Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Naphoc

#1
Model 3 / Sv: Credit Note & VIN på Tesla Konto.
tirsdag 05. februar 2019, klokken 23:56
Uffda. Blir litt nervøs for produksjonsdato etter 9. Januar med et nummer som er nesten 5000 lavere  ???
195xxx

Noen som har noe i nærheten og fått bekreftet at denne er produsert etter 9. Januar?
#2
Model 3 / Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
fredag 11. januar 2019, klokken 17:19
Sitat fra: Krizz på fredag 11. januar 2019, klokken 16:45
Sitat fra: Naphoc på fredag 11. januar 2019, klokken 15:54
Ble akkurat oppringt av en hyggelig herremann fra Tesla Maidenhead i England (+44 162 84 5...).
Nevnte at det var snakk om en performance Model 3, og fikk som oppfølgingsspørsmål om jeg ønsket 18, 19 eller 20" felger.
Spurte om 18" virkelig passet på Performance, og han sa at det ikke var noe problem. Det gjorde de(?).

Så da får man bare krysse fingrene for at de har klart å tilpasse noe på europeiske modeller!

Forsåvidt:
Reservasjonsdato: 1/4-2016
Bestillingsdato: 6/12-2018
Tidligere Tesla-eier: Ja
Bestilt konfigurasjon: Performance AWD, Svart, Performance pakke, svart int, Oppgradert Autopilot
Fakturanr: 0430
Oppringt: 11.01.19, spm. vinterdekk/finans/innbyttebil/sted. 
Estimert levering: "I løpet av Mars, muligens tidligere om de klarte å allokere noe før"
Etternavn på: L



18" passer 100% garantert ikke pga bremsene.
19" kan være de har tilpasset for performance, men tviler også på dette.


Dette var også min oppfatning, basert på alt jeg har lest og sett på nettet.
Får se om det han sa faktisk stemmer, eller om det kommer en oppfølgingstelefon i ettertid.
#3
Model 3 / Sv: Europeiske telefonsamtaler har startet!
fredag 11. januar 2019, klokken 15:54
Ble akkurat oppringt av en hyggelig herremann fra Tesla Maidenhead i England (+44 162 84 5...).
Nevnte at det var snakk om en performance Model 3, og fikk som oppfølgingsspørsmål om jeg ønsket 18, 19 eller 20" felger.
Spurte om 18" virkelig passet på Performance, og han sa at det ikke var noe problem. Det gjorde de(?).

Så da får man bare krysse fingrene for at de har klart å tilpasse noe på europeiske modeller!

Forsåvidt:
Reservasjonsdato: 1/4-2016
Bestillingsdato: 6/12-2018
Tidligere Tesla-eier: Ja
Bestilt konfigurasjon: Performance AWD, Svart, Performance pakke, svart int, Oppgradert Autopilot
Fakturanr: 04xx
Oppringt: 11.01.19, spm. vinterdekk/finans/innbyttebil/sted. 
Estimert levering: "I løpet av Mars, muligens tidligere om de klarte å allokere noe før"
Etternavn på: L

#4
Model X 2014 - 2022 / Sv: Høyde på falcondører
søndag 04. oktober 2015, klokken 14:31
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 04. oktober 2015, klokken 05:56
Sitat fra: petersv på lørdag 03. oktober 2015, klokken 23:09
Leser du i det hele tatt hva folk skriver før du lirer av drg masse negativitet newbie?

Leser du ? Vennligst presenter en lenk der dørene åpnes    der det er lavt under taket .

https://youtu.be/RUz_EXSmp9w?t=19m23s
#6
Model X 2014 - 2022 / Sv: X'ens nye nese - elsk eller hat? (Avstemming)
onsdag 30. september 2015, klokken 14:22
Sitat fra: bakskj på onsdag 30. september 2015, klokken 13:50
Håper vi snart ser noe tilsvarende facelift på Model S  :D

Lekte litt med ideen. Helt enig! :D
#7
I motsetning til Model S (som etter min mening ser bedre ut uten skilt), passet det ganske fint inn her!
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Panser - kan ikke lukkes uten å skades?
lørdag 22. august 2015, klokken 03:58
Sitat fra: E_S på fredag 21. august 2015, klokken 22:20
Når var skillet på enkel og dobbel lås? Min bil førstegangsregistrert desember 2014, med autopilot-HW har dobbelt lås. So far so good hva angår bulk..

P85D levert i slutten av Februar 2015 har enkel lås. Så da er nok skillet en plass imellom der.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vibrasjoner i ratt
lørdag 04. juli 2015, klokken 06:09
Opplever samme problemet her med P85D. Svak during i ratt, samt en ulyd noe alá hva som kommer av dårlig vei - sett bort ifra at den også er tilstede på kliss ny asfalt.

Er rimelig sikker på at det ikke er brukerfeil det er snakk om, da den er testet back-to-back med en eldre P85. Den er til sammenligning skummelt stille på ny asfalt! Lane assist ble også skrudd av første dagen.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skrytebilder! :)
tirsdag 24. mars 2015, klokken 03:31
Er ikke hver dag det er solformørkelse, så jeg måtte jo bruke den til noe fornuftig!
#11
Sitat fra: D.O på søndag 01. mars 2015, klokken 19:41
Var det ingen som var på eventen som spurte om dette med angivelig 700hk og ett wattmeter sin viser kun 420kw på maks?
Står 480kW som maks her...?

Sitat fra: D.O på søndag 01. mars 2015, klokken 19:41
Hvordan var setene i størrelse, må man være amerikaner for at sidestøtten skal klemme eller funker det for en normal normann? Kom nakkestøtten langt ned mot ryggen? (Setene var største grunn for å gå for P versjonen, da jeg ikke liker de andre med høy nakkestøtte som kom etter -13mod)
Jeg er 1.75 og veier 82 kilo. Jeg må ikke klemme meg inn i setet som jeg nesten er nødt til i ny BMW 1-serie med sportseter, men sitter godt plassert når jeg sitter der.
#12
Sitat fra: sigurdi på onsdag 25. februar 2015, klokken 22:35
Så vidt jeg så har P85D fått 90kW i vognkortet, mulig jeg tar feil men synest jeg så et bilde av et vognkort men finner ikke ut nå hvor. ;-)

At staten skal bruke tid på å endre vegvesenet sine regler på at en kan bruke kontinuerlig eller peak effekt tror jeg ikke blir gjort i en håndevendig.

Så blir det noe avgifter på elbil blir det nok inført mva i rater fra et år i fremtiden.
Håper de legger det frem slik at det er lett for alle å planlegge laaangt frem ikke bare et par år.

For å være helt eksakt, så har P85D 90hk i vognkort. 66 kW  :)
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=el52529
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Første inntrykk/opplevelse av Tesla P85D
mandag 23. februar 2015, klokken 14:29
Sitat fra: Pompel på mandag 23. februar 2015, klokken 08:15
Sitat fra: Naphoc på lørdag 21. februar 2015, klokken 20:18
Kjørte den gamle og den nye "back-to-back" i dag. Merkbar lyd fra frontmotor ved pådrag, men ellers ingen forskjell.

Ellers var det vesentlig mye mindre slurvefeil rundt omkring på den nye. Den gamle har hatt mange skjønnhetsfeil med dårlig tilpasset interiør, samt kromlister som ikke treffer hverandre korrekt. Har enda ikke klart å finne en eneste blemme på den nyproduserte P85D-en. Ingen knirkelyder fra dash eller suselyder fra vinduer så langt heller!
Grattis med ny bil! Skal bestemor bli med på ny tur nå da? :P

Takker!
Skal ikke se bort ifra det...!
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Første inntrykk/opplevelse av Tesla P85D
søndag 22. februar 2015, klokken 22:21
Har varme i ratt. Bilen har vinterpakke, så klart.

En som etterspurte bilder av overgang mellom panser og skjerm, så jeg legger ved noen dårlige mobilbilder uten nedskalering:
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Første inntrykk/opplevelse av Tesla P85D
lørdag 21. februar 2015, klokken 20:18
Sitat fra: ihlhaug på fredag 20. februar 2015, klokken 18:25
Sitat
Er det mer støy i D enn standard model S, er motoren forran godt hørbar ?

Jeg merket ikke noen forskjell fra vanlig model S til model S med dual drive mtp støynivå.

Kjørte den gamle og den nye "back-to-back" i dag. Merkbar lyd fra frontmotor ved pådrag, men ellers ingen forskjell.

Ellers var det vesentlig mye mindre slurvefeil rundt omkring på den nye. Den gamle har hatt mange skjønnhetsfeil med dårlig tilpasset interiør, samt kromlister som ikke treffer hverandre korrekt. Har enda ikke klart å finne en eneste blemme på den nyproduserte P85D-en. Ingen knirkelyder fra dash eller suselyder fra vinduer så langt heller!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA