Da det dessverre etter 4mnd ikke har blitt foretatt noe endelig fra Tesla mht drainproblematikken på min bil ser jeg meg dessverre nødt til å formulere en klage til forbrukerrådet.
Min bil har siden overlevering tappet 1-3KM rekkevidde pr. time i følge instrumentpanelet. Dette gjelder både rated og typical, men for ordens skyld ber jeg de som svarer angi rated for at vi skal forholde oss til samme beregningsmetode.
Vennligst snitt for maksimalt 24 timer og uten tilkobling til elnettet.
Tappingen går noe ned etterhvert, slik at det normalt tappes rundt 30KM per døgn. Tappingen går sannsynligvis ytterligere ned etter første døgnet, men da bilen er i daglig bruk er dette av liten relevanse for min del.
Jeg har for øvrig også basert på tips fra det amerikanske Tesla-forumet:
1. Slått av energy saving, rebooted systemet, slått på energy saving og dernest rebootet systemet på nytt.
2. Slått av mobil tilkobling.
3. Sjekket av bilen virkelig er i "deep sleep", hvilket den er.
4. Holdt FOB (nøkkelen) langt unna bilen.
Bilen har vært på service, der Tesla selv hevder den i snitt fra 1.-20. November kun bruker 3,2KM i snitt per døgn basert på data de har hentet ut fra bilen. De henviser til forskjell i beregning mellom "kald" og "varm" bil for de tallene jeg ser i panelet. Jeg har bedt om selv å få dataene slik at jeg kan verifisere denne påstanden / beregningen fra Teslas hold uten hell.
Videre har Tesla lovet å kjøre en ekstern sammenligning mellom min bil og to andre biler, men dette begynner å drøye såpass at jeg lurer på om det faktisk vil gjøres...
Spørsmålet mitt er derfor; ser dere andre tilsvarende differanser på "kald" og "varm"? Hvis dette gjelder for alle er jo saken grei, men hvis det kun gjelder for meg mener jeg noe er feil på min bil.
Takker på forhånd for at du stemmer!!
Min bil har siden overlevering tappet 1-3KM rekkevidde pr. time i følge instrumentpanelet. Dette gjelder både rated og typical, men for ordens skyld ber jeg de som svarer angi rated for at vi skal forholde oss til samme beregningsmetode.
Vennligst snitt for maksimalt 24 timer og uten tilkobling til elnettet.
Tappingen går noe ned etterhvert, slik at det normalt tappes rundt 30KM per døgn. Tappingen går sannsynligvis ytterligere ned etter første døgnet, men da bilen er i daglig bruk er dette av liten relevanse for min del.
Jeg har for øvrig også basert på tips fra det amerikanske Tesla-forumet:
1. Slått av energy saving, rebooted systemet, slått på energy saving og dernest rebootet systemet på nytt.
2. Slått av mobil tilkobling.
3. Sjekket av bilen virkelig er i "deep sleep", hvilket den er.
4. Holdt FOB (nøkkelen) langt unna bilen.
Bilen har vært på service, der Tesla selv hevder den i snitt fra 1.-20. November kun bruker 3,2KM i snitt per døgn basert på data de har hentet ut fra bilen. De henviser til forskjell i beregning mellom "kald" og "varm" bil for de tallene jeg ser i panelet. Jeg har bedt om selv å få dataene slik at jeg kan verifisere denne påstanden / beregningen fra Teslas hold uten hell.
Videre har Tesla lovet å kjøre en ekstern sammenligning mellom min bil og to andre biler, men dette begynner å drøye såpass at jeg lurer på om det faktisk vil gjøres...
Spørsmålet mitt er derfor; ser dere andre tilsvarende differanser på "kald" og "varm"? Hvis dette gjelder for alle er jo saken grei, men hvis det kun gjelder for meg mener jeg noe er feil på min bil.
Takker på forhånd for at du stemmer!!