Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trond.m

#7846
Zoe / Sv: The Good The Bad and The Ugly
onsdag 07. januar 2015, klokken 21:30
 ja fint med det bilde. Har du et bilde av en praktisk baguett-holder også  :D
#7847
Zoe / ZE Interactive i 3 år
onsdag 07. januar 2015, klokken 20:07
Det står i brosjyren at ZE Interactive med mulighet til å fjernstyre lading, forvarming av kupe etc. er inkludert i 3 år. Stemmer dette, eller er det bare 1 år. Jeg har hørt både 1 år og 3 år hos forskjellige forhandlere, så det er tydeligvis et område hvor det er uklar kommunikasjon fra importøren.
#7848
Zoe / Sv: The Good The Bad and The Ugly
onsdag 07. januar 2015, klokken 19:22
Sitat fra: Flips på onsdag 07. januar 2015, klokken 18:30
Det eneste jeg virkelig misliker er koppholderne, de er så små at det nesten er morsomt. Er det i det hele tatt meningen at det skal være koppholdere? Den bakerste fungerer helt greit til en gjennomsnittlig brusflaske, men enkelte kopper får ikke plass der heller, og de to foran er bare helt latterlige, derfor brukes de her til ladenøkkel og to Fortum-brikker.
Høres veldig bra ut. Henter en ny Zoe i morgen, og koppholdere er vel ikke det jeg prioriterer høyest  ;)
#7849
Zoe / Renault ZE services på nynorsk
tirsdag 06. januar 2015, klokken 19:55
Jeg opprettet akkurat en konto, og oppdaget at web-siden er på nynorsk !! Mulig at jeg valgte feil språk da jeg opprettet kontoen.

Kva må eg gjera for å få tilbake "norsk" språk ?  ;D

#7850
Har en velholdt C-Zero som skal selges. Bilen har fungert feilfritt for oss, og selges grunnet endret bilbehov.
Den har navigasjon (Garmin). Bilen er kjøpt hos Auto-Elite, hvor den også har hatt alle servicer. Stor service ble tatt i september 2014.

Den nyeste original-laderen som kom 2013 følger med bilen.  Med den kan bilens lades med enten 8A eller 14A ladehastighet.
Farge hvit.  Pris 103.000 ink. reg med 8 hjul (alu)

Ring 95136570 for nærmere opplysninger.
#7851
Har lagt ut bilen for salg her:  Kan selges med 3.7 eller 11 kw wallbox.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=54644515
#7852
Zoe / Sv: Salg av Zoe med lenger batterigaranti
mandag 05. januar 2015, klokken 21:36
Jeg snakket med dem for en tid tilbake. De sa at de kjøpte garantien fra Renault, men det tviler jeg på. Det er nok snakk om en forsikring, og det var ingen oppgitt restverdi. Så da er den sannsynligvis helt verdiløs. De sa forøvrig også mye annet angående lading i IT nett som definitivt ikke stemmer.
#7853
Zoe / Sv: Priser etter nyttår?
torsdag 01. januar 2015, klokken 20:40
Det vil overraske meg om de kan fortsette med vrakpant-kampanjen eller rabatter i denne størrelsesorden, uten at de først øker prisene for å kompensere for den svake kronen. Men det er vel som i banknæringen hvor de store aktørene går foran.,Tipper at VW vil være blant de første til å øke prisene, men de freder kanske e-golfen inntil bråket med varmepumpene har lagt seg.
#7854
Grunnet spes. omstendigheter kan jeg tilby en ny uavhentet Zoe til knallpris. Den ble registrert 31.12.2014. Kjøpt hos autorisert forhandler i Akershus.
Kan leveres med ferdig montert 11 kw lader (type 2) med arbeide og materialer for ny kurs 15 meter fra hovedsikring.
1 års gratis bruk at Fortums hurtigladere inngår. Spar ventetiden og nyt elbil-fordelene samtidig som du kan få en rabatt på inntil 40.000 kr !!!
Ring 95136570 for nærmere opplysninger
#7855
Zoe / Sv: Priser etter nyttår?
onsdag 31. desember 2014, klokken 22:10
Ser at Renault har publisert ny prisliste gyldig fra 1.1.2015. De endrer ikke prisen på bilene, men tillegget for supercharge har økt til 20.000.
#7856
e-Golf / Sv: Egolf uten VP er ingen "langveiscruiser" om vinteren
mandag 29. desember 2014, klokken 21:37
Ingen av dagens +- 200 km NEDC rekkevidde bilene er vel egnet til kjøreturer over 20-25 mil etter min oppfatning. Riktignok er det en del som kjører betydelig lenger, men da blir turen mer en ekspedisjon hvor man må være forberedt på utfordringer. Motvind, defekte ladere, kulde etc gjør dette til en aktivitet for spesielt interesserte. Har selv kjørt mye elbil med dunjakke og topplue, bare for å bevise at det går an. Men i lengden blir man vel lei av å måtte kjøre økonomi-løp og da er mer fristende å kjøre en hybrid eller dieselbil med høy comfort og ubegrenset rekkevidde. Og hvem ville kjøpt en dieselbil som bare har 6 liters tank - en tank som ifølge leverandøren må forventes å krympe med 20-30 % de nærmeste årene  ;)
#7857
Zoe / Sv: PodPoint 3.6kw = 7KW?
mandag 29. desember 2014, klokken 20:11
Kunne jo være greit å utnytte kapasiteten til PodPoint'en, som etter det jeg forstår ca 7 kw. Egentlig har jeg kapasitet for å ta ut 11 kw, men da må jeg jo betale et tillegg på 10.000. Det er også et problem at jeg har over 30 meter avstand fra el-skapet, så da vil jeg også betale et tillegg direkte til infratek. Så derfor tenker jeg å ta standard ladepunkt, eventuelt med overdimensjonert kabel slik at jeg i framtiden kan montere en 11 kw løsning.
#7858
e-Golf / Sv: Opsjon: 11 kW-lader for e-Golf?
mandag 29. desember 2014, klokken 19:27
Det vil forbause meg om ikke VW lanserer støtte for raskere AC lading i løpet av 2015. e-Golf har jo en delt jumboplass (sammen med UP) når det gjelder AC lading, og det vil nok etter hvert påvirke salgstallene. Det er en illusjon å tro at landet vil dekket med kostbare og ustabile DC ladere som hver og en koster like mye som en bil  ;)
#7859
Zoe / Sv: PodPoint 3.6kw = 7KW?
mandag 29. desember 2014, klokken 17:57
Jeg har 400V TN nett i bygget der jeg bor. Er det mulig å oppgradere kabler og sikringer for å få høyere ladefart enn 3.6 kw ? Eller er 7 kw forutsatt en-fas 230V ?
#7860
B-Electric / Sv: Lading
søndag 28. desember 2014, klokken 06:30
Sitat fra: Råde på lørdag 27. desember 2014, klokken 22:47Elektronikken som snakker med bilen sitter der. Uten den har du bare en dyr plugg til Renault Zoe og byggtørkere og sånt.
Zoe må også ha en type 2 wallbox eller liknende. Fordelen med å ha en portabel enhet (som erstatter wall-box) og som kan kobles til industrikontakt er at det gir mulighet for å lade utenom de etablerte ladestasjonene. Til daglig er wallbox det du trenger, mens en portabel enhet er mer "kjekt å ha" ;)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA