Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trond.m

#4711
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Prisoppgang på Tekna?
mandag 05. mars 2018, klokken 15:31
Tipper det bare er en forsinket oppdatering. Hva de gjør hvis noen konfigurerer bil på nett og bestiller vet jeg ikke. Men det er uansett uforpliktende for kjøper, så de kan vel endre prisen i tilbudet. Tekna har jo også økt 11.000 i pris.
#4712
Noen som vet når man kan bestille / forvente levering av I-Pace S ?. Det virker som den modellen er attraktivt priset for å kunne markedsføre at prisen starter under 600.000 !
#4713
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ekstrautstyr på 2018 leaf
mandag 05. mars 2018, klokken 12:12
Sitat fra: Bjoris på fredag 02. mars 2018, klokken 18:37
Det er nok samme Dunlop som den gml kom med. Alle har sikkert like sommerdekk, men pass på hva du får av vinterdekk, jeg sverger til Nokian og har fått bekreftet at jeg får det på min
Det hadde jeg også, men ved levering stod det Continental dekk på. Jeg kunne få byttet de, men lot det være da de sikkert er minst like bra.
#4714
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Prisoppgang på Tekna?
mandag 05. mars 2018, klokken 11:51
Enig, jeg synes ikke man kan kritisere Nissan for en moderat økning av prisene. De som bestilte lørdag slipper også prisøkning, så der synes jeg de opptrer veldig seriøst.
For at ikke prisøkningen på selve bilen skulle bli for høy, har de tydeligvis valgt å skru opp prisen på PilotPark ekstremt mye. Det er forsåvidt greit, men det fører vel bare til at ingen bestiller det for 12000 kr.
#4715
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Prisoppgang på Tekna?
mandag 05. mars 2018, klokken 09:59
Ligger nye priser på Nissan.no nå.

De har økt prisen på Tekna med ca 11.000, men legger på 7.500 på ParkPilot.
Blir ikke mange som bestiller ParkPilot til 12.000 kr !!!  :o

https://www.nissan.no/content/dam/Nissan/no/brochures/pricelist/new-leaf-kundeprisliste.pdf
#4716
BMW i3 / Sv: BMW i3 94Ah - Praktisk rekkevidde?
mandag 05. mars 2018, klokken 06:36
150 km mellom ladestoppene vil nok kunne gå også med moderate vintertemperaturer, men da må du regne med å utnytte ca 90 % av kapasiteten. Det er nok behageligere og å beregne lading etter 12-13 mil. Da sparer du også penger ved høyere ladefart og dersom det ikke er kø kommer du nok like raskt fram.
#4717
BMW i3 / Sv: BMW i3 94Ah - Praktisk rekkevidde?
søndag 04. mars 2018, klokken 21:28
Det er vel helt sikkert at dette ikke går hvis du følger fartsgrensene og har behagelig temperatur i kupeen. Men hva er problemet med en ladestopp ?
#4718
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Batterigaranti på nye Leaf
søndag 04. mars 2018, klokken 09:34
Sitat fra: Joltus på søndag 04. mars 2018, klokken 09:03
Mener da eg leste tallet 70 og at dette var det nissan kalte de strekene som var igjen... Men finner ikke kilden :S
De kan kalle det hva de vil, men det er hva som står i garantibestemmelsene som betyr noe  ;)
#4719
BMW i3 / Sv: Lading i forhold til strømpris?
søndag 04. mars 2018, klokken 07:29
Jeg oppfatter det slik at spot prisen fortsatt beregnes som et gjennomsnitt over døgnet. Men det er noen nettselskaper som også beregner et effektledd på nettleien basert på høyeste forbruk. Så i framtiden kan det bli veldig ulønnsomt med semi-hurtig lading.

https://www.f-b.no/nyheter/hvaler/hytteliv/betalte-500-kroner-i-strom-for-n-natt-pa-hytta/s/5-59-268427

#4720
Sitat fra: daggad på fredag 02. mars 2018, klokken 23:46
Er det ingen varmelementer rundt batteriet ?
Hadde det vært noe slikt så kunne laderen ha sørget for strøm for å varme pakken og så startet lading når en viss temperatur var oppnådd.
Det å bruke strøm for å kunne lade raskere er vel ikke en funksjon jeg har sett på noen elbil. Ser vel ikke helt poenget heller så lenge vi snakker om hjemmelading. Ladingen vil i seg selv gi varme i batteriet, så å varme først vil ikke spare hverken tid eller strøm. Generelt bør du i kaldt vær starte ladingen umiddelbart etter kjøreturen. Noen bmw eiere ser jeg har etterlyst mulighet for å slå på batterivarme litt før man kommer til en hurtiglader for å få raskere lading. Det kunne føre til rimeligere hurtiglading (høyere ladefart), og man kan oppnå dette ved å ha en litt mer aktiv kjørestil og bruk av varmeapparatet før ladestoppen. Da vil motstanden i batteriet fungere som batterivarmer. Leaf har ikke aktiv batterivarme heller, men bare en frostsikring av batteriet for å hindre skade ved ekstremt lav temperatur.
#4721
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Batterigaranti på nye Leaf
søndag 04. mars 2018, klokken 06:57
Jeg leste for lenge siden at Nissan skulle komme med en tydeligere presisering i hvor stor kapasitet i % de garanterer etter 8 år. Jeg ble derfor overrasket over at de tilsynelatende fortsatt bare «garanterer» antall streker. Nissan står mao. fritt til på ethvert tidspunkt selv kan definere hva det betyr å miste en strek eller 3. Har Nissan «glemt» dette løftet i gledesrusen over å selge biler i bøtter og spann ?

https://www.dinside.no/motor/nissan-endrer-garantivilkarene/68754830

#4722
Det var ikke noe å rope hurra for. Skulle fått like lang rekkevidde med i3 med 20 grader i kupeen. Stod bilen parkert utendørs så batteriet var kaldt kan det være noe av forklaringen. Hvilken temperatur hadde du i kupeen og hva var snitthastigheten på turen ?. Var det tørr vei ?
#4723
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Prisoppgang på Tekna?
lørdag 03. mars 2018, klokken 00:16
Sitat fra: daggad på fredag 02. mars 2018, klokken 13:03
Enig, om om Nissan vil melke nå så må de gjerne gjøre det for min del men en mister en del respekt da.
Og stemmer dette så kan elbilhaterne nesten godkjent argumentere med at statens subsidier går i lomma på bilforhandlerne og bør strammes inn.
Prisøkningen kan være en nødvendig korreksjon på grunn av svakere norsk krone enn ventet denne vinteren. Og i forhold til e-Golf så vil vel Leaf fortsatt være konkurransdyktig etter prisøkningen. Det er vel ikke noe uvanlig at en kommersiell bedrift tilpasser sine priser til markedssituasjonen.
#4724
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Avbestilling av Launch Edition
torsdag 01. mars 2018, klokken 15:57
Det avgjørende er jo hva som er oppgitt som leveringsdato i kontrakten.
Står det mars / april, og bilen leveres i juni så er det jo en vesentlig forsinkelse. På de fleste kontrakter står det vel krysset av for «usikker leveringstid». Da har man vel litt mindre muligheter til å hoppe av. Men uansett må forhandleren dokumenter et tap, og det blir nok vanskelig. Han selger den nok videre til høyere pris.
#4725
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Avbestilling av Launch Edition
torsdag 01. mars 2018, klokken 13:54
Det innebærer at du står ansvarlig for å dekke forhandlerens dokumenterte tap som følge av kontraktsbruddet. Men når folk står i kø for å kjøpe Leaf og prisen faktisk går opp fra mandag, så er det vanskelig å se for seg at de kan dokumentere et tap.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA