@J@x, godt det ordnet seg til slutt. Utrolig at det skulle ta så lang tid
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Bamse Brakar på søndag 18. mars 2018, klokken 19:15Du får en 2018 modell. Det er stor forskjell i hvordan de forskellige produsentene definerer årsmodell. VW er blant de tidligste og der kan du få levert en 2019 modell når den er produsert etter et bestemt ukenummer. Tror det er uke fra uke 25, dvs. fra slutten av juni. BMW forholder seg normalt til 1. juli som skille i modellår. Nissan tror jeg forholder seg til kalenderår for registering. Uansett, din bil blir nok produsert i juni og er da definitivt en 2018 modell. Jeg tror det uansett betyr lite hvilket modellår du får, siden du tross alt får en av de første Tekna utgavene av Leaf 2.
Hei! Jeg bestilte i januar og fikk beskjed om levering tidlig august. Er det noen s vet hvilken årsmodell vi da vil få? Hvis det er en 2018 modell så er det jo ikke så gunstig når den en gang skal selges. Ofte leveres vel modellen for året etter fra tidlig høst? Vil der vi får i AUG 2018 være en 2018 eller 2019 modell?
Sitat fra: erikhje på fredag 16. mars 2018, klokken 20:45Ut i fra det du skriver her, så tyder det på at det er fullt mulig å klare 20 mil landeveiskjøring (snitthastighet ca 70) en normal vinterdag. Det synes jeg er helg greit, og i samsvar med oppgitt rekkevidde. Det er helt normalt at man må trekke fra 40-50 % av NEDC rekkevidde om vinteren.
Jeg syns prosentvisningen av batteriet er mest interessant siden det er den de fleste nok ser på. Jeg testa litt forskjellen på elbilkjørestil (ECO, seiling, max 100km/t osv) og vanlig kjøring (dvs kjøre slik jeg ville gjort med fossil bil, mye cruise, 120km/t, hurtig aks, osv) under ganske like forhold Gjøvik-Gardermoen som er akkurat 10mil. Resultat: elbilkjørestil brukte 50% av batteriet mens fossil kjørestil brukte 60%. Startet fra 100% med forvarmet kupé (16" nokian 3.0bar, 20 grader og 2 streker på vifta, mellom -5 og -10 ute).
Sitat fra: EL-Ulf på torsdag 15. mars 2018, klokken 10:14Det bllir 67000 eks. VAT. Det store spørsmålet er om denne prisen referer til en Launch modell med et akseptabelt utstyrsnivå. Hvis det er prisen på laveste utstyrsnivå så kan det tyde på at den vil bli vesentlig dyrere enn i-pace som starter på 599'.
Prisen i Tyskland blir 80.000€
Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 14. mars 2018, klokken 13:51Min forhandler har antydet levering august /-september og jeg har res.nr. 2xx. Det er nok sannsynlig at en høy andel av de med lave reservasjonsnummer bestiller bilen. Da synes jeg din forhandller er veldig optimistisk, og min er kanskje litt forsiktig (klok av skade med Ioniq ?)
Jeg også kønummer 17XX. Har fått beskjed fra forhandler at om jeg bestiller så kan jeg få bil i august.
Sitat fra: Løve på søndag 11. mars 2018, klokken 17:19Vet ikke hva du mener med «kun tilbyr». Det er jo ingen som kan levere Tekna ennå,men det er jo ikke noen problem å bestille for levering til høsten.
Noen som vet hvorfor jeg kan bygge en Tekna med alt (unntatt den latterlig overprisede automatiske ryggefunksjonen) på nissan.no til rett over 315k mens min lokale forhandler kun tilbyr n-Connecta og LE fra 320k og opp (og ikke mulighet for å velge hvit med svart tak)?