Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trond.m

#4861
BMW i3 / Sv: Akselerasjon nye i3 LCI. Tregere som tidligere i3?
onsdag 10. januar 2018, klokken 10:58
Du blir nok like fornøyd som oss andre  ;)
#4862
BMW i3 / Sv: Akselerasjon nye i3 LCI. Tregere som tidligere i3?
onsdag 10. januar 2018, klokken 09:32
De har endret litt på DSC programvaren i facelift utgaven. Det gir muligens en teoretisk dårligere akselerasjon, men det er ikke merkbart ved normal bruk.
#4863
BMW i3 / Sv: Akselerasjon nye i3 LCI. Tregere som tidligere i3?
onsdag 10. januar 2018, klokken 09:09
I-landsproblem  ???
Har i3 LCI og har bestilt i3s, men det er ikke på grunn av akselerasjonen.
Synes i3 LCI er sprek nok i massevis og kjører stort sett i ECO PRO ved glatt veibane av sikkerhetsmessige grunner.
#4865
Sitat fra: Joar Øverland på mandag 08. januar 2018, klokken 20:44
Det var LE ja.

Når startet mulighetene for å bestille?
Mener det var 4.september.
#4866
@Frissy, når skrev du kontrakt på bilen ?
#4867
Sitat fra: Frissy på mandag 08. januar 2018, klokken 14:32
Jeg har fått bekreftet utlevering av  min LE 14 mars.
Estimert levering må det vel være ? Det er vel ingen som kan bekrefte leveringsdato lenge før bilen kommer til landet.  Generelt synes jeg Nissan er dårlige i å gi informasjon om produksjon og estimert leveringsuke, i motsetning til BMW hvor de oppgir dette rett etter bestilling.
#4868
Kia Niro EV / Sv: Endelig felles venteliste hos Kia!
søndag 07. januar 2018, klokken 12:46
Sitat fra: trykkertor på lørdag 06. januar 2018, klokken 10:43
Tja, på en måte.
Sendte lenken ut i bolker.
1. Dem som har vært på listen i over 1 år+.
2. Dem som har vært på listen i over 6-12 mnd.
3. Dem som har vært på listen i 1-6 mnd.
4. Dem som har kommet på listen siste mnd.
Dettr vil jo også være urettferdig siden mange forhandlere ikke har hatt noen interesseliste. Jeg har iallefall ikke fått tilbud om dette, selv om jeg flere ganger har vært i kontakt med min forhandler og tidligere har kjøpt Soul av dem. Det beste er nok å følge med på elbil-forum.
#4869
Kia Niro EV / Sv: Kia Niro EV
søndag 07. januar 2018, klokken 12:43
Ingen kan svare på det 1 år før bilen kan leveres. Uansett vil en teoretisk mulig rabatt på 4 % være uvesentlig for de fleste. Vi får håpe at bilen blir produsert i tilstrekkelig antall til at importøren velger en aggressiv pris i markedet.
#4870
Hyundai KONA / Sv: Bestilling av Kona
søndag 07. januar 2018, klokken 09:25
Sitat fra: HPSE på lørdag 06. januar 2018, klokken 23:52
Blir ihvertfall ikke Agrol rabatt på Kona siden Hyundai har sagt opp avtalen med Agrol :(
Hvor står det ?  Det står at man får rabatt på alle modeller når jeg logger inn på Agrol.no.
#4871
Plugg-inn hybrider / Sv: Mercedes GLC 350e - erfaringer daglig bruk
lørdag 06. januar 2018, klokken 18:11
Sitat fra: Djur1 på lørdag 06. januar 2018, klokken 17:36
Jeg er ikke videre imponert at nesten 9kwh bare rekker til ca 17 km om vinteren. Tung bil som suger strøm. Itillegg må en være forsiktig med gasspedalen ellers starter motoren. Noe den gjør så fort det ikke er helt flatt. Skjønner godt at mb trekker denne bilen nå.
Hvor står det at MB skal slutte å produsere denne ?
#4872
i-Pace / Sv: Endelig bestilling av I-Pace
lørdag 06. januar 2018, klokken 16:38
Ja, BOS og Møller selger også flere bilmerker. Poenget er at begge disse importørene og forhandlerkjedene er finansielt i en helt annen posisjon enn det Jaguar kan tilby. Møller Asker og Bærum omsetter alene for 10 ganger så mye som Motorpool i Bærum. Men jeg får vente å se hva slags tilbud jeg får før jeg trekker en endelig konklusjon.
Det er over ett år siden jeg lånte dem penger, så en måned fra eller til betyr ikke så mye. Importøren har ikke akkurat imponert så langt og har ikke besvart noen av mine henvendelser angående hvordan ventelisten blir håndtert.
#4873
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Android Auto
lørdag 06. januar 2018, klokken 16:22
Sitat fra: Joar Øverland på fredag 05. januar 2018, klokken 15:18
car play må kobles med ledning ja. Hvertfall i ionic. Tror det er litt av greia med begge systemene...
BMW støtter trådløs kobling til CarPlay, så det er vel ikke noe teknisk krav at det må være kabel.
#4874
Sitat fra: Zuexi på fredag 05. januar 2018, klokken 23:55
Har vært avventende på å bestille bil til Nissan slapp spec og info om øvrige modeller. Var klar for Tekna, men kom over en avbestilling av Launch Edition, så da blir det bil i Mars istedenfor August.  :D
Tror det var et lurt valg. I august vil jeg ikke se bort fra at det nærmer seg mulighet for bestilling av 64kWh modellen. Da tror jeg de fleste vil velge stort batteri ved kjøp av ny bil, men det er  nok likevel et godt marked for nesten ny 40 kwh. Ble det sort eller Spring Cloud ?
#4875
Audi e-tron / Sv: Audi Q6 e-tron
lørdag 06. januar 2018, klokken 16:10
Dett blir spennende. Har akkurat bestilt et passende skilt til bilen. «ETROND»   ;)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA