Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trond.m

#4606
Hyundai KONA / Sv: Hvilken pris har du fått fra din forhandler?
mandag 11. juni 2018, klokken 21:00
Oppgitt pris fra Hyundai med skinn og teknikkpakke er fra 335.900.
Og vinterhjulene koster vel 16.900 med Conti dekk og original 17 tom felg. Totalt 357.700 med metallic er vel oppgitt pris Drammen.
#4607
Hyundai KONA / Sv: Skinnseter og dashbord i myke materialer
søndag 10. juni 2018, klokken 19:38
Sitat fra: andy99 på søndag 10. juni 2018, klokken 19:19
Må ikke glemme at skinnseter inkl kjøling i sete, som er verdt noen kroner i komfort på varme dager og lange kjøreturer.
Det er riktig, men noen har nevnt at de støyer en del, og komforten blir likevel ikke på nivå med stoffseter. Det er en grunn til at få har ventilert skinnsofa hjemme i stua  ;) Og har vi noen garanti for at det er ekte skinn ?
#4608
Hyundai KONA / Skinnseter og dashbord i myke materialer
søndag 10. juni 2018, klokken 17:56
I utgangspunktet kunne jeg tenkte meg bil med stoffseter, men er usikker på hvordan annenhåndsverdien vil være. Vil utførelsen av dashbordet bli lik bensinutgaven hvis man velger skinn, og enklere med hardplast hvis man velger stoffseter ?
Stoffsetene har vel heller ikke mulighet for å justere vinkel på sitteputen, så jeg heller mot at tillegget på 10.000 er en fornuftig investering. Men det er litt merkelig at pristillegget på bensinutgave med mva er lik tillegget for el-utgaven med mva fritak.
#4609
BMW i3 / Sv: BMW i3 120 Ah, leveranser starter i November 2018
søndag 10. juni 2018, klokken 08:54
Sitat fra: Stifens på fredag 08. juni 2018, klokken 02:24
Kromlistene på faceliften er tykk folie av noe slag. De er bare limt på. Min fetter skal fjerne på sin når han får den levert.
De burde legge inn "kromlister" som en fabrikk-kode  hvor det er mulig å ta den bort ved produksjon uten kostnad. Synes heller ikke at det kler bilen, og kostnaden ved å oppgradere til i3S for å unngå kromlister er litt i høyeste laget  ;) Interessant å høre om noen har fjernet det og om det er noen problemer med limrester etter det. Det er kanskje mulig å få forhandleren til å fjerne det før levering ?
#4610
Ville ikke ha lagt vekt på det de skriver om 150 kW lading. Denne pressemeldingen er nok et hastverksprodukt for å forsøke å bremse salget av Kona. Det de skriver om giring er jo også bare vås. 150 kW tilsvarer forøvrig 204 hk, så jeg tipper det er en sammenblanding av tall. 100 kW lading er uansett bra sammenliknet med eksempelvis Ampera-e. Og kommer det hengerfeste så blir dette garantert en salgssuksess.
#4611
Hyundai KONA / Sv: Leveringstillegg til forhandlerne er endret
fredag 08. juni 2018, klokken 06:06
Mange forhandlere opererer med et beløp som de kaller registreringsomkostninger. Det er et tillegg (økt fortjeneste) som gir kjøper inntrykk av at det er en avgift. Vrakpantavgiften på 2400 kr er alltid inkludert i bilens listepris. Leveringsomkostninger til billigste leveringssted (typisk Oslo eller Drammen) skal også inkluderes i bilprisen ved markedsføring. Omregistreringsavgift ble avskaffet for elbiler fra 1.1.2018 og var uansett bare noe som gjaldt biler som har hatt tidligere eier (og bilen var registrert mer enn 60 dager).
#4612
Hyundai KONA / Sv: Salg av kønummer - er det lov?
mandag 04. juni 2018, klokken 15:03
Det er ikke lov til å begrense kjøperens disposisjonsrett ved forbrukerkjøp. Så det spiller ingen rolle hva som står i kontrakten med Hyundai, med mindre kjøperen er et firma.  Men transport av kontrakt til ny kjøper godkjennes ikke, så bilen må registreres på den personen som har reservert bilen.
#4613
Hyundai KONA / Sv: Ventetiden over, prisene er klare
torsdag 31. mai 2018, klokken 17:00
Sitat fra: daktari på torsdag 31. mai 2018, klokken 14:48
Sammenlignet mot i3 (kun 4 seter, halve rekkevidden), e-Golf og ioniq er vel dette billig.
350.000,- pluss vinterdekk. Vil det presse prisen forøvrig i bransjen?
Det er vanskelig å vurdere prisen mot i3 og e-Golf som gir en helt annen kvalitetsfølelse. I3 er jo en ekstremt gunstig priset bil til å være bygget i karbonforsterket plast og lettmetall. For bruk til by og nærmiljøkjøring vil en i3 være i en helt annen klasse etter min vurdering. Det er vel Ampera-e den er naturlig å sammenlikne med. Begge er småbiler med lang rekkevidde. En Ampera-e er priset til 389.700 med skinnseter (ikke ventilerte) og mangler også adaptiv cruise og head's up display. Til sammenlikning koster en Kona 335.000. Det er faktisk en besparelse på over 50.000. Ingen tvil om at Huyndai forhandlere og de som står langt opp på prioriteringslisten bør være fornøyde. Løp og kjøp  ;)
#4614
BMW i3 / Sv: BMW i3 120 Ah, leveranser starter i November 2018
tirsdag 29. mai 2018, klokken 21:30
Netto batterikapasitet for 94Ah er 27,2 kWh i følge BMW.

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0259598EN/359587
#4615
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
mandag 28. mai 2018, klokken 11:50
Det er vel ikke bare i Norge at prisen ikke er fastsatt ? Det vil nok være en harmonisert pris i Europa, og da vil neppe den særnorske interessen bety så mye for utfallet...håper jeg  ;)
#4616
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
lørdag 26. mai 2018, klokken 11:06
Enten har de glemt det i versjonen for Android, eller så har de gjemt informasjonen veldig godt.
www.bmw-connecteddrive.no er det spesifisert veldig detaljert hva som er åpent, men takluken har de ikke tatt med.
#4617
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
lørdag 26. mai 2018, klokken 09:33
He,he...tuting er ikke nyttig og det er vel faktisk forbudt å tute av andre grunner enn å avverge fare. Er usikker på strafferammen, men det er jo merkelig at BMW oppfordrer til ulovlige handlinger ;)
#4618
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
lørdag 26. mai 2018, klokken 08:40
Sitat fra: bobakka på søndag 13. mai 2018, klokken 16:32
Det er mulig å låse opp og igjen og tute, og lukking av ruter en en hendig funksjon når det begynner å regne og man ikke er i nærheten..
Et realistisk scenario er at man i en stresset situasjon ved parkering på Gardermoen glemmer å lukke sidevinduet man åpnet for å komme inn på parerkingsplassen. Vel framme på Gran Canarie blir man usikker på om man husket å lukke vinduet...eller takluken.
For det første gir ikke bilen noen signal når man låser bilen uten å lukke vinduet først. Går man inn på appen ser man at alt er «vel» og bilen låst, selv om vinduer og takluke er åpne. Mener å huske at man tidligere fikk beskjed om åpne vinduer, men det er mulig jeg husker feil. Veldig «nyttig» at jeg får status om riktig lufttrykk i hjulene mens bilen sakte men sikkert fylles med regnvann   ???. Jeg lurer på om det eventuelt er mulig å kontakte BMW service og få dem til å lukke vinduene fra deres servere dersom man blir oppmerksom på tabben ? Det er mulig at de av sikkerhetsmessige grunner ikke legger inn remote lukking av vinduer, men de kunne i det minste gi en tydelig status om åpne vinduer og takluke. Så kunne man imdet minste få mulighet til å løse problemet før bilen er full av vann.
#4619
BMW i3 / Sv: Når kommer i3 med 120 ah batteri?
torsdag 17. mai 2018, klokken 05:45
Det er vel ikke et spørsmål om bilen blir ubrukelig eller ikke ?. Men da 94 Ah ble lansert til en pris bare 12-13.000 dyrere enn 60 Ah, så sier det seg vel selv at det ville vært bedre økonomi å kjøpe 94 Ah. BMW fortsette å selge 60 Ah, men det var vel bare et spill for galleriet for at ikke de som hadde 60 Ah i bestilling skulle føle seg lurt. Meg bekjent var det ingen som bestilte 60 Ah etter at 94 Ah var lansert. Man lovet også oppgradering av batteriet, men dette «tilbudet» ble aldri konkretisert i form av en offisiell pris. Når det gjelder oppgradering til 120 Ah, så er denne trolig ikke like viktig som fra 60-94. Nå er rekkevidden mer enn tilstrekkelig for det bruksområdet i3 er laget for. Økt energitetthet i batteriet kan kanskje også ha ulemper og potensielt medføre kortere levetid, så å ha større batteri enn man trenger gir ingen mening. Forventet verditap på bilen er vel det de fleste er opptatt av. Skulle jeg hatt i3 livet ut ville jeg kanskje valgt 94 Ah framfor 120 Ah  ;)
#4620
Hyundai KONA / Sv: Hvilken farge velger du på din Kona?
fredag 11. mai 2018, klokken 18:12
Phantom Black leveres vel ikke ?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA