Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tin

#31
Model 3 / Sv: Bruktbilpriser Model 3
torsdag 26. august 2021, klokken 20:16
Mange som tror på Julenissen på Finn. Hvorfor skal man vurdere kjøpe en 2 år gammel SR+ som har gått 50k km til 350tusen når det koster 400(Ink vinter, farge osv) for en nye "forbedret" utgave. Biler som er rett priset blir solgt raskt. Mye blir bare liggende og det skjønner jeg godt. En ting er hvis det er laaang leveringstid. Det er det ikke nå, men kan selvfølgelig endre seg.
#32
TAYCAN / Sv: Forsinkelse på Cross Turismo
mandag 19. juli 2021, klokken 22:37
Usikker på om det er store forsinkelser eller ikke..for min del har jeg ikke hørt noen ting fra forhandler etter jeg signerte kontrakt i begynnelsen av mars. Bedrøvelig oppfølging. Hadde større forventninger men det er kanskje dette som er normalt.
#33
BMW i4 / Sv: När levereras de första kundebilarna i Norge?
onsdag 09. juni 2021, klokken 09:47
Sitat fra: Trond.m på onsdag 09. juni 2021, klokken 05:31
Jeg synes også i4 M40 framstår som et svært godt kjøp i dag. Men man kjøper faktisk ikke en bil i dag, men om ca 8 mnd. Det BMW nå gjør med å bytte ut en reservasjonsløsning med å kreve bindende kontrakt på en bil de ikke engang har vist fram er så lite forbrukervennlig at det er grunn til å være kritisk. Jeg har friskt i minne at BMW satte ned prisen på i3 120Ah med 30.000 kr rett etter lansering. BMW sin prisgaranti var forbrukervennlig i en tid hvor prisene var forutsigbare og bare gikk oppover. Nå skjer det motsatte og om 8 mnd. er det ikke sikkert tilbudet framstår som like attraktivt. Da BMW satte ned pris på i3 etter at entusiastene hadde bestilt, så var politikken at prisgaranti gir en garanti også mot prisjusteringer i kundens favør. Selv biler som ikke var produsert da prisen ble satt ned ble låst til gammel (=høyere) pris. Hadde BMW hatt samme prispolitikk som Tesla, så hadde det vært løp og kjøp. Nå er jeg mer usikker, selv om mye tyder på at det blir en knallgod bil til en attraktiv pris 🤔
Synes VW har opptrådt langt mer forbrukervennlig når det gjelder pris. De starter ikke salget før bilen er produksjonsklar, og har tross bindende kontrakter redusert prisene både på id.4 og id.4 GT. med tilbakevirkende kraft for kunder som har skrevet kontrakt. Hvis jeg skal kjøpe ny BMW igjen, så vil jeg be om å få det med i kontrakten, men det vet jeg ikke om de godtar. Når VW satte ned prisen på id.4 med 20K, fikk alle 20K i fratrekk på sin kontrakt, uten hensyn til hva som lå inne av rabatt i utgangspunktet. Det enkleste var om man fikk inn i kontrakten en rett til å gå ut av den hvis veiledende pris settes ned før levering.

VW ja.. kanskje på id.4, men se på id.3...alt annet en forbrukervennlig.
#34
BMW i4 / Sv: När levereras de första kundebilarna i Norge?
tirsdag 08. juni 2021, klokken 13:47
Legger inn bestilling nå. Forventet levering Q2 (som passer godt for vår del), men de selger sykt med biler, så skulle ikke forundre meg om det fort drar seg mot sensommer neste år for de som venter noen uker med bestilling. Men kan vel tenkes de får tilgang på flere biler når de ser hvordan salget går. Rått mye bil for pengene.
#35
ID.4 / Sv: Treg hurtiglading?
onsdag 12. mai 2021, klokken 14:43
Samma dritten med id.4 som id.3. Får dårlig hastighet hvis man ikke starter på +-10% SOC.
#36
Sitat fra: turfsurf på torsdag 06. mai 2021, klokken 20:49
Så hva synes folk om prisene:

"Prisene starter på 444.000 kroner for EQA 300 4MATIC og 466.000 kroner for EQA 350 4MATIC."

Hadde denne vært tilgjengelig for levering for 3mnd siden hadde vi nok kjøpt en 350 i stedet for TM3 LR.

https://elbil.no/eqa-med-firehjulstrekk-og-stor-hengerkapasitet/

Meget bra pris. Bytter ut model 3 med denne tenker jeg.
#37
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: E-tron Q4
onsdag 14. april 2021, klokken 21:29
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 14. april 2021, klokken 21:23
Overrasket over det de sa om størrelse.  Sa vel A-segment utvendig, bagasjeplass som B-segment og innvendig plass som C-segment.

C-segment er Golf...

Bagasjeplass som en Toyota yaris, tror ikke det.
#38
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: E-tron Q4
onsdag 14. april 2021, klokken 20:29
Enig. Fin bil, men den prislisten. OMG. Gidder ikke prøve å komme meg igjennom engang. Virker som den vil bli latterlig dyr.
#39
ID.4 / Sv: Noen som vurderer den ribba Life-utgaven til 420k?
torsdag 08. april 2021, klokken 19:23
Sitat fra: 1000kwh på torsdag 08. april 2021, klokken 14:04
Sitat fra: Moas på torsdag 08. april 2021, klokken 13:59
Sitat fra: Kjellegolf på torsdag 08. april 2021, klokken 13:55
som andre er inne på her, ville heller ha kjøpt en first utgave til ca 420k, det er fremdeles greit å få tak i disse på finn eller hos enkelt forhandlere. Da får man hengerfeste, ryggekamera og annet bra til en meget god totalpris.
eller vente noen mnd. når 4x4 utgavene kommer for salg og alle 1st utgavene blir lagt ut på billigsalg av folk som skal ha hyttebiler.
Hvor billig da? Billigsalg av elbiler generelt lar fortsatt vente på seg :D

Id3--de får du på billigsalg..60-70-80k tap på 6mnd.
#40
ID.3 / Sv: Har alle ID3 skiluker?
søndag 04. april 2021, klokken 21:44
1st har ikke. Må opp på + versjonen.
#41
Lever en gang, maks to. Kjør på. Sett lånet på 8år, så dekker du mest sannsynlig noe i nærheten av det bilen taper seg.
#42
TAYCAN / Sv: Taycan Cross Turismo
tirsdag 16. mars 2021, klokken 22:22
PMHEZVV3
http://www.porsche-code.com/PMHEZVV3

Sånn ca det her. Har spekket ut fra mine behov. Ønsker ikke glasstak, og hater rails, så det utgår for min del, uavhengig av hva folk måtte mene om det. I tillegg kjører jeg aldri med adaptiv cruise, så skipper lett denne også. Har med viten og vilje lagt meg på denne spekken. Har ofte blitt sånn at jeg går "all inn" eller prøver å få ned prisen så lav som mulig. Maks budsjett ble satt til 1mill, og ettersom jeg fortsatt ønsker å være gift, og kona også må få lov å kjøre en grei bil, så ble det denne spekken nå. Jeg gleder meg uansett.   :)
#43
TAYCAN / Sv: Taycan Cross Turismo
tirsdag 16. mars 2021, klokken 20:56
Sitat fra: Trond.m på tirsdag 16. mars 2021, klokken 17:39
Synes det er vanskelig å velge seteløsning. Standardsetene er vel egentlig helt ok med perforert skinn i sitteflater, men mangler en del justeringsmuligheter. Tenkte å legge til memorypakke, som husker sete og speilinstillinger. I en bil i millionklassen virker det litt rart å spare på sittekomfort. Heller vel derfor mot 14 veis komfortsete. Noen som har valgt standardsete og moderat utstyrsnivå ?

Ja, vi har. Har valgt en bil som jeg(vi) er fornøyd med. Havner vel på 940+vinter. Ligger vel da 250-300k under det mange andre havner på. Bekymrer meg ikke for den dagen jeg skal selge. Kan legge meg på en helt annen pris enn flertallet av de andre CTene som skal selges.
#44
TAYCAN / Sv: Taycan Cross Turismo
lørdag 13. mars 2021, klokken 00:28
Sitat fra: geear på fredag 12. mars 2021, klokken 22:58
Sitat fra: Tin på torsdag 11. mars 2021, klokken 21:44
Vi droppet model Y nå og går for en CT. Lei av å vente, og følger model Y er gammel før den i det hele tatt kommer til Norge. Hadde lett kjøpt ny Model S hvis de hadde kommet med en ny S og ikke nok en refresh. Ser jo mer eller mindre helt lik ut som den gjorde i 2016, selvom interiøret har fått ett løft.
Bra spesielt at det står mellom en Model Y og en Cross Turismo.  :o

Model Y er jo en fullstendig annen bil på alle måter, eneste som kan sammenlignes er aksellerasjon rett frem?

Absolutt. Men dekker mer eller mindre samme behov for oss. Flere som vurderer samme ser jeg på Y siden.
#45
TAYCAN / Sv: Taycan Cross Turismo
torsdag 11. mars 2021, klokken 21:44
Vi droppet model Y nå og går for en CT. Lei av å vente, og følger model Y er gammel før den i det hele tatt kommer til Norge. Hadde lett kjøpt ny Model S hvis de hadde kommet med en ny S og ikke nok en refresh. Ser jo mer eller mindre helt lik ut som den gjorde i 2016, selvom interiøret har fått ett løft.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA