Tipper det bare er en forsinket oppdatering. Hva de gjør hvis noen konfigurerer bil på nett og bestiller vet jeg ikke. Men det er uansett uforpliktende for kjøper, så de kan vel endre prisen i tilbudet. Tekna har jo også økt 11.000 i pris.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Bjoris på fredag 02. mars 2018, klokken 18:37Det hadde jeg også, men ved levering stod det Continental dekk på. Jeg kunne få byttet de, men lot det være da de sikkert er minst like bra.
Det er nok samme Dunlop som den gml kom med. Alle har sikkert like sommerdekk, men pass på hva du får av vinterdekk, jeg sverger til Nokian og har fått bekreftet at jeg får det på min
Sitat fra: Joltus på søndag 04. mars 2018, klokken 09:03De kan kalle det hva de vil, men det er hva som står i garantibestemmelsene som betyr noe
Mener da eg leste tallet 70 og at dette var det nissan kalte de strekene som var igjen... Men finner ikke kilden :S
Sitat fra: daggad på fredag 02. mars 2018, klokken 23:46Det å bruke strøm for å kunne lade raskere er vel ikke en funksjon jeg har sett på noen elbil. Ser vel ikke helt poenget heller så lenge vi snakker om hjemmelading. Ladingen vil i seg selv gi varme i batteriet, så å varme først vil ikke spare hverken tid eller strøm. Generelt bør du i kaldt vær starte ladingen umiddelbart etter kjøreturen. Noen bmw eiere ser jeg har etterlyst mulighet for å slå på batterivarme litt før man kommer til en hurtiglader for å få raskere lading. Det kunne føre til rimeligere hurtiglading (høyere ladefart), og man kan oppnå dette ved å ha en litt mer aktiv kjørestil og bruk av varmeapparatet før ladestoppen. Da vil motstanden i batteriet fungere som batterivarmer. Leaf har ikke aktiv batterivarme heller, men bare en frostsikring av batteriet for å hindre skade ved ekstremt lav temperatur.
Er det ingen varmelementer rundt batteriet ?
Hadde det vært noe slikt så kunne laderen ha sørget for strøm for å varme pakken og så startet lading når en viss temperatur var oppnådd.
Sitat fra: daggad på fredag 02. mars 2018, klokken 13:03Prisøkningen kan være en nødvendig korreksjon på grunn av svakere norsk krone enn ventet denne vinteren. Og i forhold til e-Golf så vil vel Leaf fortsatt være konkurransdyktig etter prisøkningen. Det er vel ikke noe uvanlig at en kommersiell bedrift tilpasser sine priser til markedssituasjonen.
Enig, om om Nissan vil melke nå så må de gjerne gjøre det for min del men en mister en del respekt da.
Og stemmer dette så kan elbilhaterne nesten godkjent argumentere med at statens subsidier går i lomma på bilforhandlerne og bør strammes inn.