Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - nivve

#31
Er det noen avgift/skatt man må betale for gavene? Dere som fikk gaver i fjor eller 2015, har dere betalt noe?
#32
Sitat
Jeg har fått 41k rabatt på x75d med alt utstyr. Men fortsatt 7k billigere nå

Hvordan får du til det? Hvis jeg skulle bestilt min på nytt nå hadde den kostet 6150,- mer enn hva jeg betaler. Eneste endringen hadde vært inkludert oppgradert lader, og ingen alcantara på dash.

X75D 6-seter med alt utenom selvkjøring.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#33
Model S 2013 - 2022 / Sv: Brukt Pris s85d?
lørdag 08. juli 2017, klokken 13:21
Sitat fra: Lystig69 på lørdag 08. juli 2017, klokken 12:22
Ser at de 2015 som ligger på utropspris 620 og høyere har ligget en stund, de som har utropspris 599.000 går kjappere, da spesielt med utstyr...
Kan hende modell-3 og Opel Ampera-E effekten har begynt å slå inn mer.

S75D årets modell legges nå ut på utropspris 649.000 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97317662&fks=97317662

Ikke autopilot (+66.000)
Ikke vinterhjul (+20.000)
Ikke vinter, lyd, premium
Ikke samme ytelse som en 85D (5,4s vs. 4,4s)

...men lav km, facelift, nextgen-seter er selvfølgelig positivt.

Både brukte 85D og 75D slår meg som gode kjøp akkurat nå, så lenge man ikke trenger AP2 (som 85D ikke har) eller ytelse (som 75D ikke har).
#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: Trenger ro i sjela og gode råd
torsdag 06. juli 2017, klokken 23:39
Kjørte S85 i tre år i Trøndelag, med bratt og dårlig hytteveg. Satte meg fast med forrige bil, en Mercedes E-klasse RWD, men aldri med Teslaen. Jeg var stadig vekk bekymret, men det var alltid ubegrunnet. Nå, med S90D, er bekymringen helt borte, men jeg bruker akkurat like lang tid til hytta, og jeg parkerer som før.

Naturlig nok kan jeg akselerere mye bedre i motbakker på snø og is med AWD enn RWD. En annen fordel er at man kommer litt kjappere ut i rundkjøringer og kryss hvis det er svært glatt.

Jeg hadde nok tatt AWD igjen, ikke fordi jeg trenger det, men jeg bare vil ha det. Sånn helt uten fornuftige grunner.  ;D
#35
Model X 2014 - 2022 / Sv: Frister litt med en X...
torsdag 06. juli 2017, klokken 23:19
Jeg er i omtrent samme situasjon som deg. Har kjørt S90D i snart et halvt år - forskjellen er at jeg har bestilt meg X75D, uten å bekymre meg for rekkevidden. Jeg kjørte en S85 i 3 år og den hadde omtrent 46 mil rekkevidde, X75D har 41 mil målt på samme måte. Var aldri under 20% på S85'n, så med min type kjøring er X75D helt flott.

Fint også at man får 0,25 % flytende nominell rente og med ytelsesforbedringen blir ikke nedturen fra S90D til X75D så stor heller.

Tok med en god del utstyr og endte på ca. 920k for en X75D 6-seter. Levering august/tidlig september - gleder meg! ;D
#36
Et tilleggsbilde for å legge saken helt død..  :angel: :police:

Jeg fikk ham til å sjekke flere biler bestilt helt fram til slutten av juni, og som du ser er det helt tydelige krav på å få med oppgradert lader..
#37
Sitat fra: Sebastian Sandtorv på torsdag 06. juli 2017, klokken 07:24
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på torsdag 06. juli 2017, klokken 01:43
Er ikke oppgradert lader kun software? I så fall ville det vært rart at forhandlere og DS bekrefter at biler som ikke er levert ennå vil få oppgraderingene, spesielt når det såvidt jeg forstår kun er software uansett.
Jeg fikk bekreftet fra min selger at jeg får oppgradert lader og performance. Selger snakket om at min var akkurat innafor på begge deler, produsert 22 juni.

Tror din selger kan ha misforstått, Sebastian - oppgradert lader er kun for bestillinger etter 1. juli. Min bil ble produsert samtidig som deg, men får ikke oppgr. lader. Har sendt mail til DeliveryNO, og de bekrefter dette (se vedlegg).
#38
Model X 2014 - 2022 / Sv: Referal felger til X
torsdag 06. juli 2017, klokken 13:52
Kan ikke bekrefte noe mer enn at det var dette de sa til meg i Trondheim da jeg var innom et par uker siden. :)

Har det også skriftlig (på melding, fra min selger):

- 3 referrals så får du felger. 4 gir powerwall"
- Er det 22" når du har X, ikke 21" (Arachnid?)
- 22" Turbin til X, 21" Arachnid til S:)
- Vet du om det er kun felg, eller med dekk og?
- Med dekk og sensorer

Kunne ha tatt screenshot av skjermen, men det er dette som står. Når jeg har det skriftlig og muntlig stoler jeg på det  :D
#39
Model X 2014 - 2022 / Sv: Referal felger til X
torsdag 06. juli 2017, klokken 11:02
Det er med felg, dekk, sensorer - the works. Og kan velge svart/sølv. 22" Turbine til X og 21" Arachnid til S.

22" ser helt rått ut - enig! Får Pearl White X75D, hva ser råest ut av onyx/sølv med denne fargen?
#40
Model X 2014 - 2022 / Sv: Referal felger til X
torsdag 06. juli 2017, klokken 00:42
De sa til meg at jeg får 22" Onyx/sølv siden jeg har X.

Har hullete/humpete veg til hytta, hva tror dere - beholde eller selge referral-felgene?
#41
Se vedlegg. Ny/gammel DU?
#42
Leser også at rentekampanjen tar slutt i dag, mens andre skriver at den varer ut august.

...må vel bare vente til i morgen for å få svaret :-)
#43
En kamerat speccet en ganske lik bil som deg nylig, med et par justeringer:

Svart skinn --> Beige
5-seter --> 6-seter

...ellers identisk. Tror dette blir bra :-D

Standard-lyd i X er greit. Lek litt med equalizeren så blir det helt ok lyd.
Premium-pakken gir ikke så veldig mye lenger for 38 lapper.
Vinterpakken gir litt funksjon for en overkommelig pris. Jeg hadde smettet med denne.
#44
Model X 2014 - 2022 / Sv: Prisreduksjon
mandag 26. juni 2017, klokken 09:23
Fra bilen kjøpt 31. mars:

"Supercharging
Du har gratis, ubegrenset superlading for din nåværende Tesla-bil. Dette gjelder også for enhver Model S eller Model X kjøpt før 31. desember 2017. Hvis du velger å selge din nåværende Tesla, vil gratis superlading overføres til neste eier. I tillegg, opptil fem venner som du henviser vil også motta gratis superlading. Les superlading-vilkårene våre."

Fra bilen bestilt 29. mai:

"LADING
Gratis superlading Inkludert"
"Fri ubegrenset superlading gjelder kun for den
opprinnelige eieren av kjøretøyet og kun for varigheten
av det opprinnelige kjøretøyeeierskapet."
#45
Model X 2014 - 2022 / Sv: Utrolig lav rente?
torsdag 15. juni 2017, klokken 08:37
Sitat fra: cirys1 på tirsdag 13. juni 2017, klokken 19:54
Sitat fra: nivve på tirsdag 13. juni 2017, klokken 00:04
Jeg tok DnB, og låner opp 100% til 0,25 %.

Man får vell ikke 0.25% ved 100% finansiering?? Eller har jeg missforstått noe?
Forstod det slik at jeg fikk høyere rente jo mindre EK, ble 0,59% med 200k EK.

Normalt får man lavere rente desto mer EK man bruker, men i dette tilfellet blir det faktisk -lavere- effektiv rente desto mindre EK man bruker (ganske utrolig, egentlig - luksusfellen neste?).

Jeg låner 920k av 920k på bilen min over 10 år. All egenkapitalen får enten stå på en høyrentekonto (2%) eller settes i aksjefondet, som har gått +17,9% det siste året.

It just makes sense. De med 1 million på konto, som casher ut en bil nå, taper faktisk minimum 1,5 % av de pengene for hvert år som går (forskjellen mellom bilrente og høyrente sparekonto):

1.000.000,- og 0,54 % effektiv rente:
5400 kr i renter og gebyrer første år

1.000.000,- stående på høyrentekonto (f.eks. Santander, som tilbyr 1,95%):
19.500 kr i innskuddsrente første år

Netto tap: 14.100 kr første år. Enkelt regnet, rundt 100.000 kr over låneperioden i tap hvis man casher ut bilen.

For 100.000,- kunne man ha valgt f.eks. en 90D i stedet for en 75D. Eller tatt alt utstyr på en 75D.

Igjen: Correct me if I'm wrong. Vil gjerne høre fra noen som enten låner veldig lite, eller har cashet ut hele bilen. Hvorfor gjør dere dette?

Torstein

Kilde Santander høyrente: https://www.santanderconsumer.no/sparing/priser-og-betingelser/
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA