Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - TM

Sider: [1] 2 3 ... 311
1
BMW iX3 / Sv: Kun RWD (99% bekreftet) :-(
« på: Tirsdag 16. Juli 2019, klokken 22:22 »
Jeg kan ikke forstå hvordan de skal få til en aksel i kardangtunnelen når de skal ha en batteripakke under der igjen? Hvordan kan det egentlig bli plass til det, og hvor lavt ned skal batteriene komme bakken?
Mercedes EQC har vel også en «fake» mellomaksel og girkasse for å få samme konstruksjonsstivhet som en GLC. Men så subber jo nesten batteriet  i bakken også. 9,7 cm bakkeklaring med maks last.

2
Jaguar i-Pace / Sv: Pro og cons?
« på: Mandag 15. Juli 2019, klokken 22:01 »
Hvis fartsgrensevisningen ofte er feil så kan det være at den henter informasjonen fra kartene i navigasjonen og ikke fra optisk skiltleser. Vet du om den har optisk skiltleser ? Jeg merket meg at Tesla Model 3 bare viste informasjon fra kartene. Hvis informasjonen ofte er feil er det verre enn ikke å vise noen informasjon i det hele tatt etter min oppfatning.

3
I.D. Neo / Sv: VW ID.3 (Neo) vs. konkurrerende biler
« på: Mandag 15. Juli 2019, klokken 17:09 »
Vel, jeg vet ikke hva fordelen skulle være med  å IKKE konkurrere med Norges mest solgte elbil. Det er vel heller det at de fortsatt ønsker at fossil-modellene  av eget merke fortsatt skal være salgbare hvis det ikke er tekniske grunner. Uansett vil vel en lav godkjent tilhengervekt være et fornuftig kompromiss.

4
EQ / Sv: Inntrykk etter prøvekjøring av EQC
« på: Mandag 15. Juli 2019, klokken 13:15 »
Og hvordan er motstandsdyktigheten mot riper i skjermen da. Er den som en Ipad er det ikke noe problem, men det er den vel kanskje ikke. Og dessuten er den jo så stor at jeg tipper den er litt vanskelig å tørke av uten å få sjenerende striper.

5
I.D. Neo / Sv: Innbyttepris ved skriving av kontrakt?
« på: Mandag 15. Juli 2019, klokken 07:52 »
De leverandørene som har minst å tilby er vel de som lover mest. Tar løftene fra Toyota og Ford med en stor klype salt, men håper jeg tar feil denne gangen.

6
EQ / Sv: Inntrykk etter prøvekjøring av EQC
« på: Mandag 15. Juli 2019, klokken 07:46 »
Håper det er mulig å betjene infortainmentsystemet helt uten å berøre skjermen. Den har vel en slags touchpad og den er vel enklere å rengjøre enn den gigantiske skjermen. Jeg hater fingeravtrykk på skjerm. Testet det ikke i løpet av den korte tiden jeg hadde bilen, for kjøreegenskaper og komfort er tross alt det viktigste for meg. Tør ikke tenke på hvordan skjermen vil se ut hvis man bruker touch etter et måltid fra drive inn på Mc Donald  :)

7
EQ / Sv: Hvor kan man se EQC utstilt ?
« på: Mandag 15. Juli 2019, klokken 06:40 »
Høres jo bra ut. Testet du det ?

8
EQ / Sv: Hvor kan man se EQC utstilt ?
« på: Mandag 15. Juli 2019, klokken 06:35 »
Ellers er jeg fornøyd at bilen har tilknytning til WIFI. Av en eller annen grunn er det ingen som har kunne bekreftet det før nå. Viktig for meg som har bilen i en stor garasje uten GSM dekning.
Er du sikker på at du kan koble bilen opp den opp mot et eksternt nett og styre bilens funksjoner via det ? Det er ikke bare WIFI hotspot i bilen som bruker GSM ? I så fall hjelper det deg vel ikke.

9
I.D. Neo / Sv: VW ID.3 (Neo) vs. konkurrerende biler
« på: Mandag 15. Juli 2019, klokken 06:18 »
Synd at de ikke engang godkjenner hengerfestet for redusert tilhengervekt. Har aldri hatt sansen for VW sine fester for takstativ. Hvorfor lager de ikke fester i taket så man unngår å skade tak eller gummilister slik BMW, Mercedes og flere andre ?

10
I.D. Neo / Sv: VW ID.3 (Neo) vs. konkurrerende biler
« på: ſøndag 14. Juli 2019, klokken 20:06 »
Hvis det stemmer at det ikke er mulig å ha ski på taket blir vel neppe dette en ny norsk folkevogn. Så vidt jeg vet har VW ikke noen biler som man ikke kan montere takstativ på. Merkelig hvis den ny generasjon faktisk medfører et tilbakeskritt når det gjelder praktiske løsninger.

11
Jaguar i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
« på: Fredag 12. Juli 2019, klokken 07:19 »
Vil anta at der her er testet med 18 tom hjul. Forhandleren opplyste også at 18 tom ligger til grunn for de høye WLTP tallene. Min erfaring med e-Niro og Kona er at det der er enkelt å oppnå den oppgitte WLTP rekkevidden om sommeren. Hvordan er det med i-Pace med 19 eller 20 tom hjul som er det som i praksis leveres ?

12
BMW i3 / Sv: Ryktene om i3 med enda større batterikapasitet - sannsynlig?
« på: Fredag 12. Juli 2019, klokken 06:33 »
i3 er uten tvil en fantastisk bybil og jeg trives også godt med den på litt lengre turer. Men jeg vil helst unngå et hardt møte med tungtransport eller en av de mange SUV’ene på over 2 tonn som holder høy fart på vei til eller fra hytta på Geilo. Det er en uheldig utvikling at nye elektriske biler blir så tunge. Det gjør at den som kjører en lett i3 desverre må ta den største belastningen ved en møteulykke. Derfor vil ikke nytt batteri endre så mye på bruksområdet for i3 for min del. Nå skal det også nevnes at de tunge bilene ikke har så høyt sikkerhetsnivå som eierne ser ut til å tro hvis de havner utenfor veien. Da er det nok bedre å være liten og lett som en i3.

13
BMW iX3 / Sv: Kun RWD (99% bekreftet) :-(
« på: Torsdag 11. Juli 2019, klokken 20:44 »
Er det også bekreftet at den får motor foran og mellomaksel ? Hvis de hadde hatt plass til motor bak ville de nok ikke valgt løsningen med mellomaksel. Føler at BMW Norge har ført kundene bak lyset ved ikke å opplyse om at den ikke får 4WD. Det eneste grunnen til å kjøpe denne må være hvis den blir prisgunstig. Det bør nok få en innstegspris under 500.000 skal den være aktuell.

14
I.D. Neo / Sv: VW ID.3 (Neo) tråden
« på: Onsdag 10. Juli 2019, klokken 06:35 »
Oppbevaring av ladekabel er da et så minimalt problem at det er uforståelig at mange fokuserer på det. Hvis dette er det eneste negative man kommer på så er jo bilen nærmest perfekt. Synes bilen virker både praktisk og gjennomtenkt, men det er sikkert noe jeg vil savne. Lastenett med fester i b-stolpen er noe jeg gjerne skulle hatt for å sikre lasten når baksetene er lagt ned. Er mer bekymret for å få en tung gjenstand i bakhodet ved en kollisjon enn hvor lett det er å komme til ladekabelen. Hvor god score bilen får i EuroNcap er også viktig for meg. Kort støtabsorberende sone kombinert med og høy vekt kan gi noen utfordringer for VW sine ingeniører. Ser at flere av de nye kompakte elbilene med stort batteri får dårligere resultater enn fossilbiler.

15
I.D. Neo / Sv: VW ID.3 (Neo) vs. konkurrerende biler
« på: Tirsdag 09. Juli 2019, klokken 21:44 »
Ja, her har vi forskjellig oppfatning og det er greit. ID.3 vil få mulighet for taklast, fest for sykkel og en kupé som ikke skal være så mye mindre enn i Passat. Det vil skille den vesentlig fra Zoe som forøvrig også sliter med omdømmet i Norge. Når det gjelder interiøret i ID.3 så er vel ikke dette ferdig utviklet ennå, så litt for tidlig å dømme det ned.

Sider: [1] 2 3 ... 311