Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trond.m

#7861
B-Electric / Sv: Lading
lørdag 27. desember 2014, klokken 17:21
Kunne hatt nytte av denne selv for å lade Zoe fra rød industrikontakt. Men det er vel en risiko med å kjøpe et produkt fra utlandet med mindre det er sertifisert fra bilprodusenten. Ser for meg en komplisert situasjon hvis den skulle ødelegge batteriet (hvis det er mulig). Da er det iallefall enklere hvis det er en solid norsk representant / importør.
#7862
B-Electric / Sv: Lading
lørdag 27. desember 2014, klokken 15:13
Fordelen med å kjøpe Wallbox fra MB er at du trolig kan få den uten mva når du kjøper den sammen med bilen. Da koster den vel ikke mer enn en Salto lader, og skulle du få ladeproblemer så slipper du noen diskusjon om hvem som har ansvaret for feilen.
#7863
Zoe / Sv: Spørsmål om Zoe - nærmer seg avgjørelse
fredag 26. desember 2014, klokken 20:12
Sitat fra: nime01 på fredag 26. desember 2014, klokken 18:52
Hvilken forhandler har gitt deg den prisen? Midtarmlene kostet 1800 mener jeg å huske
Mener å ha sett at andre har fått oppgitt en pris på ca 3000. Hvor kjøpte du din Zoe ?  Er du fornøyd med midtarmlenet ?
#7864
Zoe / Sv: Offentlige ladestasjoner med TN nett
fredag 26. desember 2014, klokken 19:28
Står det noe sted at de krever TN nett ?
#7865
Zoe / Sv: Spørsmål om Zoe - nærmer seg avgjørelse
fredag 26. desember 2014, klokken 19:26
Jeg har ikke sett "grå givre" live. Hadde en A4 i en liknende farge. Den så suppe-rosa ut om vinteren  når det var tåke eller gråvær. Men hvis ikke det er tilfelle med Zoe'n så er den aktuell.
Mulig jeg har oppfattet feil. Du har sikkert rett i at den koster 1800. Da er det ikke bryet verd å montere selv.
#7866
Zoe / Sv: Spørsmål om Zoe - nærmer seg avgjørelse
fredag 26. desember 2014, klokken 18:29
Har fått så stor tro på Renault's elbil satsing at jeg tenker alvorlig på å bestillen en Zoe til før 31.12. (Kjekt å ha :-))
Det blir nok en Intens siden jeg har en Life i bestilling. Men farge synes jeg det er vanskelig å velge. Sort er stilig, men det er jo upraktisk. Synes egentlig at Grå Neptune er ganske fin (og praktisk), men jeg har inntrykk at at mange synes den er kjedelig. Noen som har fått Blå Energy og har et bilde av den ? Ser litt lys ut på bildet etter min smak, men bilder kan jo avvike en del fra virkeligheten.
Hører en del kjøper setetrekk. Er det noe særlig pent og hva koster det ?
Midtarmlene kunne være greit, men det er jo veldig overpriset. 3000 eks mva ! Må være mulig å kjøpe det og montere selv eventuelt.
#7867
Zoe / Sv: Offentlige ladestasjoner med TN nett
onsdag 24. desember 2014, klokken 15:03
Dette var litt overraskende. Jeg hadde forstått det slik at alle offentlige type 2 ladepunkter hadde TN nett og dermed kunne benyttes av Zoe. Det ville være en fordel om ladekartene hadde mulighet for å vise kun ladepunkt med TN nett.
#7868
Zoe / Sv: Spørsmål om Zoe - nærmer seg avgjørelse
onsdag 24. desember 2014, klokken 11:26
Eller som fast fortøyning eller ballast i kjølen  ;)
#7869
Zoe / Sv: 43 kW AC lader fases ut
onsdag 24. desember 2014, klokken 09:11
Kan du sende link til denne pressemeldingen ?
#7870
Zoe / Sv: Batteriet på Zoe
søndag 21. desember 2014, klokken 11:57
Fant noe om dette på et annet forum. Kanskje noen kan bekrefte om dette er riktig?

