Forstår ikke helt prisdifferansen mellom iX40 og 50. Den var tidligere 140.000, og det var litt i underkant av hva prisdifferansen er i andre land. Men den nye prisen på 220.000 henger ikke helt på greip når differansen i Tyskland er 20.000 Euro ink. VAT og i Sverige 200.000 SEK ink. mva.
Det kan virke som om de har satt en ny pris som i praksis inkluderer mva, så de kan holde nokså konstant pris med mva. Hvis de skulle legge mva på toppen av dette vil differansen bli 275.000 og det tror jeg det er marked for.
Det spørs om det blir som Audi som satte opp prisen på e-tron med 80.000 og satte den like mye ned igjen noen uker senere. Med den nye prisen og meningsløs lang leveringstid vil vi nok kunne se parallellimport om ikke lenge.
Først vil vel bare salget av iX50 stoppe helt opp, så de kan selge iX40 med kort leveringstid framfor iX50 med kunstig høy pris.
Det kan virke som om de har satt en ny pris som i praksis inkluderer mva, så de kan holde nokså konstant pris med mva. Hvis de skulle legge mva på toppen av dette vil differansen bli 275.000 og det tror jeg det er marked for.
Det spørs om det blir som Audi som satte opp prisen på e-tron med 80.000 og satte den like mye ned igjen noen uker senere. Med den nye prisen og meningsløs lang leveringstid vil vi nok kunne se parallellimport om ikke lenge.
Først vil vel bare salget av iX50 stoppe helt opp, så de kan selge iX40 med kort leveringstid framfor iX50 med kunstig høy pris.