, det er vel kjent for de fleste. Måtte evt ha festet en magnet i panseret med brakett etc og den andre ifm lukkemekansimen i frunken..... Magnetisk "soft(?)" close. Uansett, var ment som en liten morgenspøk ;).
#57
Her er løsningen, 20-30mm?. Pass fingrene ved lukking - hehe ;)
http://www.dinside.no/928688/magnetene-du-ikke-klarer-deg-uten
#58
Model S 2013 - 2022 / Sv: Foliering
tirsdag 27. mai 2014, klokken 23:43
Her var det mye lekkert!
#59
Model S 2013 - 2022 / Sv: Solfilm på Model S
lørdag 24. mai 2014, klokken 12:31
Tror de tar 5000,- for alle sidevindu og bak.
#60
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
fredag 23. mai 2014, klokken 13:03
Sitat fra: arnljon på fredag 23. mai 2014, klokken 12:27
I Adressavisen i Trøndelag drives nå en regelrett hets av elbileiere. Vi får skylden for:
- høyere nettleie på grunn av behovet for forsterkning av elnettet
- at fergen over Trondheimsfjorden går med underskudd
- elbileiere er miljøsvin fordi 25 prosent kjører med piggdekk
- at alle parkeringsplasser i byen er opptatt og butikkene taper handel

Nå må avisene forsøke å ballansere budskapet sitt

Adressavisen er rå når de først finner en sak som selger. Hva med en boikott? Begynner å bli mektig lei denne avisa og hvordan de til de grader greier å vinkle/grave/utdype/repetere saker sett fra kun en side. De står selvsagt fritt til å dette, men det bør kunne forventes at en såpass stor avis nyanserer sakene sine litt bedre. M.a.o veldig enig!
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA