Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - TM

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 314
31
EQ / Sv: Forsikringspremie for EQC
« på: Fredag 09. August 2019, klokken 21:53 »
Hva en frontrute til Tesla X koster har ingen ting med denne tråden å gjøre. Foreslår at vi bare diskuterer forsikringspris for EQC som tittelen antyder.

32
EQ / Sv: Forsikringspremie for EQC
« på: Fredag 09. August 2019, klokken 19:32 »
3600 for å forsikre en bil til en million er meningsløst billig. Det er garantert et tapsprosjekt for selskapet, men fint for kunden selvsagt 😊

33
EQ / Sv: Forsikringspremie for EQC
« på: Fredag 09. August 2019, klokken 19:10 »
Jo, jeg har hatt glede av utbytte i noen år. Men med en prisdifferanse på 22.000 så betyr ikke ut forventet utbytte på et par tusen noe. Utbyttet er vel dessuten skattepliktig.

34
EQ / Forsikringspremie for EQC
« på: Fredag 09. August 2019, klokken 17:51 »
Det har vært en del fokus på at forsikringen av elbiler skal bli dyrere. Har nylig fått et tilbud fra Gjensidige som er et skrekkeksempel på dette. Fikk et skriftlig tilbud på 12000 km, 75 % mer enn 3 år, alle førere over 23, Kasko Basis...hold deg fast 29.734 kr  :-1:

Heldigvis tok jeg en telefon til Bertil O. Steen som gjennom sin avtale kan tilby en bedre forsikring til 7300 kr/år gjennom Enter. Forsikringen gir garantert pris (kun indeksregulert) i 3 år. Så mitt råd er enkelt.

Styr unna Gjensidige  8)


35
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
« på: Fredag 09. August 2019, klokken 13:18 »
Hvordan er kontraktene til Audi. Nå som Euro er oppe i skyhøye nivåer ville jeg forsikret meg om at de gir prisgaranti (forutsatt at det ikke er endring av skatter og avgifter). Sjekket med Mercedes og de gir prisgaranti på EQC. Det gir en større trygghet når leveringstiden og valutasituasjonen er usikker. Godt å ha en forsikring mot følgene av alt det dumme Trump lirer av seg på Twitter  ;)

36
Audi e-tron / Sv: Audi lanserer billigere variant av e-tron
« på: Mandag 05. August 2019, klokken 19:54 »
Jeg forstår heller ikke all fokus på akselerasjon. Pris og rekkevidde betyr mye mer for meg.
Nå som Euro / NOK er helt oppe på 10 kr (3 % opp på en uke !!), så tipper jeg også denne «billigvarianten» med kort kort rekkevidde blir en kostbar bil. Dessuten tror jeg verditapet blir høyere enn dagens utgave, og da er jo poenget borte.

37
BMW i3 / Sv: Bytte til 120Ah batteripakke
« på: ſøndag 04. August 2019, klokken 09:43 »
Det er nok bare mulig med fra 2018 modellen på grunn av forsterkninger som ble gjort da som forberedelse til høyere vekt på batteriet. Da er det lite aktuelt å bytte batteri. Blir nok rimeligere å selge bilen og kjøpe en ny 120 Ah.

I01/I01s LCI
2. Body
Some reinforcement measures have been implemented on the body to counteract the increased battery weight.
• Reinforcement of the A-pillar and the sill area by the addition of a high-strength steel tube in the carbon body structure.

Dokumentet kan lastes ned her:

https://elbilforum.no/index.php?topic=38565.0

38
BMW i3 / Sv: Priser forsikring Bmw i3
« på: Mandag 22. Juli 2019, klokken 07:26 »
Regn litt på fører og passasjer biten. I mitt tilfelle med mange kjøretøy regnet jeg meg fram til at denne biten er 10 000 ganger dyrere enn en helårs livsforsikring. Brukte da tiden forsikringen var aktiv i forhold til pris.

Har derfor valgt den vekk på mine kjøretøy. Forsikringsselskapet vil påstå den ikke kan velges vekk, men de må bare noe dypere ned i menyen sin.
Tror kanskje de fleste vil spandere et beløp tilsvarende 2 halvlitere i året på at passasjerene i bilen er forsikret også. Hvis man absolutt vil spare et par hundrelapper ville jeg ta bort maskinskade så lenge bilen er dekket av garanti.

