Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Erik N

#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Permanent redusert ladehastighet.
onsdag 04. desember 2019, klokken 20:36
Sitat fra: Wibla på tirsdag 03. desember 2019, klokken 19:24
Sitat fra: Erik N på tirsdag 03. desember 2019, klokken 15:08
Tesla var vennlig nok til å gi meg data for de siste 12 månedene, og da jeg kun hatt bilen et år så fikk jeg all data.

4957 kWh har jeg superladet (aldrig chademo så SC er 100% av min DC), så hvis grensen var 5000 så får jeg nok merke det snart nok. Håper det er nærmere 7000 da :-)

Hvordan fiksa du det?

Etter litt kverulering på Tesla chatten så sendte jeg et meget høflig mail til teslas Data Protection Office der jeg forklarte saken.
Etter en drøy uke fikk jeg et meget høflig mail tilbake med excel-vedlegg over all SuC de siste 12 månedene.

Jeg fikk vel bilen i november tenker jeg, så det er mulig de første to ukene ikke var med i sammentellingen. Men sånn ca 5000 kWh pluss minus da.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Permanent redusert ladehastighet.
tirsdag 03. desember 2019, klokken 15:08
Tesla var vennlig nok til å gi meg data for de siste 12 månedene, og da jeg kun hatt bilen et år så fikk jeg all data.

4957 kWh har jeg superladet (aldrig chademo så SC er 100% av min DC), så hvis grensen var 5000 så får jeg nok merke det snart nok. Håper det er nærmere 7000 da :-)
#4
Tesla Pickup / Crash test?
mandag 25. november 2019, klokken 08:45
Er det noen som fått med seg hvordan de fikser krasj sikkerhet da bilen er rigid nok til å tåle en slegge? Hvis den ikke folder seg sammen som et trekkspill så blir det vel et ubehagelig stopp for de inne i bilen ved en front krasj?

Nye løsninger som ikke er sett før?

Har den en frunk?
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Permanent redusert ladehastighet.
tirsdag 19. november 2019, klokken 23:34
Takk... tror jeg... 2200 innlegg... Blir en lang natt!

Jeg får nok bare vente å se. Har i grunnen sjeldent hastverk når jeg superlader uansett, jeg liker å reise langsomt :-)
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Permanent redusert ladehastighet.
tirsdag 19. november 2019, klokken 18:24
Sitat fra: Contango på tirsdag 19. november 2019, klokken 12:02
Sitat fra: Erik N på mandag 18. november 2019, klokken 23:57
Kan jeg da lade 28.000 kWh før hastigheten blir redusert, sammenlignet med 7.000 kWh hvis jeg alltid superlader på 120 kW?
uten enten å ha et loggeprogram fra start av eller få tilgang til Canbus. Det er en logg i bilen som viser antall kWh DC ladet (skiller ikke mellom superlading eller lavere hastigheter -eksvs Chademo), og visstnok hvor mange ganger du har fått varsel om ikke å lade over 90%.

Google ble jeg ikke mye klokere av. Er det noen som har koblet inn på can-bussen og fått frem hvor mange kWh DC?

Er det noe jeg kan etterspørre på en service hos Tesla? Eller noen som kan sjekke dette på vestlandet?

Jeg bikker nettopp 50.000 km nå (første 11 måneder), og myye av det er superlading da jeg kjørt fra nordsverige ned til Medelhavet og Bergen Stockholm jevnlig siste året, pluss flere turer opp mot norra Finland. Jeg bør vel egentlig allerede ha passert 7000 kWh, men lader fortsatt pent over 120 kW.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Permanent redusert ladehastighet.
mandag 18. november 2019, klokken 23:57
Er det "bedre" å lade med kaldt batteri? La oss hypotetisk si at jeg kun (alltid) lader med kaldt batteri slik at den lader på 30 kW (eller kun superlader fra 80-100%).

Kan jeg da lade 28.000 kWh før hastigheten blir redusert, sammenlignet med 7.000 kWh hvis jeg alltid superlader på 120 kW?
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Permanent redusert ladehastighet.
mandag 18. november 2019, klokken 23:52
Finnes det noen måte å se hvor mange kWh som er ladet på superlader? Jeg har aldri brukt noen spy app eller lignende. Har også kun nylig begynt å betale for superlading så jeg kan ikke sjekke faktura.

Kan Tesla se det i systemet på noen måte? Eller kan noen app finne ut av det uten at man brukt den fra start?
#9
Tesla SW og AP / Sv: 2019.36.2.1 - Scheduled departure
onsdag 13. november 2019, klokken 09:48
Meiner du restarte MCU med brems-og-hold-inne-ratt-knapper, eller finnes det en mer hele-bilen-reboot jeg ikke er kjent med?

Sitat fra: Daniel80 på tirsdag 12. november 2019, klokken 08:23
Har du restartet bilen etter oppdateringen?
#10
Tesla / Sv: Tyres low preassure warning
tirsdag 12. november 2019, klokken 07:45
Sant, men uansett oppløsning så borde den lavere verdien være lavere?
#11
Tesla / Sv: Tyres low preassure warning
mandag 11. november 2019, klokken 20:20
 [ You are not allowed to view this attachment ]

Noen som kan forklare hvorfor jeg får varning høyre bak men ikke venstre frem, som jo faktisk har lavere trykk?
#12
Tesla SW og AP / Sv: Tesla V10 er her!
mandag 11. november 2019, klokken 17:20
Haha så det har vært fra tidligere versjoner men jeg fikk det ikke med meg før V10? Det var faktisk en insider jeg ikke fått med meg...

Tullinger den gjengen hos Tesla  :laugh:

Takk for info!

Sitat fra: kodax
link=topic=47541.msg853736#msg853736 date=1573486572


#13
Tesla SW og AP / Sv: Tesla V10 er her!
mandag 11. november 2019, klokken 16:11
Er det fler som har fått "spötify" (altså med Ö og ikke O) i menyen fra V10?

Det er jo egentlig ikke et problem for funksjonen, men litt merksnodig..
#14
Tesla SW og AP / Sentry mode slår ikke inn?
lørdag 30. mars 2019, klokken 17:44
Jeg fikk sentry mode i siste update og har nå prøvd den ut. Resultatet var at den aktiviserte seg veldig lett (HAL-øyet på skjermen når noen ser inn i bilen) men jeg klarte ikke å aktivere alarmen.

Jeg banket i vinduer, satt på panser / bakside, rev og vugget i bilen og sparket på dekket. Men ingen musikk / alarm.

Er det noen fler som har hatt samme opplevelse?
Er sentry mode designet slik at man faktisk må opp på taket eller knuse noe for å starte alarmet? I den videoen med cookie monster så banket han vel bare litt på panseret?
#15
Nei skal jo ikke ha kidsa aleine lenge i bilen. La dørene stå litt åpent er ikke en god løsning da jeg bor i Bergen og her er det mye og ofte regn.

Jaja, er vel ikke det største problemet i verden.

Men at romantic mode slår av seg selv er jo helt tullete... Folk er vel ikke ferdig kost på 20 minutter..?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA