Rekkevidde angst og elbil har vært et problem fra de første elbilene ble produsert. Noen bøter på denne angsten med krav om flere lade stasjoner, og noen med alskens triks med varme og påkledning og rulling nedover bakker. I dag har vi en bil som er mulig å kjøre i ca 6 timer før det er stopp.( koster i meste laget for massene) Noe som tilsier en pause. Alle de andre elbilene lider av kort rekkevidde. Det virker for meg helt tullete å kjøpe en bil som har rekkevidde på 10 mil og som koster 300 000 kroner. Selv om mange klarer seg til dagen med en slik bil, tror jeg de fleste ville ha en rekkevidde - om ikke noe annet som en buffer opp til 25 mil som minimum.
Det er fult ut mulig å bygge biler som går min. 25 mil på batteri i dag. De fleste kjøpere ønsker seg en slik bil. Hvorfor er det ingen som produserer en slik bil i klassen 280 000 - 390 000 kroner. Istedenfor så kjører vi rundt å plages med angst og prøver alskens metoder for selv medisinering ved hjelp av å fryse, kjøre sakte - nevrotiske på leting etter et støpsel. Hvorfor er det ingen som ser seg i stand til å lage denne BILEN.
Det er fult ut mulig å bygge biler som går min. 25 mil på batteri i dag. De fleste kjøpere ønsker seg en slik bil. Hvorfor er det ingen som produserer en slik bil i klassen 280 000 - 390 000 kroner. Istedenfor så kjører vi rundt å plages med angst og prøver alskens metoder for selv medisinering ved hjelp av å fryse, kjøre sakte - nevrotiske på leting etter et støpsel. Hvorfor er det ingen som ser seg i stand til å lage denne BILEN.