The Zoe compressor is a high voltage electric compressor with voltage higher than 200V. To improve performance and battery life, the new generation of electric or hybrid vehicles controls the air conditioning temperature managed by the system. Thus, the A/C system is very important.

In case there are problems with the A/C system, the control sensors communicate the fault to the control unit which in turn emits an alarm signal and in some cases does not allow to use the vehicle or the charge the batteries, when this happens the vehicle must be immediately taken to the dealership in order to perform the A/C system repair. The A/C system has a heat pump in order for the battery pack to maintain a constant temperature between 15° and 30°C and to heat the passenger compartment, which doesn't have a thermal engine with water coolant.

During summer, the battery compartment is cooled and during the winter it is heated. When the vehicle is charged the A/C system functions in order to protect performance and battery life.

http://foroev.com/index.php?topic=1260.0
#7871
Zoe / Batteriet på Zoe
søndag 21. desember 2014, klokken 11:42
Batteriet er vel klart den viktigste og dyreste komponenten på en Zoe. Det kunne være interessant å vite litt mer om hvordan det er designet for å vare ut bilens levetid slik de sier.
Batteriets temperatur er viktig for å bavare batteriet og jeg har blitt fortalt at det har aktiv kjøling. Betyr det at det går kjølevæske gjennom batteriet, eller er det luftkjøling med vifte ? Hva med oppvarming ? Blir det forvarmet aktivt, eller skjer det gjennom varme fra kupeen når den er forvarmet ?
Ellers har jeg fått indikasjoner på at brutte batteristørrelse er ca 26 kwh, så derfor bør det vel tåle 100 % lading (100 % av 22 kwh). Og det er vel LG Chem som produserer batteriene, og de skal vel være blant de ledende på området.
#7872
B-Electric / Sv: App for fjernstyring av varme ++
lørdag 20. desember 2014, klokken 22:02
Leaf er en god bil, som har solgt ufattelig god fordi den ikke har hatt konkurrenter. Men det er få som synes det er en pen bil. Det er nok grunnetn til den fantastiske mottakelsen e-Golf har fått i det norske markedet. Men 16A AC lading er skuffende, og for dem som foretrekker semihurtig AC framfor DC hurtiglading, så er B-klasse et attraktivt alternativ.
#7873
Zoe / Sv: 43 kW AC lader fases ut
lørdag 20. desember 2014, klokken 21:54
Er enig i at 30 km økt rekkevidde ville vært et stort plus. Men jeg oppfatter disse opplysninger som udokumenterte rykter som kanskje ikke blir noe av. Sitter man på gjerdet og venter på dette, så kan de også hende at det er innført mva på elbilen den dagen den er tilgjengelig. Og da er det sikkert rykter om helt ny batterieteknologi med endra bedre rekkevidde. Så dersom behovet for elbil er tistede, så må man nesten bare gjøre et valg ut fra det som finnes innen nær framtid.
#7874
B-Electric / Sv: App for fjernstyring av varme ++
lørdag 20. desember 2014, klokken 20:22
Jeg tviler ikke på at de forsøker etter beste evne. Jeg vet ikke hvor mange Tesla verksteder det finnes, men jeg antar at det er litt enklere å finne noen som kan reparere en VW, Mercedes eller Nissan  ;)
#7875
B-Electric / Sv: App for fjernstyring av varme ++
lørdag 20. desember 2014, klokken 18:04
Enig med kvolle6. Dette er nok det beste som lages av standard el-biler.  Tesla er i en annen liga når det gjelder ytelser, men jeg hadde aldri betalt over en halv million fra et firma med så dårlig serviceapparat som Tesla har. Å kjøpe en Mercedes med Tesla teknologi gir det beste av 2 verdener. Jeg er sikker på at Mercedes er der hvis batteriet skulle ryke etter 7 år, selv om Tesla skulle være borte fra markedet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA