Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - TM

Sider: 1 ... 310 311 [312] 313 314 315
4666
Zoe / Sv: Rekkevidde Bergen - Oslo er det mulig ? Med ein Zoe
« på: Tirsdag 04. November 2014, klokken 19:14 »
Rødberg Drammen går greit, det er ca 130km men fortsatt mye nedoverbakke.
Tror nok at strekningen Rødberg - Drammen kan være helt på grensen. Jeg kjørte selv denne strekningen tidlig i oktober på tørr vei,  ca. 0 grader.  Oppgitt rekkevidde med varme på ved start viste 128 km. Jeg valgte derfor å kjøre uten varme mesteparten av tiden, ECO på og meget forsiktig kjøring. Hadde 25 km igjen når jeg ankom MotorForum Drammen. Så jeg ville nok satse på å ta en ladestopp i Kongsberg.  Fyller du opp batteriet der, så burde det holde til Oslo.  Men det er ett problem.....Så vidt jeg vet er det ingen semihurtig AC lader på Kongsberg pr. dags dato.  Noen som vet om Fortum planlegger et ladepunkt i Kongsberg eller Rollag i Buskerud ?

4667
Zoe / Sv: 25.000'- i vrakpant rabatt
« på: ſøndag 02. November 2014, klokken 08:03 »
Det er selvølgelig riktig, men hvis de skal gi rabatt til alle så ville det bli et mindre beløp. Jeg tviler på at de kan redusere prisen med 25000 og samtidig beholde gratis wall-box, 30 dagers angrefrist, gratis abonnement på hurtigladere i 1 år etc. Wall-boxen blir nok fjernet fra tilbudet når / hvis de får en "normal" ladeledning som støtter IT nett. I mellomtiden får vi som er pionerer både i pose og sekk :-)

4668
Zoe / Sv: 25.000'- i vrakpant rabatt
« på: ſøndag 02. November 2014, klokken 06:58 »
Jeg er nok redd importøren stanser dette tilbudet hvis det dukker opp vrakmeldinger på andre enn kjøper. Som det står i tilbudet. "Importøren kan når som helst stanse tilbudet"....underforstått, de kan gjøre det før 31.12 som er utløpsdatoen for kampanjen. Så det er nok bedre å kjøpe en trafikkfarlig miljøversting på Finn som ellers vil fortsette å rulle på norske veier, og da er jo hensikten med kampanjen oppfylt. Så er det bare å melde eierskifte (uten registrering) og vrake den i eget navn. Men du må passe på at det ikke er skyldig årsavgift, for da får du ikke vrakpant. Det er lov å være kreativ, men synd om ordningen oppfører fordi den blir misbrukt.

4669
Zoe / Sv: Spørsmål om Zoe - nærmer seg avgjørelse
« på: ſøndag 02. November 2014, klokken 06:48 »
Tusen takk for alle svar, var noe sånt som du skisserer Ladov jeg håpet på, at det gikk å stille den på 4,5kW.
Har litt vanskelig for å forstå hvorfor du vil øke ladehastigheten til 4,5 kW. En kurs bør uansett ikke belastes nær 100 % av kapasiteten over lang tid på grunn av økt brannfare. Dessuten legges det inn en margin på sikringen, for å unngå at den slår ut i det øyeblikket ladingen startes. Infratek bruker derfor 20A sikring og 4mm2 lading på en kurs for 16A lading. Bedre med sikker og pålitelig lading med 3.6 kW enn usikker 4.5 kW lading er min vurdering

4670
Zoe / Sv: Det begynner å bli kaldt - hva synes dere om varmeapparatet i deres Zoe?
« på: Lørdag 01. November 2014, klokken 17:57 »
Manuell er lurt:) auto fungerer litt for fleksibelt.
Det er vel bare en bilselger som beskriver et problem med Auto instillingen som "litt for flexibelt" :-)

4671
Zoe / Sv: Lading
« på: Lørdag 01. November 2014, klokken 17:55 »
ZOE lading med 230V / 13A enfase crOhm, en ladeboks som ikkje veger nesten ingen ting!!!!!!!

crOhm lader[/size][/color]
I tillegg til den offentlige type2 ladestasjon , kan Zoe nå legges i alle standard stikkontakter . Er vanligvis lastet til ca 95 % hjemme, for ekskursjoner og turer Mobile -Box er ideelt. ( Park & ​​diagram eller tre- fase -saken)
Er ikke sikker på om jeg har forstått hvorfor denne boksen skulle være interessant. Den er jo veldig kostbar, og da er det vel bedre å vente på den nye ladekabelen fra Renault. Er det slik at man med denne boksen kan lade med 14 eller 16A fra schuko og IT nett med et adapter ?

4672
Zoe / Sv: Lading
« på: Lørdag 01. November 2014, klokken 08:51 »
Faktisk i Bergen kommer det sakte lader nesten over allt, fleire boretslag og bedrifter bygger ut type 2 lade plasser med støte frå Hordalad Fylkeskommune.
Vi får 3 ladere på skolen der eg jobber, så takk til HFK som er framtenkt. Dei fleste Vidargåade skular i heile fylke for sakte ladere type 2 om det er Bergen eller Husnes.
Og Bergen får Skandinavias største hurtig lade plass, hvis du har 20 % strøm igjen på ein Zoe så tar det kun 15 min til 80% og så lenge har nok kone mor tid å vente på meg før eg kjem heim til middag, står i kø allikevell, lite med kolitivfelt her.
Hva mener du med "sakte ladere type 2".  Hvis du mener 7.2 kW Type 2 (32 A 1 1-fas 230V) så vil ikke Zoe lade der.

4673
Zoe / Sv: Vinterdekk til Zeo
« på: Fredag 31. Oktober 2014, klokken 16:30 »
Begge deler kommer opp hos Interdekk når du velger Zoe først.  Bare dekket ikke er større (diameter/omkrets) enn +5% ift. original, så er det vel ok.
Ja, det stemmer nok. Siden det er piggfrie dekk, så er det vel en fordel med bredere dekk. Dessuten gir det litt bedre stabilitet på en bil som er forholdsvis tung. Skal vurdere å gjøre det samme. Fint om du gir tilbakemelding om kjøreegenskapene.

4674
Zoe / Sv: Lys til Zoe, Philips X-Treme Vision
« på: Fredag 31. Oktober 2014, klokken 12:53 »
For å si det som så  :)

Den ene testbilen som ruller i Bærum har fått Osram nightbreaker unlimited... Dette er lovlige pærer på linje med pærene nevnt i første post.

Jeg kunne ikke tro at lysene var så dårlig, så jeg byttet pærene på lånebilen for å se om det ble bedre. Hadde jeg ikke sett en markant forbedring hadde jeg ikke kjøpt bilen.

I dag har jeg en Zoe, så svaret gir seg selv...
Det var godt å høre. Jeg kjøpte Nightbreaker unlimited som er på tilbud hos Mekonomen for kr 249 / par. Har ikke testet dem enda, for jeg skal ikke ha bilen før over nyttår. Har du byttet både nærlys og fjernlys ?

4675
Zoe / Sv: Vinterdekk til Zeo
« på: Fredag 31. Oktober 2014, klokken 12:44 »
Jeg har kjøpt 195/65 R15 piggfrie vinterdekk, Goodyear Ultra Grip Ice 2 (fra Interdekk Lillehammer).  Får se hvordan de oppfører seg. Får bil neste torsdag (sort Intens, 3.6 kW lader)
Er dette en godkjent dimensjon ? Det er vel 185/65 R15 som er standard.

4676
Zoe / Sv: Zoe prøvekjørt
« på: Tirsdag 28. Oktober 2014, klokken 21:00 »
Zoe er mye mer bil enn I-miev. Men og sammenligne Zoe med Golf blir like stor forskjell. Smak og behag kan diskuteres men for meg er Up og Golf en helt annen "klasse" .
Det er vel ingen tvil om at Golf er en bil i en klasse over Zoe. På samme vis som Zoe er i en annen klasse enn Up. Up er tross alt laget som en veldig liten og billig bensin-bil, selv om utstyrsnivået er høyt. Med størrelse som en Polo framstår etter min erfaring Zoe som en langt bedre bil til landeveiskjøring. Er selv VW tilhenger, men den dårlige AC ladingen gjør at jeg desverre måtte velge bort e-golf inntil videre.

4677
Zoe / Sv: Zoe prøvekjørt
« på: Mandag 27. Oktober 2014, klokken 22:18 »
Mye taler for at Zoe er en god og utprøvd bil, men den er rett og slett utdatert da den ble lansert i Norge.
Jeg er overrasket over din vurdering av Zoe. En bil du ikke en gang har prøvet ! Jeg er enig i at Zoe har enkelte mangler på utstyrssiden, men hurtig AC lading, varmepumpe og lang rekkevidde synes jeg kompenserer for dette. I prisklassen ca 200K synes jeg Zoe Life gir langt mer bil enn f. eks VW Up.
Kia Soul er kanskje den som har høyest utstyrsnivå i prisklassen under 250K, men med et design som gir større luftmotstand og dermed redusert rekkevidde ved hastigheter over 70 km/t. Innstegsmodellen i samme prisklasse som Zoe Life mangler varmepumpe, så den er mindre attraktiv i Norge. E-Golf er kanske den mest påkostede av nykommerne, men med en foreløpig håpløs langsom AC lading på 3.6 kW.

4678
Zoe / Sv: Lading
« på: Mandag 27. Oktober 2014, klokken 06:33 »
Kan mann lade med 220 v 32 A 1 fasa på Zoe, ser at dei lader med 400 v 3 fasa 32 A med ein lader i mellom i Danmark.
Er dette dei kaller ein blå kontakt og ein rød kontakt i Tesla miljøet?
Du kan ikke lade der det er IT nett. Det betyr at selv om det er en type 2 lader som ser ut til å passe (eks. 7.2 kW), så virker det ikke med Zoe. Dersom det er 11 eller 22 kW, så er du sikker på at det er 400V TN. Blå industrikontakt benyttes der det er IT nett, mens Rød kontakt er et tegn på at din Zoe vil lade.

4679
Zoe / Sv: Fristende Zoe kampanje?
« på: ſøndag 26. Oktober 2014, klokken 19:50 »
Kjøp med armlene. Da er det bare kos å vippe mellom gir og nøytral  :)
Armlene står ikke i prislisten. Noen som vet prisen for dette (eks. mva). Ettermonteres det eller kan det bestilles fra fabrikk ?

4680
Zoe / Sv: Fristende Zoe kampanje?
« på: ſøndag 26. Oktober 2014, klokken 19:47 »
Den DAB løsningen de tilbyr er vel så vidt jeg vet fra Autodab. Det betyr at radioen må settes til en fast frekvens og den ettermonterte DAB mottakeren sender programmet videre som FM. Det krever en ekstra antenne, men denne er nokså diskret montert ved A stolpen. Man kan skifte kanal med kontrollen på rattet, men kan ikke benytte kontrollen på R-Link. Med en original DAB+ radio vil det være informasjon som eks. navn på album og artist ved musikk-innslag, men jeg tviler på om dette er støttet i "nød"løsningen fra Renault. Jeg vet heller ikke om den automatisk kobler over til samme program på FM nettet dersom DAB signalet blir borte (eks. i tunneler). Det siste vil vel ikke være så viktig etter 2017, men det er jo en viktig funksjonalitet i dag. DAB modulen har veil pris på 2990 ink. mva, så en pris på ca 5000 uten mva ved kjøp av bil synes jeg er i overkant. Monteringstiden er estimert til ca 1 1/2 time.

Sider: 1 ... 310 311 [312] 313 314 315