Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Warlock

#31
Så til Field Actions, fikser som kan gjøres ute på verkstedene.
Jeg fant disse i gamle .docx-filer, men når jeg åpnet dem så de litt vel gurba ut, så jeg fant en gammel PC med tidsriktig win7 og Word2010 på, og lagret de som PDF.

Jeg hadde en variant av de 3-4-5 siste fra før, men legger med alle for sikkerhetsskyld.

12 filer totalt
(Bare en fil er på norsk)
#32
Sitat fra: Marsto på fredag 12. april 2024, klokken 13:36Suverent å være arkeolog i Think dokumenter. Blir spennende å høre om du kan finne noen flere filer på den gamle pc`n fra Think. Hva med denne tegninga, har du den?

Ja, den er for internt i PCU, de andre er mer ledningsnettet til Thinken, dvs de forskjellige versjonene av Thinker fra 2008 til 2011, men mulig det har rotet seg inn oe annet her også altså :)
#33
Filene "A306_2 Gen1 U005001- U005372.pdf", "A306 MY2008 J1PAS.pdf", og "Ledningsdiagram..pdf" ser ut til å være eksakt samme fil.

"A306_3 Gen2 U005373 - .pdf" og "A306 MY2010 GEN-2 SOP CIRUIT DIAGRAM FINAL 20100317.pdf" er identiske

"A306 MY2008 J1.pdf" og "Ledingsdiagram.pdf" er identiske.


Jeg kommer til å fjerne de overflødige fra postene over :)
#34
Og to til
Edit:
Disse jeg her la til var kopier av filer med andre navn


Jeg må vel gå igjennom og se om noen av disse er duplikater eller utklipp f.eks...
#35
Noen diagrammer til..

EDIT:
Fjernet to filer fra denne posten da de var identiske med andre filer.
#36
En fil til.
#37
Heisann

Trondheim Thinkers (eller Arnie?) har hatt en diagnose-PC tilgjengelig siden Ford sluttet å utføre service på Think. Meget mulig kommer den fra nettopp dem, men uansett dette er en WinXP pc som funker fint til formålet, og er ikke så alt for mye brukt. Den har nok også samlet opp en del data opp gjennom, og ting kan finnes på den godt skjult en plass i de dype kataloger.
Når jeg nå lånte PC-veska og Omitek-Think-adapteret for sammenligning med diverse kinaprodukter, tok jeg også en fullstendig sikkerhetskopi av harddisken (image-dump).
Det var heldigvis ennå ingen feil på harddisken, så nå har jeg en fullstendig kopi jeg kan bla rundt i (eller egentlig en kopi av den fila igjen, for sikkerhets skyld)

Har noen av dere hørt om andre diagrammer for bilen enn "A306 MY2011 Pre-series Wiring Diagrams.pdf"-filen? Det er i alle fall den jeg alltid har brukt, og ikke sett noe til noen andre diagrammer/kretstegninger.

Jeg fant 4 nye varianter ...
ikke vet jeg hva som egentlig er forskjell på de, selv om jeg ser noen ikke inneholder alt, og ikke har samme størrelse. Men jeg legger de ved her (å bli over flere postinger, når maksgrense på størelse).

Edit:
Jeg vil også lete etter mer spennende, men et raskt søk avslørte i alle fall en ekstra PCU-hex-fil, "PCU_G_062_003_00D.hex"  meget mulig det er en del annet snacks her også
Den hadde vi fra før ja :P
#38
Husker ikke helt hvilke lamper som blinker, men dette er en del av EPO-kretsen, emergency power off. Så den skal i teorien i alle fall kutte ut batteriet. Hvordan laderen vil oppføre seg, og om man i hele tatt hører relee/kontaktore slå inn og ut vet jeg ikke egentlig ikke.
Den skal oppføre seg på samme måte som når man glemmer av HW-pluggen til varmekolben/blindpluggen.
#39
Ja, du kan se den "langt nedi der" om du kikker ned på passasjersiden helt i fremkant av motorrommet. Kanskje enklest å se om du står på siden av bilen muligens. Nede ved motoren nedenfor varmekolben. Rød dings.
Kan være jeg klarer å finne et bilde av den
(Det er bare et gjett på noe som kunne vært greit å sjekke ut altså)
#40
En ting jeg begynte tenke på litt i går mens vi mekka Orkanger-think.
Kan all ristinga ha utløst crash-sensoren i fronten?
Mulig du allerede har forsøkt trykke på den (rød plastdings helt fremme ved støtfangeren i motorrommet på passasjersiden)...
#41
Og ei fole fin pakke er på vei fra Bartland ;)
#42
♪♫♬ Hjulene på Thinken de går rundt og rundt ♬♫♪
♪♫♬ Rundt og rundt ♬♫♪
♪♫♬ Rundt og rundt ♬♫♪
♪♫♬ Hjulene på Thinken de går rundt og rundt ♬♫♪
♪♫♬ Gjennom hele Evjen ♬♫♪

(Og snart gjennom hele Orkdal også)
:P
#43
Heisann

Var det sånn at du holdt til på Sunnmøre, eller var det Nordmøre?
(om det siste så har vi et minitreff på Orkanger i morra, kanskje ikke så alt for lang svipptur?)

Jeg har satt sammen noen billige kina-kloner (med USB-C) av PCAN adapteren, og har vel også noen ekstra "Siadis"-kabler (DSUB-9) liggende fremdeles. Førstnevnte brukes med CommTool, SavvyCAN, Think TechCentre (nesten alt), PcanView og lignende, sistnevnte brukes med CHAS. Om du tør oppgi adressen din til meg, selv om jeg er Romsdaling i eksil i Trondheim, er det heller ikke fritt for at jeg kan sende deg en pakke i posten (så får jeg også litt mer plass i boden).
Og ja, enig i at Thinker skal kjøre glad og lykkelig på veien, ikke henge i en garasje ;)
#44
Det går nok bra med litt småtesting, men om det ikke er alt for strevsomt er det heller ikke dumt å fylle på med litt vann om motor og slikt skal kjøre. IGBT-modulen (Traction Inverter Module) er nok den som genererer mest varme, og er klemt mot bakplata med kjølepasta melom.
Vi får gjøre en vurdering på det :)

Når viftene kicker inn er et mysterium for meg også. Vi har kun opplevd det en gang, og det på "hurtigladning" i en parkeringskjeller noen mil hjemme fra. Dama ble veldig nervøs. Formotstanden til kjøleviftene tok jeg derfor ut og reparerte den for noen år siden. Jeg er usikker på om jeg postet noe om det, men mye inni der var irret vekk, spesielt var varmesikringen blåst, og ene foten på den var vel også helt borte. Det var en rimelig enkel del å reparere, men den er jo helt håpløst teit plassert, og fylles garantert med veistøv og salt veldig fort. Grei sak å skru ut dog. Sitter helt nederst under viftene med to skruer inn mot motoren, og en kabel man plugger av...
#45
 :+1:

Veldig fint å se at bien din tørker opp her altså :)
Om det er som vi antar, at sensoren er "good enough" og ikke nøyaktig kan faktisk høyere spenning alene også være med må å endre på denne verdien, jeg ser du har fått ladet opp bilen ca 40V mer  :laugh:
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA