Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tjomswrx

#106
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: TMS Hvilke vinterdekk velger man?
mandag 27. januar 2014, klokken 12:47
Sitat fra: Lille Lance på mandag 27. januar 2014, klokken 11:10
Det ble denne på meg ... Michelin X-Ice Xi3 + Rial Lugano (sølv) fra TempeDekk i Trondheim  8)

Fine felger. Hvilken pris ligger denne pakken på fra Tempe Dekk?
#107
Bump. Er det noen som har sjekket noe mer om denne kan fungere på tesla? Kampanjetilbud hos bekjent ;)
http://www.pod-point.com/free-home-charge-unit/

#108
BMW i3 / Sv: Generelle strøm og ladespørsmål.
fredag 24. januar 2014, klokken 09:49
Forbereder bilkjøp. Noen som har erfaring med denne boksen for hjemmelading? Kan det være en god garasjeløsning for 7kw (type 2) lading av i3? Kan få kjøpt den til 5.900,- +mva via bekjent.
http://www.pod-point.com/free-home-charge-unit/
#109
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...
torsdag 23. januar 2014, klokken 13:33
Skal bestille bil innen lørdag. Er innstilt på i3 men skal prøve tesla i morgen for å være helt sikker i valget. Fikk i dag opplyst at de som bestiller i3 nå får levering først i juni (tilsvarende som for tesla). BMW selger fortsatt som varmt hvetebrød, og jeg skjønner hvorfor:). Glimrende bil.
#110
Model S 2013 - 2022 / Sv: 60kWh
onsdag 22. januar 2014, klokken 13:39
Ny forumbruker. Tommelen opp for en meget nyttig erfaringsdatabase!

Bilentusiast som har fått øynene opp for el-bil som erstatning for nr2-bilen. Bestilling av nybil meget nært forestående. Primært en bybil som er behovet. Har egen garasje. Ble smått forelsket i I3 etter prøvekjøring før jul, Tesla skal prøvekjøres i morgen. Valget står mellom enkel utstyrt model-s 60kw og godt utstyrt i3. Prisdiff ca 200k. Fornuften og reelt behov sier i3, hjertet roper etter MS. Litt skeptisk til alle barnesykdommene på MS, men det virker å være relatert til mindre plukk som er enkelt løsbart. Vet ikke om det stemmer. Venter også i spenning på konklusjon knyttet til ladeproblematikken i kaldvær, og om vampyren suger mer utav 60kWh kontra 85kWh..... Regner med å konkludere med bilkjøp innen ei uke. MS eller i3 :)?
#111
BMW i3 / Sv: Endring i pris fra 1/3 (stor navigasjon)
onsdag 22. januar 2014, klokken 13:34
Ny forumbruker. Synd at først post skulle postes i denne tråden...

Det var denne prisstigningen på comfort+pakken. Har akkurat samme kjipe erfaring som enkelte andre i tråden her. Prøvekjørte i3 før jul (nydelig bil), og var klar for å kjøpe i romjulen, men kom meg ikke innom forhandler pga jobb før i uke 1. Fikk høre på telefon med selger i romjulen at prisstigning var på gang fra 01.01. Jaja tenkte jeg, salgstriks - ordner seg sikkert. Etter flere hyggelig samtaler med selger, litt usikker på denne prisstigningen likevel, tok jeg meg den frihet å sende sms til selger på nyttårsaften og sa jeg var klar for å bestille. Han bekreftet at jeg hadde kommet til en god konklusjon i biljakten. Han skulle ta tak i saken som første punkt når han kom på jobb etter ferien. Selger ga signal om at dette kunne gå, han kunne dog ikke love 100% sikkert at jeg unngikk prisstigningen. Sjefen måtte på banen etc. Litt utpå dagen (første arbeidsdag 2014) fikk jeg den kjipe beskjeden om dette ikke gikk siden signert kontrakt måtte ha vært i systemet til bmw innen 01.01. Dette irriterer meg. Prisen er opp 10.900,- ift det hodet mitt var innstilt på. Det psykologiske i dette er mer irriterende enn selve summen. Jeg føler meg litt lurt av 2013-prislisten, der det var varslet prisøkning fra feb.14. All kredd til selger som har gjort så godt han kunne, null kredd til BMW Norge som har innført et slikt rigid system og som ikke følger sine egne retningslinjer som de formidler til markedet. Jeg hadde et lite håp om at det gikk an å få kompensasjon på en annen måte (halv pris på pakken, gratis vinterdekk, service etc), men ALT er styrt av BMW-Norge. Håpløs lite fleksibelt system. Så får vi se om det blir i3 uten storskjerm og bare lyspakke, eller om det blir begge deler, eller om det blir Tesla. Bestemmer meg innen en uke.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA