Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - TM

Sider: [1] 2 3 ... 325
1
Mission E / Kansellering
« på: I dag kl. 12:10 »
Er ikke videre imponert over kanselleringsprosessen.
Sendte skriftlig beskjed om kansellering 4.9 til den epost adressen som stod oppgitt i reservasjonen. Så gikk det en ukes til før de ba meg sende kontonummer (som stod første epost).
Så hørte jeg ikke noe mer, men etter 2 purringer fikk jeg i dag en epost med en link der jeg kunne avbestille. Der står det at det tar 2-3 uker å behandle kanselleringen.

Ekstremt uprofesjonelt fra Porsche, noe som ikke akkurat gjør det mer aktuelt å kjøpe bil der  >:(

2
Audi e-tron / Sv: Wifi i bilen
« på: I dag kl. 09:51 »
@Kaland - takk. Data sim antar jeg, for det skal vel ikke brukes til å motta samtaler ?

3
Audi e-tron / Sv: Wifi i bilen
« på: I dag kl. 09:28 »
Er det integrert sim kort i e-tron som i BMW hvor kommunikasjon med bilen er gratis ? Kan man eventuelt også installere et data-simkort som er koblet opp mot sitt eget abonnement ?

4
Kunne godt spart meg for de «eksklusive» detaljene på First edition.

«There Ain't No Such Thing As A Free Lunch«


5
Audi e-tron / Sv: Ekstra understellsbehandling
« på: I går kl. 09:25 »
Ja, jeg er kjent med at Møller forhandlerne ikke er kjent for være de enkleste å ha med å gjøre. Men for den som ikke gir seg så lett, så ville nok Goodwill kunne løst saken i Norge også. Tror det er snakk om hvor velvillig forhandleren er til å tale kundens sak. Kjøper av prinsipp bare VW / Audi hos uavhengige forhandlere som har en helt annen kundeservice.

6
Audi e-tron / Sv: Ekstra understellsbehandling
« på: I går kl. 06:28 »
Ved å behandle bilen mot rust, så bytter man altså 12 års rustgaranti fra Audi med 15 års garanti fra de som behandlet bilen med krav om etterbehandling. Slik jeg kan forstå, så må du ha totalt ha 4 behandlinger i løpet av bilens 12 års rustgaranti fra Audi. Hvis man ikke tar etterbehandling tror jeg det vil være lett for Audi å skylde på rustbehandlingen og manglende vedlikehold av denne som årsak til gjennomrusting.

Må presisere at jeg selv ikke har noen erfaring med å benytte rustgaranti. Til det beholder jeg ikke bilene lenge nok. Det er sikkert mye som står med liten skrift i disse garantibestemmelsene både fra bilprodusenten og fra leverandøren av rustbeskyttelse.

Audi
«12 års garanti mot gjennomrusting av karosseriet.
Med gjennomrusting menes her at det er oppstått hull i karosseriplatene som har utviklet seg innenfra (fra hulrom) som ikke kan forventes at oppdages tidligere i forbindelse med lakkvedlikehold ihht anbefalinger i bilens
instruksjonsbok»

Mercasol:
«Medlemmer av Norsk Antirustforenings Garantifond kan tilby inntil 15 års garanti. Etter nøye inspeksjon, ved første gangs behandling før bilen er 24 mnd. Fra første gangs registrering, gis 3 års antirustgaranti. Denne garantien fornyes ved behandling hvert 3. år, etter bileiers initiativ, inntil 15 år på personbiler og inntil 10 år på varebiler og større biler over 3500 kg»

7
BMW i3 / Sv: Slutt på BMW i3?
« på: Lørdag 21. ſeptember 2019, klokken 19:50 »
Det hjelper jo at et slikt medlemskap gir ytterligere 6% rabatt (i tillegg til de 30' som "alle" får), men det som til slutt teller er beløpet som vil stå pa en eventuell faktura og hvordan det er sammenlignet med alternativer i markedet.
Ja da, men de som har krav på rabatt vet det som regel selv. De som ikke får ekstra rabatt er ikke så interessert i hva medlemmer i bondelaget får av fordeler. Men alle får 30.000 i avslag for å velge lagerbil, så det er av almen interesse.

8
BMW i3 / Sv: Slutt på BMW i3?
« på: Lørdag 21. ſeptember 2019, klokken 16:52 »
De 30.000 i rabatt for lagerbiler får vel alle. Bare å sjekke på www.bilia.no.
Antar at andre forhandlere har samme tilbud / kampanje. Om det er kortvarig er jeg usikker på. Slike kampanjer har en tendens til å bli evigvarende...eller erstattes av enda bedre kampanjer. Samtidig virker høy Eurokurs mot ytterligere prisnedgang. I følge DnB sine prognoser skal Euro bli enda dyrere mot slutten av året. Kr 10,20 er ikke usannsynlig.

9
Corsa e / Garantibestemmelser
« på: Lørdag 21. ſeptember 2019, klokken 16:06 »
Ser at det står dette om garantien i prislisten:

«Elbil-komponenter og batteri (inntil 70% av batterikap)»

Dette er veldig bra. Jeg har ikke sett de eksakte betingelsene, men slik jeg oppfatter det så er det da 8 års garanti på hele drivlinjen. 3 års ekstra garanti på motor, lader, vekselretter og tilhørende elektronikk betyr at man er rimelig trygg på lave driftsutgifter helt til 2028  :+1:

10
EQ / Sv: Bestilling av EQC
« på: Lørdag 21. ſeptember 2019, klokken 09:36 »
Sjekket BOS biltracker og nå er status: På vei til deg !
Så ryktene om forsinkelser ser ikke ut til å stemme  :)

#31.

11
Polestar 2 / Sv: Polestar 2 order ID
« på: Fredag 20. ſeptember 2019, klokken 21:58 »
Bra du er overbevist da. Men det er kanskje ikke helt enkelt å bruke Volvo deler for å reparere den elektriske drivlinjen i Polestar 2 ?

Jeg er forøvrig enig i at det er tryggere å velge Polestar en andre kinesiske nykommere.

12
Polestar 2 / Sv: Polestar 2 order ID
« på: Fredag 20. ſeptember 2019, klokken 19:25 »
Ja, men det hjelper vel ikke om bilen teknisk sett er god dersom selskapet legger ned driften.

13
BMW / Sv: Rykter/nyheter om kommende BMW elbiler (oppdatert 20.09.2019)
« på: Fredag 20. ſeptember 2019, klokken 08:39 »
De vil nok selge bra med X3 hybrid for de som absolutt vil ha en elektrifisert SUV fra BMW og synes X5 blir for stor. Dessuten tilbyr de nå hengerfeste med redusert hengervekt (tror det er 600 kg) fra fabrikk. I resten av Europa er det bare godkjent for sykler (75 kg), men de har visstnok fått en spesialordning for Norge så man kan trekke lett henger. Plaster på såret for at iX3 ikke ser ut til å bli det BMW Norge håpet på PG solgte inn til sine kunder ?  ;)

14
Ford / Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« på: Fredag 20. ſeptember 2019, klokken 06:08 »
Slagordet til Ford på IAA nå i september var Ford go electric. Men seg så ikke antydning til annet enn hybridbiler med kort rekkevidde. Den som lever får se om det kommer noe mer enn fagre løfter  ;)

15
BMW i3 / Sv: Slutt på BMW i3?
« på: Fredag 20. ſeptember 2019, klokken 05:16 »
Ja, jeg har hatt både 60 Ah, 94Ah og 120Ah, og har hatt bare 2 feil. Det fikset BMW raskt mens jeg fikk lånebil. Rekkevidden til 120Ah er også tilstrekkelig til mitt bruk, men mulig lavere passiv sikkerhet enn de beste og fravær av taklast og sykkelfeste gjør at jeg vegrer meg fra å ha den som eneste bil. Akkurat nå har jeg ingen, men jeg tror nok at jeg kommer til å kjøpe i3 igjen for bilen er jo en sann fryd å kjøre i by og land. I mine øyne er den pen også. Ja ingen bil gjør meg mer glad enn i3  :)
Legger med et bilde av bilen som Bilia velvillig lot meg låne under #ladetour2019. Asker-Haukeli-Kristiansand-Asker på 2 dager, 92 mil, kun 12,5 kwh/100 km i snittforbruk. Null stress med lading og 11 kW AC lading er glimrende når DC ladere er opptatt  :+1:

Sider: [1] 2 3 ... 325