39
EQ / Sv: Inntrykk etter prøvekjøring av EQC
« på: ſøndag 21. Juli 2019, klokken 19:35 »
Testet en glc med luft og massasje. Da var jeg sikker på mitt utsyrsvalg :)
Er litt usikker på hva du mener med dette. At luftfjæring ikke har så stor betydning for komforten, og at du derfor er fornøyd med å ha bestilt EQC  ?

40
EQ / Sv: Inntrykk etter prøvekjøring av EQC
« på: ſøndag 21. Juli 2019, klokken 18:25 »
Jeg kjørte i-Pace og EQC samme rute rett etter hverandre, ca 25 km blandet kjøring. Da fikk jeg et forbruk på 18,7 på EQC og 21.6 med i-Pace. Riktignok hadde i-Pace 21 tom hjul, så korrigert for det så vil jeg anta at forbruket er nokså likt.  Forskjell i forbruk burde ikke være avgjørende for valg av bil. Begge bilene er også komfortable, men personlig likte jeg førermiljøet og setene best i EQC. Dessuten blir den en del rimeligere, så hvis man kan klare seg med redusert bakkeklaring så burde den være et attraktivt alternativ.

41
I.D. Neo / Sv: VW ID.3 (Neo) tråden
« på: Lørdag 20. Juli 2019, klokken 18:56 »
Fatter ikke hvorfor så mange er så fiksert på selvkjøringsegenskaper. Tror vi kommer til å oppleve mange ulykker fordi noen tror de kan slippe rattet og konsentrere seg om noe annet enn å kjøre. Har selv noen skumle episoder under testing av slike løsninger. Tror ikke selvkjørende biler blir en realitet før ID.3 First edition er klar for huggern. Da er vel verdien den samme med og uten såkalt «selvkjøring»  8)

42
Mercedes B-Electric / Sv: Sirkelsaglyd 2015-modell
« på: Lørdag 20. Juli 2019, klokken 18:49 »
Vanskelig å si. Men er det ikke garanti på bilen ? Uansett ville jeg ikke kjørt med bilen før et verksted har sett på den. Er den ikke kjørbar vil de vel tilby gratis leiebil på mobilitetsgaranti.

43
BMW i3 / Sv: Bagasjeløsninger?
« på: Lørdag 20. Juli 2019, klokken 18:45 »
Det blir nok en litt annen sak. Kjører man med takstativ med sykkel på taket festet med sugekopper kan man utsette andre for skade hvis lasten faller av. Men som regel går det nok bra, og politiet vil vel bare reagere der det er åpenbart brudd på forskriftene.

44
BMW i3 / Sv: Bagasjeløsninger?
« på: Lørdag 20. Juli 2019, klokken 18:08 »
Kanskje ikke, men det blir ikke mer lovlig av den grunn:

https://www.dinside.no/motor/nei-elbilist---dette-er-ikke-lov/70644138

45
BMW i3 / Sv: Slutt på BMW i3?
« på: Lørdag 20. Juli 2019, klokken 11:46 »
Nei, BMW må håpe at historien gjentar seg og at elbiler igjen havner på museum. Nå ser det dårlig ut, men det er ikke alltid en fordel å være først ute med ny teknologi. Det er jo Think et eksempel på. Men det blir nok mye kampanjer på de nye hybrid-modellene til BMW framover. Mye bil for pengene, og for mange er det nok vel så gunstige valg. En topputstyrt 3-serie av den nye modellen koster ikke mer enn 60.000 å lease pr. år på 3 år. En e-tron koster vel minst det dobbelte. Mange ser nok for mye på drivstoffutgifter og bompenger og tror de sparer penger ved å kjøpe en monsterbil på 2.7 tonn. Mange kjøper nok en vesentlig større bil en de trenger, i den tro at det er god økonomi å kjøpe og kjøre elektrisk bil. Men dette ble litt OT. BMW kommer nok veldig sterkt tilbake også på ren EL, men nå er det bare skuffende.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 314