Sitat fra: oivindg på onsdag 16. juni 2021, klokken 13:10Lightning LS-218 og Energica Ego bl.a har DC hurtiglading. Ca 15 mil på en halvtime.
Det er vel ingen el-MCer som har hurtiglading i dag? Tror ikke det monner mye med en halvtimes lading.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: oivindg på onsdag 16. juni 2021, klokken 13:10Lightning LS-218 og Energica Ego bl.a har DC hurtiglading. Ca 15 mil på en halvtime.
Det er vel ingen el-MCer som har hurtiglading i dag? Tror ikke det monner mye med en halvtimes lading.
Sitat fra: LMOR på onsdag 16. juni 2021, klokken 12:24Rent subjektivt fra min side. Det er jo begrensede justeringsmuligheter på anlegget også (tredelt EQ)
Litt usikker på hvem som kan dokumentere at det mangler noe i toppen. Selv iPace anlegget er dårligere der. Hvis du mener over 20kHZ så er ikke noen gode på det, og det er ikke så interessant.
På ID.4 mangler det kun noe i bunnen, men har mer presis gjengivelse på lave frekvenser enn EQC sitt Burmeister anlegg.
Sitat fra: oivindg på onsdag 16. juni 2021, klokken 11:55Hvor lang rekkevidde har du på motorsykkelen i dag. Da jeg kjørte MC var ikke rekkevidden noe særlig over 20 mil, så jeg måtte uansett planlegge med å stoppe for å fylle bensin. Med en halvtimes stopp får man jo ladet mye. Tror ikke det er veldig mye igjen før el-MC er der mtp rekkevidde.
Ønsker ikke å bruke flere timer underveis for å lade. Vanligvis stopper jeg én eller to ganger en halvtimes tid i løpet av en dag. Ønsker heller ikke å måtte planlegge turene mine.
Sitat fra: oivindg på onsdag 16. juni 2021, klokken 09:46Dagsetapper på 45-50 mil bør vel ikke være noe problem. To-tre ladestopp så er vel det gjort.
Tror ikke jeg hadde savnet motorlyden. Men jeg kjører gjerne dagsetapper på 45-50 mil flere dager på rad, så det må skje store fremskritt på batterisiden for at det skal være aktuelt med el-MC for min del.
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 16. juni 2021, klokken 09:12Synes og det ser veldig bra ut. Veldig forfriskende å ikke ha toppen på rattet der.Sitat fra: Klykken på onsdag 16. juni 2021, klokken 09:07Helt enig!
Synes det ser vanvittig bra ut jeg, og mangel av hendler o.l. ser ut til å være løst godt og intuitivt. Eneste jeg er skeptisk til er påkrevd rotasjoner (720 grader??) for fullt rattutslag. Slik kan det ikke være, og håper de løser det f.eks med variabelt utslag i forhold til hastighet som mange tyskere har.
Sitat fra: advale på onsdag 16. juni 2021, klokken 02:55Delemangel. Produserer opp til lagring for ettermontering av manglende deler.
Men en mer naturlig forklaring etter min mening er at bilene som blir produsert i juli og delvis august blir sendt på skip til Europa.
Hva tror dere?
Sitat fra: Trond.m på tirsdag 15. juni 2021, klokken 20:26Ja, blir spennende å se. Så litt på den gråfargen.
OT, men... iX ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Og fargen betyr også mye. Synes iX med sportspakke i Sophistogrå ser rå ut.
Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 15. juni 2021, klokken 14:22Du har nok rett i det. Kan jo håpe
Mulig det er jeg som har gått glipp av noe, men det er vel ikke steer by wire? Hvis styringen er mekanisk får man jo ikke endret ratio med SW.
Sitat fra: Kjellegolf på tirsdag 15. juni 2021, klokken 14:27Vel, at du ikke har opplevd det betyr ikke at det automatisk er sant.
Jeg klarer ikke å se at høy effekt og unormal rask aksellerasjon (raskere enn flertallet av bilene på norske veier/snittet) har noen som helst store fordeler. Jeg kjører 30-40.000 km årlig og kan ikke huske noen situasjon der masse hk eller rask aksellerasjon har hjulpet meg, mine medtrafikanter eller noen jeg kjenner.
Sitat fra: Kjellegolf på tirsdag 15. juni 2021, klokken 14:27Det er vel ikke mange som sier det er viktig for sikkerhet, men at det har ett sikkerhetsaspekt og gir en viss trygghetsfølelse.
Min påstand er at biler med ytelser og 0-100 på id4 nivå er bedre å ha i trafikken enn de bilene med langt raskere aksellerasjon og mer hk. Id4 og tilsvarende biler har mer enn nok hk til å håndtere alle situasjoner man har i trafikken. Så jeg tror ikke mye på påstandene om at dette er viktig pga sikkerhet, det er litt krampaktig argumentasjon mener jeg.
Sitat fra: cra på tirsdag 15. juni 2021, klokken 13:03Riktig. Noe feedback må man jo ha, men jeg vil tro det holder med noen mm.
Du tenker at hvor hardt man vrir styrer hvor mye utslag man har på sving? Det tror jeg vil være den desidert dårligste løsningen. Ved fysisk bevegelse kjenner man jo hvor man har flyttet hendene slik at man vet hvor mye utslag man har på rattet. Med bare moment får man ikke på langt nær samme taktile feedback.
Sitat fra: LMOR på tirsdag 15. juni 2021, klokken 12:23Sjelden man leser noe om ulykker som unngås.
Har heller aldri lest noe om hvor mange ulykker som unngås ved at den ene bilen hadde mulighet til å komme rask unna situasjonen, og tviler sterkt på om det spiller noen rolle om akselerasjonen er 3s eller 6s på de få meterne du trenger å komme unna, spesielt når reaksjonstiden er minst 1s, sannsynligvis mer hvis det ikke er en åpenbar kollisjon foran deg, men noe du skal oppfatte du skal komme deg bort fra.
Sitat fra: nightking på mandag 14. juni 2021, klokken 21:57Vi hadde samme symptomer. Prøvde og diverse reboot. Løsingen ble til slutt å gjøre en poweroff og la bilen stå noen timer. Slo av sentry først.
Kan ikke kjøre bilen slik i ferien. Noen som har hatt samme problem som vet hva som ble gjort?
Sitat fra: Dede på tirsdag 15. juni 2021, klokken 12:02For de aller fleste er det ikke mulig å holde på slik elektrolux gjør. Ikke er det miljøvennlig heller.
Det mest miljøvennlige er nok å ha ETT kjøretøy som man bruker mest mulig og ikke et kjøretøy pr bruksområde. Dette er også den mest realistiske løsningen for de aller fleste her i landet. Og hvor i alle dager skal alle disse kjøretøyene parkeres når de ikke er i bruk om en ikke bor langt ute på landet?