Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tibber73

#16
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bruker dere Creep-funksjonen eller ikke?
torsdag 14. juli 2022, klokken 16:19
Jeg kom fra Leaf og brukte den i ca ett år pga at vi rygger inn i carport og det er enklere å komme over en kant med creep.
Mener det kom en autohold-funksjon en gang og da slo jeg av creep.
#17
Politiet kontakter Viltnemda. Enkelt og greit.
#18
Bonusfri skade ved viltpåkjørsel. Hvis du ikke varsler fra, får du vel problemer med å få dekket skaden på forsikringen.
#19
Sitat fra: turfsurf på søndag 12. juni 2022, klokken 09:35
Sitat fra: tibber73 på søndag 12. juni 2022, klokken 09:20
Nei. Bytt når du får besøk. Det tar jo 2 sek.
Hvorfor det? Vi har hatt våre stående på automatisk med Tesla X, Tesla 3, I-Pace, i3 og e-Golf. Altså biler som støtter kun enfas, enfas / trefas TN, og enfas / delta / trefas TN i tillegg til 3ern som støtter "alt".

Har ikke hatt noe som helst problemer. Når det er sagt hvis du aldri  kommer til å land ut laderen og aldri har skjevbelastning så er det jo bare å la den stå fast på trefas :)
Ok, men jeg svarte trådstarter.
Du får forresten mer skjevbelastning med 1-fas. På 3-fas kan en justere ned strømtrekket og få like mange kW som 1-fas.
#20
Nei. Bytt når du får besøk. Det tar jo 2 sek.
#21
Da har du riktig oppsett. Sikringen er 50% bredere.
Har du satt opp Easee-appen? 1-fas er default oppsett. Her har nok elektriker glemt å konfigurere ladeboksen.
#22
Det kommer an på hva du har bestilt. Har du bestilt 3-fas, så bør det være lagt opp til 3-fas.
#23
Du ser i bilen eller Tesla-app hvor mange A du lader med og om du lader med 3-fas.
Jeg regner med at du lader med 32A 1-fas som blir 7,4kW.

Sjekk innstillingene som er satt i Easee-appen.
#24
Sitat fra: turfsurf på onsdag 08. juni 2022, klokken 20:16
Sitat fra: tibber73 på onsdag 08. juni 2022, klokken 19:44
Det er mye bedre å ignorere negativ adferd og rose positiv adferd.
Nja, straff funker det og (les: bøter). Så fort noe merkes på lommeboka har folk en tendens til å slutte med det.
Ja, klart det. Men i dette tilfellet var det ikke ulovlig å stå parkert som en idiot.
#25
Ja, jeg er helt enig. Men nå har samfunnet blitt fullt av merkelige folk som tenker kun på seg selv.
En får aldri gjennom en endring ved å henge ut folk. Det er mye bedre å ignorere negativ adferd og rose positiv adferd. Dvs helt vanlig barneoppdragelse av voksne folk
#26
Folk er folk...
Her må det skiltes riktig. Å henge ut en fjott som demonstrerer fordi han har lov, bidrar ikke til å bedre situasjonen.
#27
200wh/km er nok ikke energisparing i 70-80km/t.

Jeg hadde snitt på 195wh/km da jeg kjørte fra Lærdal til Dombås (over Valdresflya) i mai. Da kjørte jeg med fullastet bil pluss ski og sykkel på taket. Kjørte med piggfri 19". Kjørte pent siden jeg ikke gadd å lade lenge på Lærdal og det begynte å bli motvind når vi dreide nordover.
Så det er mulig å bruke lite energi hvis en vil.
#28
Bilen Teslabjørn testet viste vel 473km ved 100% på bilen i 2018. 449km gir 5% tap.
#29
Du kan søke opp dine egne spillelister.
#30
Tesla / Er Spotify-abonnement inkludert i Premium Connectivity?
onsdag 01. juni 2022, klokken 21:32
Jeg har premium og bruker Spotify-konto fra Tesla. Den kan jeg ikke bruke andre steder enn i bilen.
Hva de uten premium har, aner jeg ikke.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA