Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TeslaK

#376
Model S 2013 - 2022 / Sv: Klikkelyd fra vindusviskerne
tirsdag 08. april 2014, klokken 16:59
Har også tikke-lyd..
#377
20" Conti SportContact 5P på Polar felger og FW 5.9 med rdio:-) Bra start på uka! Minimalt med sporing og lite støy.
#378
TMS Hjul, dekk og felg. / TMS Dekktrykk på 20"
søndag 06. april 2014, klokken 22:02
Bør jeg gå ned litt på dekktrykket på 20" ift. 19"? 43 psi f.eks.?
#379
Jeg måler ofte litt forskjellig nivå på hjulene. Hadde vært interessant om flere kunne sjekke. Virker litt rart at nivået ikke alltid er likt. Antar det er en sensor på hver demper som måler nivået. Burde være lett å regulere gitt at sensorene fungerer..
#380
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla Titanium underbody shield
fredag 28. mars 2014, klokken 13:17
Noe av det beste med Tesla er at de har en CEO som er ingeniør med skikkelig peiling og at målet ikke er å tjene mest mulig.
#381
Model S 2013 - 2022 / Sv: Striper etter vindusheis
torsdag 27. mars 2014, klokken 22:19
Har også riper..
#382
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dårlige bremser
tirsdag 25. mars 2014, klokken 11:56
Sitat fra: Brede på tirsdag 25. mars 2014, klokken 11:35
Prøvde nå, etter få sekunder med fullt trykk på pedalen så ligger den "i gulvet"..  :o

Om jeg slipper opp og raskt trykker ned igjen så smeller den i stoppstilling i gulvet.

Her må Tesla komme med en recall asap før liv går tapt!
#383
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dårlige bremser
mandag 24. mars 2014, klokken 07:33
Testet å trykke inn bremsen i park og den går ikke an å trykke helt ned heldigvis. Bremsene mine fungerer utmerket foreløpig. Eneste forskjellen ift. leafen er at de hviner i begynnelsen og kan henge litt på vinteren. De som opplever feil bør definitivt be Tesla fikse!
#384
Model S 2013 - 2022 / Sv: Alle vinduer åpne
torsdag 20. mars 2014, klokken 20:54
Mener å ha lest at denne feature'en blir tatt vekk i 6.0. Håper det stemmer..
#385
Model S 2013 - 2022 / Sv: TMS Android/ios App
mandag 17. mars 2014, klokken 21:46
Med versjon 5.8.10 funker det å vekke bilen igjen for meg! Bra å kunne ha Energy Save on igjen:-)
#386
Sitat fra: Muffinman på lørdag 15. mars 2014, klokken 17:29
Da har jeg for første gang på måneder kjørt på vinterføre igjen. Jepp, vinteren har vært tørr og mild på Nordvestlandet. Denne gangen gikk turen til Oppdal, og startet i slaps med pluss en, og endte i full vinter og rundt minus en grad. På Sunndalsøra var det ikke snø/klabb i innerskjermene, men etter at Gråura var forsert ble det bare mer og mer leven fra bakhjulene. Ved ujevnheter merket jeg at fjæringen ikke fungerte som den skulle - hjulene smalt inn i snø/isklabben i innerskjermene og det ble en ganske stump og uavfjæret opplevelse. Samtidig merket jeg at dette bremset bilen kraftig. Snek meg de siste kilometerene opp til Vangslia, og måtte heve bilen for å komme inn på parkeringsplassen. Da knakte det fælt, og ved sjekk viste det seg at is og snø som var klabbet mellom dekk og hjulbue helt nede bak i hjulbuen fikk for lite plass, og presset bakskjerm og nedre del av plast fra hverandre. Dette kom nesten på plass etter at is og snø ble fjernet, noe som for øvrig var en ganske krevende jobb selv med riktig redskap.

Dette er andre gangen jeg kjører på slik føre, og begge gangene skjer dette i så stor grad kun etter få mil slik at  det ville vært uforsvarlig å kjøre videre. Hjul som ikke ruller fritt og fjæring som ikke fungerer kan være farlige greier. Tesla må snarest komme med oppdaterte innerskjermer i glatt plast, om ikke annet av sikkerhetsmessige årsaker. Jeg kikket en runde på parkeringsplassen på biler av tradisjonelle merker, og _ingen_ hadde antydninger av klabb i hjulbuene. Bilen er ikke egnet for norsk vinter før dette er ordnet, det er ikke akseptabelt at man må stoppe og grave ut snø og is fra hjulbuene hver halvtime når føret er slik.

Gi tilbakemelding til Tesla om dette skriftlig. Jeg har gjort det. Hvis mange nok klager så blir det nok fikset.
#387
Model S 2013 - 2022 / Sv: Polarwheels på TMS
torsdag 13. mars 2014, klokken 16:50
Mine orginale 19" felger subber faktisk såvidt inni foran når jeg rygger.. Har Hakka 8
#388
Model S 2013 - 2022 / Sv: SW v.6.0
mandag 10. mars 2014, klokken 22:35
Sitat fra: PaulG på mandag 10. mars 2014, klokken 12:52
Andre som har erfaring med at høyde justeringen blir "hengende" til slutt hvis du gjentar heving flere ganger? Er det nytt?

Jepp. Har opplevd det flere ganger.
#389
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hurtiglader/superlader
søndag 09. mars 2014, klokken 18:49
Enig i at Tesla må prioritere ladere mellom byene nå men det må etter min mening komme superladere i nærheten av byene også på sikt. Slik det er nå er det dessverre av og til mye mer praktisk med en fossil.
#390
Sitat fra: Øggen på lørdag 08. mars 2014, klokken 12:37
Jeg har som sagt hakka8 på 20" polar og det har aldri gnisset. Jeg vurderer faktisk å selge original 21" felgene og kjøpe enda et sett polar til sommer. De originale ser latterlig ut på bilen da de ligger langt inne i hjulbuen. Ser ut som en kinesisk billigbil synes jeg. I tillegg sporer de noe jæ....
Håper de ikke endrer polar felgene da disse ser veldig bra ut på bilen.

Er det 35mm innpress?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA