Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Warlock

#16
CommTool er bare for Li-ion batteriet, så om MLEC ikke svarer får du heller ingen verdier.

Prøv med SavvyCAN og se om det i hele tatt tikker inn noen meldinger (etter du har satt instillingene der rett)
#17
Sitat fra: worry på tirsdag 16. april 2024, klokken 08:37Så kan det hende at vi må lage oss en CommTool for dummies også? Det er flere muligheter der som jeg ikke har kontroll på.

Strengt talt burde vi vel få opp igjen en thinkwiki / elbilwiki igjen, så vi kunne tatt vare på info fra den gamle wikien, og lagt til alt det nye vi har funnet ut uten at det drukner i alt det andre vi skriver om :)
#18
CommTool er en god start om batteriet er relativt ok/svarer. Det er noen få innstillinger man der må få rett for at programmet skal svare. Can KBaud: 500, Rcv Range 61E - 61F, PCAN Type: USB, haket av Use CAN, ser ut til å være de viktigste
Som worry skriver finner man mye god info i Li-ion tråden.

CommTool kommuniserer dog kun rett mot batteriet, og kun det, så man får ikke opp feil med andre enheter i bilen med det programmet dessverre.
 Personlig liker jeg å bruke SavvyCan for å kunne se på rådata fra alle enheter, ellers vil man kunne få gjort en god del med Think TechCenter også, selv om Think aldri ble helt ferdig med programmet. Begge deler kan man nå få til å virke med PCAN-klonen (men noen få funksjoner i TechCenter vil ikke virke, som nøkkelprogrammering. TechCenter er vel likevel den enkleste måten å få slettet feilkoder på)


For å få SavvyCAN til å virke kan du lese beskrivelsen her:
https://elbilforum.no/index.php?topic=63465.msg1091619#msg1091619


For å få TechCenter til å virke er dette en god guide:
https://hrmnc.github.io/2023/11/16/Installing-Think-Diagnostics.html
#19
Rettelse:
En gul lithium Think på Orkanger som har mistet fått igjen matlysten.

 ;D  ;D
#20
 :+1:
Wroom wroom, whoop whoop!
#21
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Sommerdekk
søndag 14. april 2024, klokken 19:06
Joda, men det går nok helt fint for både 155/65R14 og 175/65R14 er begge innafor.
De er henholdsvis 2.3% mindre, og 2.6% større enn originaldekkene. Subbingen kan nok være et relativt alvorlig problem, og spacer slik worry har gjort er nok veldig lurt om man går for 175. Så spørs det hvilke dimensjoner man får tak i av gode dekk også, selv om det nok er av langt større betydning for vinterdekkene vil jeg tro.

Vi får se på hva vi lander på av merke :)
#22
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Sommerdekk
søndag 14. april 2024, klokken 16:33
Ja, jeg har hørt/lest det med 175/65R14 også. Det 175 er bredden i millimeter og 65 er høyden i prosent av bredden så vidt jeg husker. Det fører vel til ca 7mm på diameteren på dekket (eller er det radiusen, så 14mm på diameteren?) Det har selvsakt litt å si, men da er jeg mer bekymret for subbing I hjulbuen bak pga bredden øker, vi hadde problemer med det vi også før vi byttet bakakslingen. Jeg klemte også oppi en god del tek7 eller hva det var på den bulende plasten og la mellom en plankebit da jeg skrudde på igjen hjulet for å presse det hele sammen i et døgn eller så. Det har holdt i en 5-6-7år i alle fall..

Jeg ser at det er 165/65R14 på sommerdekkene våre, men 155/65R14 på vinterdekkene.. Det er mulig vi ble anbefalt å gå ned til 155 av Vianor for å få på Hakkapelita R2 som var suverent best i test sist.. husker ikke helt.

Er det noen merker dere foretrekker over andre? Ut fra egenskaper på vått føre, rullemotstand/energiforbruk, og støy heller vi nå mot Continental UltraConntact i 165/65R14, men vi får vel se :)
#23
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sommerdekk
søndag 14. april 2024, klokken 12:47
Dette temaet dukker vel opp sånn passe hvert år. Det er også på høy tid vi bytter ut dekkene på Kulelynet, er usikker når vi gjorde det sist   :-X
Merker på jekkingen at vinterdekkene og sommerdekkene våre ikke er identiske, men jeg tror i alle fall felgene er det.

Lurte derfor på hvilke dimensjoner folk kjører på om dagen, og hvilket merke dere har gått for. Ikke minst, er dere fornøyd med valget?
#24
Da har jeg bladd gjenom det meste her, og ikke funnet noe mer av stor interesse. Det er selvsakt diverse versjoner av ZebraMonitor, CommTool og Think TechCenter her, men Marsto har jo allerede delt med oss de filer som var av nyere art og oppdateringer til det vi hadde fra før.

Det ser ut til at det er en del ting som jeg gjetter på er til Think Classic(?) eller et datastyrt oscilloskop  (PicoLog Recorder, PicoScope) men jeg vet egentlig ikke hva de er til eller hvordan de skal virke (eller om vi har alle hardware til det).
Om noen vet, eller vil ha kopi er det bare å ta kontakt.
#25
Jeg tror det går mye i etymologi og API GL-4+-olje.  :angel:  8)
#26
Ja, det var nok et skudd i blinde, men verdt et forsøk å sjekke.
Uansett hva det er vil nok diagnose kunne avsløre det (det ville det også ha gjort for krasjsensoren med de rette verktøy)...
#27
 :+1:

Ja, det er ikke bare noen fra Trondheim eller Trøndelag som har skyld i at OrkangerLynet snart er et rullende gult varselskilt. Vi må nok også rette stor takk til søsterorganisasjonene våre Hammerfest Thinkers, Lofoten Thinkers, og ikke minst til Skjetten Thinkers :D

Til og med en fra underavdelingen Himmerland Thinkers i Danmark Thinkers har fattet nysgjerrighet for denne bilen og bidratt i diskusjonstråden  :+1:

(håper bare jeg ikke jinxer dette nå igjen)
#28
 :+1:
Det er jo ikke akkurat utenkelig at det der er din bil heller ;)
#29
Denne linja er unektelig litt kul da  (Registrerte Thinker i 2021 | 2022 | 2023 ):
#30
Og en Service bulletin jeg heller ikke hadde
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA