Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Marecat

#2
I følge Greencarreports blir eiere meddelt at vacuumpumpen for bremser visstnok må skiftes. Dette måtte undertegnede nettopp gjøre på  min I-MIEV 2013 modell . Jobben ble gjort hos Mitsubishi i Sandefjord til den nette sum av kr.12200 !  Forstår at en forbedret pumpe ble montert på trillingene fra 2017 og utover?  Noen som kjenner til dette?

https://www.greencarreports.com/news/1126350_2012-2017-mitsubishi-i-miev-recalled-for-brake-issue
#3
Har kjørt rundt en stund med en ulyd fra bilens underside når det ble kjørt på litt ujevn vei, vanskelig å lokalisere. Satte bilen innpå verksted og etter mye prøvekjøring av forskjellige mekanikere fant se til slutt ut at lyden kom fra et slitt stag for justering av lyskasterene? Undertegnede visste ikke om noe slikt stag, det ble bestilt deler, men fikk litt diffust svar fra verkstedet . De hadde ingen erfaring med denne feilen fra før! Bilen har gått ca 45 000.
#4
Hyundai Ioniq / Gjenglemt Hyundainøkkel på hurtiglader i Larvik
mandag 27. november 2017, klokken 14:03
Ligger en Hyundainøkkel oppå en av hurtigladerene i Larvik. Så den da jeg ladet min bil mandag formiddag 27/11.
#5
Elbiler i media / Dansker utvikler batteritester for elbiler!
torsdag 29. desember 2016, klokken 09:14
Batteritester for elbiler under utvikling i Danmark.        https://ing.dk/artikel/danmark-paa-vej-med-verdens-foerste-batteritester-elbiler-190580
#6
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Hurtigladere Munkedal Sverige
søndag 11. desember 2016, klokken 08:40
Ser på ladekartet at det er to hurtigladere i Munkedal, må man ha svensk brikke for å lade eller er det mulig via SMS eller andre løsninger.
#7
Er egentlig ganske tålmodig, men noen steder hvor det er både hurtiglading og type 2 eller  Schuko tett inntil hverandre kan det teoretisk være mulig å plugge inn begge  sider   samtidig? Vil batteriene ta imot strøm fra begge sider eller er det umulig.Det er kanskje idiotsikkert?
#8
Aktuelt å begynne å pendle mellom Sandefjord og Drammen med I-miev, avstand ca 85 km,vil det lønne seg å bruke C mode fremfor D for maksimal rekkevidde? E18 er lite  kupert på den strekningen . Hvilken hastighet er optimal uten å lage kø i "taperfilen"
#9
Skulle skifte til sommerhjul i dag og oppdaget da at  de splinter nye sommerhjulene hadde for liten senterdiameter i felgene . Vanskelig å måle med skyvelære, men senterhullet på vinterhjulene var anslagsvis 3 mm større !  Sommerhjulene er  på originale Mitsubishifelger.  Noen som vet om 2013 modellene har annerledes diameter enn  tidligere modeller ?
#10
Etter kjøring i mye nedbør og kulde er det problematisk å åpne"tanklokket"     på min nye i-miev. Er det vanlig eller er det en reklamasjon. Er det noe poeng å dusje åpningsmekanismen med CRC eller lignende?
Etter en stunds opphold i oppvarmet garasje åpner lokket seg uten problemer. Regner med at det er vanlig wire i en strømpe som er montert.  Har ikke sjekket om lokket til hurtigladeren er vanskelig å åpne.
#11
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Handsfree i i-miev
søndag 08. desember 2013, klokken 07:01
Fikk levert min første elbil - splitter ny i-miev i forrige uke. Finnes det noen handsfree løsninger for telefon?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA