Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trond.m

#4666
e-Golf / Sv: Dynamiske baklys e-Golf
onsdag 21. mars 2018, klokken 10:07
@J@x, godt det ordnet seg til slutt. Utrolig at det skulle ta så lang tid  :+1:
#4667
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Når kommer din Tekna?
søndag 18. mars 2018, klokken 19:45
Sitat fra: Bamse Brakar på søndag 18. mars 2018, klokken 19:15
Hei! Jeg bestilte i januar og fikk beskjed om levering tidlig august. Er det noen s vet hvilken årsmodell vi da vil få? Hvis det er en 2018 modell så er det jo ikke så gunstig når den en gang skal selges. Ofte leveres vel modellen for året etter fra tidlig høst? Vil der vi får i AUG 2018 være en 2018 eller 2019 modell?
Du får en 2018 modell. Det er stor forskjell i hvordan de forskellige produsentene definerer årsmodell. VW er blant de tidligste og der kan du få levert en 2019 modell når den er produsert etter et bestemt ukenummer. Tror det er uke fra uke 25, dvs. fra slutten av juni. BMW forholder seg normalt til 1. juli som skille i modellår.  Nissan tror jeg forholder seg til kalenderår for registering. Uansett, din bil blir nok produsert i juni og er da definitivt en 2018 modell. Jeg tror det uansett betyr lite hvilket modellår du får, siden du tross alt får en av de første Tekna utgavene av Leaf 2.
#4668
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
lørdag 17. mars 2018, klokken 06:15
Sitat fra: erikhje på fredag 16. mars 2018, klokken 20:45
Jeg syns prosentvisningen av batteriet er mest interessant siden det er den de fleste nok ser på. Jeg testa litt forskjellen på elbilkjørestil (ECO, seiling, max 100km/t osv) og vanlig kjøring (dvs kjøre slik jeg ville gjort med fossil bil, mye cruise, 120km/t, hurtig aks, osv) under ganske like forhold Gjøvik-Gardermoen som er akkurat 10mil. Resultat: elbilkjørestil brukte 50% av batteriet mens fossil kjørestil brukte 60%. Startet fra 100% med forvarmet kupé (16" nokian 3.0bar, 20 grader og 2 streker på vifta, mellom -5 og -10 ute).
Ut i fra det du skriver her, så tyder det på at det er fullt mulig å klare 20 mil landeveiskjøring (snitthastighet ca 70) en normal vinterdag. Det synes jeg er helg greit, og i samsvar med oppgitt rekkevidde. Det er helt normalt at man må trekke fra 40-50 % av NEDC rekkevidde om vinteren.
#4669
Audi e-tron / Sv: Pris!
fredag 16. mars 2018, klokken 08:18
Det er heller ikke utenkelig at de har oppgitt en høyere pris nå for å motvirke at mange avventer kjøp av de modellene de faktisk kan levere. Så kan de overraske konkurrentene og kundene med en lavere pris når de er klare til å levere. Siden vi heller ikke kjenner til om 80.000 euro er innstegspris eller pris på en velutstyrt utgave, så kan vi ikke trekke noen konklusjoner. Det blir uansett ren gjetting uten annen verdi enn at vi har noe å holde på med fram til høsten  ;)
#4670
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
torsdag 15. mars 2018, klokken 11:31
Du skriver at den responderer bedre på Eco. Jeg må si at jeg ble litt sjokkert over hvor treg denne i Eco. Virker som om effekten er halvert, så det oppfatter jeg som en kriseløsning. BMW sin Eco Pro innstilling gir fortsatt gode kjøreytelser som gjør at mange foretrekker å kjøre fast med denne innstillingen om vinteren.
#4671
Audi e-tron / Sv: Audi Annual Press Conference 2018
torsdag 15. mars 2018, klokken 10:21
Sitat fra: EL-Ulf på torsdag 15. mars 2018, klokken 10:14
Prisen i Tyskland blir 80.000€
Det bllir 67000 eks. VAT. Det store spørsmålet er om denne prisen referer til en Launch modell med et akseptabelt utstyrsnivå. Hvis det er prisen på laveste utstyrsnivå så kan det tyde på at den vil bli vesentlig dyrere enn i-pace som starter på 599'.
#4672
Hyundai KONA / Sv: Potensiell levering
onsdag 14. mars 2018, klokken 20:10
Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 14. mars 2018, klokken 13:51
Jeg også kønummer 17XX. Har fått beskjed fra forhandler at om jeg bestiller så kan jeg få bil i august.
Min forhandler har antydet levering august /-september og jeg har res.nr. 2xx. Det er nok sannsynlig at en høy andel av de med lave reservasjonsnummer bestiller bilen. Da synes jeg din forhandller er veldig optimistisk, og min er kanskje litt forsiktig (klok av skade med Ioniq ?)
#4673
Det står vel i prislisten at lokale frakt og leveringsomkostninger kan variere. Jeg synes Nissan har en litt en merkelig prispolitikk, og man burde forvente at prisene som er oppgitt i prislisten gjelder for de forhandlere som ligger nær havnen der de kommer ( eks. Drammen). De fleste forhandlere legger til noe de kaller registreringsomkostninger. De høres det ut som en offentlig avgift, men er bare noe de tar for å øke sin margin. Jeg ville definitivt diskutert pris, men det er neppe nødvendig å krangle  ;)
#4674
Det er sannsynligvis umulig å ettermontere original ACC. Det må i så fall monteres kamera i frontruten, og da må trolig også frontrute byttes. Å bestille ny ACC fra fabrikk koster bare 6800 kr, men mangelen verdsettes til hva det eventuelt koster å ettermontere. Da snakker vi nok om det mange-dobbelte. Men ACC på i3 er vel ikke det jeg ville batalt så mye for, men jeg ville ikke godtatt en kompensasjon på under 10.000 kr. Finn annonsen er god som gull for å bevise hvilket utstyr selger har solgt deg.
#4675
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Når kommer din Tekna?
mandag 12. mars 2018, klokken 21:28
Hva ?? Følger ikke serviceavtalen bilen. Da er jeg glad for at jeg ikke bestilte det.
#4676
Sitat fra: Løve på søndag 11. mars 2018, klokken 17:19
Noen som vet hvorfor jeg kan bygge en Tekna med alt (unntatt den latterlig overprisede automatiske ryggefunksjonen) på nissan.no til rett over 315k mens min lokale forhandler kun tilbyr n-Connecta og LE fra 320k og opp (og ikke mulighet for å velge hvit med svart tak)?
Vet ikke hva du mener med «kun tilbyr». Det er jo ingen som kan levere Tekna ennå,men det er jo ikke noen problem å bestille for levering til høsten.
#4677
EQC / Sv: Nyheter om EQC
fredag 09. mars 2018, klokken 19:34
Epost fra BOS 9.3.2018

«Nå nærmer det seg
Vi kommer stadig nærmere lansering av nye EQC og Daimler har nå bekreftet at produksjonsmodellen vil bli visst frem i løpet av året»
#4678
Kia Niro EV / Sv: Endelig felles venteliste hos Kia!
fredag 09. mars 2018, klokken 16:03
RESKIA0012nn ???. Stod det akkurat det ? Kanskje de har gått bort fra eksakt nummerering og bare indikerer at du har ligger mellom 1200 og 1299 fordi det uansett er umulig å levere biler i eksakt riktig rekkefølge.
#4679
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Alternative felger
fredag 09. mars 2018, klokken 06:15
Det var en veldig god pris på dekkpakken fra Fevik Dekk. Hvis kvaliteten er bra, så er det et godt alternativ til de stygge (etter min vurdering) Pulsar-felgene til Nissan
#4680
Zoe / Sv: Ny eller brukt Zoe? Pluss sikkert masse annet...
torsdag 08. mars 2018, klokken 21:28
Ser flere i denne tråden som refererer til kampanjepris på Zoe. Ikke la dere påvirke av kampanjer som Renault har. Zoe har hatt nærmest sammenhengende kampanjer med 20-25.000 i rabatt de siste årene. At bilen framstår som rimelig er fordi det ER en BILLIG-bil, så man får vel ikke mer enn det man betaler for.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA