Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sosiss

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: 4G
fredag 11. mars 2016, klokken 21:36
Sitat fra: tkjoerlaug på søndag 28. februar 2016, klokken 20:24
Er det noen som har fått pris/tilbud/ventetid på 4G oppgradering av gamle biler?
Skøyen idag: De har ikke det som trengs enda, og vet ikke noe om hva, når og ev pris- enda
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Beige skinn TMS
lørdag 09. mai 2015, klokken 16:47
Har P85D, rød med beige NG seter. Så langt bare 3500 km på telleren, alltid dongeri, ingen probl m misfarging eller behov for rengjøring ut over det en bør gjøre uansett fargen
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Homelink i 6.1
onsdag 01. april 2015, klokken 23:27
Tja. Jeg stiller med både gammel og ny portåpner, ene ny i fjor, andre fra ca 2000. Ingen funker i HomeLink. Men  etter å ha lest det som står her vil jeg jo fortsette å prøve en gang i mnd---. Men moderne fjernkontroller er jo små og søte da.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skuffet av Tesla (Drammen)
onsdag 01. april 2015, klokken 23:20
 :) Når de leverer ut til de grader så mange biler på en kort tidsrom, kan en ikke sammenligne med "vanlige" bilmerker. Vi hentet vår ut i går. ingen problemer, ikke noe å sette fingeren på. Imponerende effektivitet. Iallfall fem båser på en gang i full aktivitet med nye biler ut hver halvtime. Vennlig og hjelpsom betjening. MyTesla-appen fungerte allerede på vei hjem. 6.2 installert i løpet av første natt med bilen.
#5
Min 725xx i produksjonskø. Levering april. Men fyren som ringte i går ang. bestilte NextGen-seter gav inntrykk av at bilen vil være ferdig produsert medio feb-?
#6
Meg ringte de fra Tesla-Oslo: 21061929. Idag en svenske, igår en som snakket norsk, men et snodig navn.
#7
Har VIN P72xxx og fikk i går samme tlf om at jeg event. må bekrefte at bestilling av NG-seter framme og bak var alvorlig ment, og det er det jo. Virker som det er svært få i denne tråden som mener noe annet. Ser ut som min VIN ligger en del lenger framme enn det jeg ser over her, men det kan jo ha med konfig. å gjøre. Neste fredag skal jeg på fabrikkbesøk i Fremont- så da får jeg kanskje mulighet til å se forskjellen "live".
#8
Pussig at noen får fremskutt levering, mens andre får utsatt, samme bil. Ser det er spekulasjon om at det kan være probl m levering av NG-seter. Jeg har fått utsatt og har bestilt disse, har dere som har fått en mnd før også bestilt disse setene?
#9
Samme her, hatt sen april siden bekreftet bestilling tidlig nov, nå idag står det plutselig sen mai.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S Guider mangler på My Tesla siden
mandag 22. desember 2014, klokken 13:52
Mangler her også, var der for noen dager siden. Kommer vel noe nytt?
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nye seter i S85D?
onsdag 29. oktober 2014, klokken 22:07
Og ifølge konfiguratoren på nettet.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Drive unit failure
onsdag 29. oktober 2014, klokken 22:05
Her var det minsanten ufattelig mange tålmodige kunder med stor godvilje. Rett og slett motorsvikt som noe en bortimot må regne med på en bil i en tross alt nokså høy prisklasse. Skulle gjerne sett hva BMW/Mercedes-kunder hadde sagt. Teslakunder er uten tvil -og med god grunn "fans"- men det må da også ha en grense. Selvsagt er 8 år garanti en trøst og en sikkerhet, men det virker jo ikke som Tesla tar det store overordnede ansvar å finne ut hva som er årsaken til dette. Å bytte utallige DU-er koster jo også flesk- og SÅ solid og stor er ikke Tesla. Jeg har en "D"-bil i bestilling, men lurer jo på om D betyr dobbel risk for trøbbel- eller en sjanse for å klare meg selv når sirkelsagen og klunken melder seg. Mest fristet er jeg til å kansellere hele greia, og prøve igjen neste år---
#13
Det er en trøst at nokså mange sier de klarer seg godt med 16A og blå vegg-kontakt i hjemmegarasje, selv med daglig bruk på et titalls mil eller så. I denne bransjen er det nok lett å ga inn i max-løsninger med 400V trafoer og det som verre er. Jeg satser på 16A, men har tenkt ferdig for 32A enfas.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: lydpakke eller ikke
onsdag 29. oktober 2014, klokken 21:27
Det er ikke til å komme fra at mye henger sammen med merprisen på 15800- som for mange kun er for å få DAB (DAB+)-. Det som er ankepunktet her ar jo å levere en "premium" bil i 2015 uten DAB- det er jo i seg selv bortimot ufattelig når vi må forholde seg til et nasjonalt vedtak (som nokså sikkert) blir utsatt et par år eller så. Er det ingen her som har erfaring fra DAB-adapter mot standard lyd fra TMS?
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla i Rygge?
tirsdag 21. oktober 2014, klokken 16:11
Spurte kontaktpersonen i Tesla idag ifm avklaring på bestilling. Planene er i det minste ikke skrinlagt, de skal leie lokaler. Hun sa det var et møte på saken sist uke. Så kanskje ut av dødvanne? :-\
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA