Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Powerflux

#1216
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ishavsveien får nye eiere
mandag 13. januar 2014, klokken 16:46
Har skydd Ishavsveien som pesten og kommer nok til å fortsette med det.
Lader heller med 16A på et vilkårlig kjøpesenter enn disse.........
#1217
Leaf 2010-2017 / Sv: Vinduet lager lyd og bilen dugger mye.
mandag 13. januar 2014, klokken 09:04
Når man må gå til det skritt å ha en fuktoppsuger i en bil med klimatronic så er det noe fundamentalt galt med designet til Nissan ::)
Det virker på meg som om den går til resirk av luft hver gang man slår av anlegget samt at den ikke klarer å kvitte seg med fuktigheten AC trekker ut gjennom condenseren.

Til sammenligning så er dugg i fossilbilen(XC90) nærmest fraværende uanset om AC er på eller av. Det er kun ved resirk i svært fuktig vær at det dugger litt.

#1218
Leaf 2010-2017 / Sv: Forbruk
søndag 12. januar 2014, klokken 10:09
Kjører mye 80/90 soner og det forbruket bilen angir i forhold til det jeg ser jeg får i rekkevidde harmonerer ikke i det hele tatt. Bilen sier 0,17-0,18 men relistisk forbruk er nok mer i nærheten av 2,2.
Dette er det forbruket LeafSpy også gir meg så nok en gang ser det ut til at Nissan sørger for at bilen oppgir alt for optimistiske tall!!
#1219
Lading / Sv: Tyveri av ladekabel - forsikringsspørsmål.
lørdag 11. januar 2014, klokken 19:35
Det var som faen at ikke man kan ha sitt utstyr i fred :'( Hvis det er den eneste laderen man har så er man jo shit out of luck så det gjelder!!!
Har vært litt nervøs mtp dette selv! Har ladet en del På Alna senter og El bil parkeringen der er såpass skjult at det å rappe en lader er relativt enkelt!
Har låst ladepistolen hver gang men ser for meg at å kutte av pistolenfor så å sette på et nytt senere er ganske Piece of Cake >:(
#1220
Har bestilt denne, http://www.ev-institute.no/
Prismessig veldig bra men det at leveringsdato har blitt kraftig forskjøvet irriterer en HEL del!!
Uansett, ser ut til at levering kan begynne mot slutten av måneden så gleder meg til å komme i gang med 16A lading ;)
#1221
Sitat fra: Bobbulf på lørdag 11. januar 2014, klokken 14:28
Prøv å sette prioritet i menyen til varme framfor lading.
Gjelder dette bare for "nye" EuroLeaf?
Finner ikke noe om dette på min 2013 Jap Leaf, med forbehold om at jeg ikke er god nok til å lete...........
#1222
Hvis det var sånn at dette skulle være ferdig i november så er det jo helt på trynet :o
Hva skjer her??
#1223
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Måtte jage fossilbil
lørdag 11. januar 2014, klokken 13:16
Sitat fra: BE på lørdag 11. januar 2014, klokken 10:25
Igjen, alleer tjent med at ladekabel settes i uansett. Hvis du ikke trenger lading kan du finne en annen plass.

Døp dette om til ladeplasser, ingen kabel medfører bøtelegging.
Støttes 100%
#1224
Leaf 2010-2017 / Sv: Forsikring på elbil/nissan leaf
fredag 10. januar 2014, klokken 09:32
Sitat fra: fws på fredag 10. januar 2014, klokken 07:46
Jeg har 3800 kr med 20K i kjørelengde og full bonus. Har Enter forsikring, og bor i Oslo.
Nøyaktig det samme her :)
#1225
Mekanisk / Sv: Noe rart skjedde med mine nykkete bremser :)
torsdag 09. januar 2014, klokken 18:13
Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 09. januar 2014, klokken 17:44
Det BNH vet om elbiler er åpenbart ikke verd å vite  :o

Det virker som om hele Nissan-systemet har en kompetanseoverføring og informasjonsflyt arvet fra Sovjetunionen på 60-tallet.
Vindusspylere som spyler 20% av vinduet, foringer som knirker, PTCer som ryker, vindusheiser som knapt virker i minusgrader, 12V-batterier som dør...
"Sånn er det bare"


Og jeg som hadde håpet å slippe et nytt Bilia :-[
Det er en gjeng man ikke kan få UNDERvurdert NOK ::)
#1226
Mekanisk / Sv: Noe rart skjedde med mine nykkete bremser :)
torsdag 09. januar 2014, klokken 15:56
Sitat fra: fws på torsdag 09. januar 2014, klokken 15:50

Det har funket for meg de gangene det skjer å ta bremsepedalen helt ut og bremse "på nytt". Da pleier det å forsvinne.
Jeg la også merke til at det hjalp men problemet vendte tilbake allerede ved neste oppbremsing.
Denne metoden med å gi pedalen et par skikkelige tråkk har kurert problemet 100% ;D
Fasinerende at utløp for litt aggresjon skulle komme til å kurere et problem som BNH også til meg forklarte at "Sånn er det bare" :o
#1227
Sitat fra: jsa061 på torsdag 09. januar 2014, klokken 09:14
Hvis du har fullversjonen av Leaf Spy så kan du skrive inn et gjennomsnittforbruk ( som du kan finne i forkant) og så få opp helt nøyaktig estimate for hvor langt du kommer. Jeg brukte det på forrige langtur og det var veldig nøyaktig.
Det samme opplever jeg! LeafSpy er er meget anvendelig verktøy.
Det jeg har funnet som er litt dumt ift å beregne gjennomsnittsforbruket er at snittmåleren i bilen umulig kan fortelle hele sannheten!
Over 2 uker nå så har jeg nullstilt hver annen dag og den har  landet på 0,18KW per mil. I realiteten ligger jeg på mellom2,15 og 2,2 ved bruk av varmeapparat. Uten bruk av varme men kun setevarme og rattvarme kommer jeg fortsatt ikke under 2,0.
I LeafSpy har jeg derfor lagt inn 4,83 Km/kWh(det er måten LeafSpy beregner på) Dette gir med den temp om dagen og kjørestil jeg har et helt utrolig nøyaktig estimat på rekkevidde  :-)
#1228
Elektriske utfordringer / Sv: 16amp ladekabel og forvarming
onsdag 08. januar 2014, klokken 23:10
Sitat fra: kjbu på onsdag 08. januar 2014, klokken 21:50
Opplever ofte det samme som deg, men kommer meg lengre på samme antall prosenter den dagen. Tror dermed at det blir noe feil med prosentvisningen når man forvarmer, slik at det er mer strøm på batteriet enn bilen viser.

Du har ikke mulighet til å sjekke dette mot f. eks LeafSpy?
#1230
Lading / Sv: Helt dø
tirsdag 07. januar 2014, klokken 12:01
Kanskje litt på siden men dog litt relevant.
Har en 13 Japan Leaf med SW upgrade og har ikke selv hatt dette problemet.
Jeg kjører stort sett alltid med LeafSpy i gang og her har jeg lagt merke til noe snodig ift lading av 12V batteriet.
Spenningen varierer mellom 12.9V og 14.5. Svært ofte ligger den på 13.4-13.6 og ser ikke ut til å endres i noen særlig grad ved bruk av varmeseter, varme i ratt eller varmetrådene. Derimot går den rett opp til 14.5 ved bruk av vindusvisker. Dette skjer hver eneste gang og det ser ut som om disse tingene henger fullstendig sammen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA