Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sosiss

#16
SitatVille tatt med parkeringssensorene. De koster nesten ingen ting, og bilen er stor! Tåkelys derimot er bortkastede penger :) For øvrig stort sett enig med dine vurderinger. Om du skal ha bilen veldig lenge, og er opptatt av å minimere feilkilder - kutt i utstyr :)
Takk for innspill. Parkeringsensorene er heldigvis med, hadde bare litt fingertrøbbel m/redigeringen. Tåkelys  er nok temmelig bortkastet--enig i det. Vurderer. :)
#17
Bestilling og levering / Sv: Luftfjæring model s
fredag 18. april 2014, klokken 00:35
Har en TMS i bestilling, men vi har også en Mercedes E-type med luftfjæring (Airmatic). Flott komfort-for all del, (men bedre enn forrige Merc m/vanlige fjærer??) men etter 6 år lekkasje i belger bak- og 35000.- rett ut for å bytte. Har en venn som jobber hos BOS- og hans enkle erfaring er: Stålfjærer er stålfjærer- aldri mer luft på hans biler, og aldri anbefale luft til andre. SÅ stor forskjell i komfort er det tross alt ikke. Et argument er muligheten til å løfte bilen over hindre, snø os. I gamle dager klarte vi oss med en skuffe.--. Argument nr. 2: Å senke bilen til lavnivå på motorveikjøring her i Norge og dermed spare KW er vel mer enn tvilsomt. 100 km/t max?? Hvor mye luftmotstand sparer vi?
Vår nye TMS ligger i bestilling med vanlige fjærer, og godt er det. En ting mindre å bekymre seg for.
#18
Tja, som flere i denne tråden sier kan en lese seg helt bort- og finne gode argumenter både for og imot de forskjellige tilvalgene. Jeg innser jo at jeg i denne forsamlingen inntar en bestefar-rolle, har nettopp rundet 70. Men som tekno-freak, og desverre (?) født litt for tidlig klarte jeg ikke å holde meg- og bekreftet min TMS-bestilling i går etter å ha endret den 3-4 ganger siden jeg bestilte. Jeg må planlegge for de nærmeste årene- og ikke for å please en eventuell fremtidig kjøper. Min største bekymring er et lurvete IT-nett som sliter med jordfeil som netteier ikke finner ut av (om de da gidder å sjekke)- men jordfeilen er ikke hos oss. Satser på 16A lading hjemme i garasjen som basis- det holder for vår normalkjøring. Men vi beholder vår Merc E220 og vår gamle Morgan +8- så vi føler oss helgardert.
Vi endte opp på en
*Rød Multibelegg TMS 85, ikke P- (det får nesten være måte på. Da gir vi heller 85000 til barnebarn)
*Vanlig tak i samme farge. (Ikke glasstak, minimalisere feilkilder, takboks 110% uaktuell, har uten savn ikke hatt takluke på noen av bilene de siste 15 år, vet at luka er diger osv- men trenger vi luft og lys kjører jeg heller Morgan)
*Svarte tekstilseter (flere skriver om middels kvalitet på skinn)
*Karbonfiberinnredning (liker ikke fingeravtrykk-ref en velbrukt I-Pad. Hva med skjermen i TMS? De jeg har sett er overlesset med fingeravtrykk)
*Dobbellader (Er utålmodig og SÅ mange SC er det jo ikke)
*Standard fjærer (ikke luft) Har dyster erfaring på vår Mercedes m/luft etter alt for få år.
*Selvsagt Tech-pakke (Kjøper noen uten??)
*Parkassistent og tåkelys
Dermed fremstår jo vårt valg som nokså nøkternt, men det er det vi trenger. Å bruke 85' ekstra for å vinne ett sekund fra 0 til 50 er det ikke verdt etter vår mening, og å handle med tanke på fremtidig salg har jeg sluttet med for en generasjon siden. Vår TMS skal tjene oss i minst 10 år- og når/hvis jeg runder 80 er jeg uansett glad hvis jeg fortsatt har lov å kjøre den.
Men nå er vi over i gledeossmodus!
#19
 :) :)Følger vurderingene her omtrent til døra. Jeg har prøvekjørt, og var nesten sikker på bestilling, men har kanskje forlest meg på forumet. Så langt jeg ser er det ingen tvil om at det med Tesla S kan følge en del utfordringer. Det kan virke som bilen er en rullende datamaskin, og som sådan vil de fleste bugs rimelig sikkert la seg rydde av veien med SW-oppdateringer. For meg er sånt stimulerende, for andre kan det være den rene ulykke. Verre er de flere ganger omtalte ladeproblemer, hvorav 12V problemer antakelig er en integrert del. Ikke optimale fjernlys og litt "gammeldagse" viskeropplegg sammen med lykter som dugger er et hakk verre. Men options som varsler avstand til forankjørende og feltskifte osv. bekymrer meg ikke, jeg vet jo hva Tesla har når jeg event. bestiller- og har ikke hatt det på bilen jeg har nå. I en tvil vil jeg likevel høyst trolig ende på en bestilling: hele konseptet frister meg over evne. Dette er en nytenking som bryter med alt vi er vant med- og er første bil med El-drift som kan fungere som ene-familiebil for oss. Prøvekjørte sist uke, med begeistring for stil og ytelser som resultat. Til og med overgått av følelsen da jeg prøvde (og kjøpte) min Morgan +8. Stort mer forskjellige biler må det letes etter. I forumet her ser jeg jo at selv de med noe å fare med av problemer har beholdt begeistringen. Så det blir nok en TMS her i gården også, og da en P85. Det får klare seg- som det heter. Et argument kunne vært kortere ventetid-
Jeg bor på Saltnes i Råde. Avstanden til nærmeste mulige servicested er drøy, men Testa planlegger jo servicested i Rygge, en drøy mil unna. Et argument FOR.
Er litt bekymret for lading. Her en ledig enfas 20A-kurs i garasje, men nabolaget sliter med en jordfeil, (ikke hos oss) har 208 mellom jord og kurs 1 og 3, 31 mellom kurs 2 og 3. Vet ikke om det vil bety noe. Nettverkeier klør seg i hodet
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA