Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - turfsurf

#1
Sitat fra: jkirkebo på I dag kl. 12:19AP2.0. Jeg hadde AP2.0 og FSD på min X75D, det kostet ca. 24k ekstra den gangen. Men jeg kom ikke tomhendt fra handelen, fikk oppgradering til AP HW3 og dermed også dashcam-funksjonalitet.
Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Greit at FSD kostet 24k, men man måtte ha EAP for å få FSD. Så jeg betalte 42.800+25.700, dvs. 68500 for en assistentpakke + dashcam etter hvert. Faktiske billigere nå, betalte vesentlig mindre på Model Y.
#2
Baas er dyrt IMO. For ett 100kWh batteri over 15 år betaler man 360000. Batteriet koster ikke halvparten en gang, da betaler man mye for garanti.

Nei, baas er nok greit på nye biler men jeg tror disse bilene blir veldig tungsolgte etter hvert som de blir eldre.
#3
Så lenge de kan overbevise investorene så kan det gå. Med unntak av software er det en bil vi godt kunne tenkt oss. Prismessig er den greit plassert, en del artige ting som konkurrentene ikke har, og bedre rekkevidde.
#4
Sitat fra: Mobileum på I dag kl. 10:14Jeg har hatt 22 BMWer fra 325 til 750. Absolutt mitt favorittmerke. På grunn av min alder blir det dessverre ikke flere. Må trappe ned litt da flere "middagshøyder" allerede er passert... Lykke til med bilen. Misunnelig.

ps. Feil. Min første BMW var en 2002 TII 1973
Vi tenkte at dette blir siste bil av denne typen, så da grep vi muligheten :)

Har alltid likt BMW, selv om vi ikke har hatt så mange av de. Dette blir den fjerde. 2002 er legendarisk da.
#5
Sitat fra: Mobileum på I dag kl. 10:01Enten er Tesla for sent ute med implementeringen, eller for tidlig. Iallfall i.h.h.t første innlegg i denne tråden.

BTW. Hvilken bil har du bestilt?
Ikke hvis det er på alle Highland vel? Hvis ikke er jeg enig med deg.

Har bestilt en i4 M50 på kampanje. Regner med den kampanjen forsvinner en stund nå når LCI (facelift) kommer til sommeren. Ser ikke ut som det er viktige endringer på den uansett. Surt om den får bedre rekkevidde dog. BMW kan man jo fremdeles få utvidet garanti til 200k km, som er bra for oss som kjører mye. Da slipper vi å bytte bil etter 2-3 år.
#6
Sitat fra: Otkristo på I dag kl. 09:26AP HW 4 Hardware for the ModelY!
Hva innebærer det egentlig?
#7
Sitat fra: Mobileum på I dag kl. 09:18Tesla implementerer funksjonene over 3 måneder før de er nødvendige, og dagens kjøpere må leve med dette så lenge de har bilen. Hadde det vært meg som hadde fått en slik bil ville jeg løpt til Tesla og krevd at det blir fjernet.
Hastighetsvarsel som er det som er på Highland er pålagt siden den er typegodkjent etter sommeren 2022. Så gjelder det også alle biler produsert f.o.m. sommeren 2024, uansett typegodkjenning.

Så skjønner ikke hvordan du får til at Tesla har aktivert dette for tidlig?
#8
Sitat fra: OlaM på I dag kl. 09:06Håper jeg kan bli en av de gamle gubbene som har kjørt samme bil siden den var ny for 30 år siden.  ;D
Har nettopp bestilt ny bil, nettopp med tanke på 7. juli.

Synes disse reglene reglene rundt fartsgrenser er premature mtp på hvor dårlig det virker i Norge. Her er det en stor frakobling mellom hva politikerne ønsker og virkeligheten.
#9
Sitat fra: Mobileum på I dag kl. 00:05ps. Gjelder ikke reglene bare for biler produsert etter 7. juli

Hastighetsvarsel er pålagt for biler typegodkjent etter 1. juli 2022. 7 juli i år er automatisk fartsbegrensning og ferdsskriver.
#10
En annen måte å si "vi gir opp" Men bra de gjør det, for det er jo noe som reflekterer virkeligheten. Hadde vært fint om bilen taklet kryss og rundkjøringer også.

På veier hvor man kjører mye lærer man seg jo uansett hva bilen takler og ikke.
#11
Sitat fra: chargedup på I dag kl. 01:22Til 400' tipper jeg mange velger å se bort ifra konkursspøkelset (derav manglende garanti og softwareupdates) og dermed blir de kvitt lageret på relativt kort tid. Med andre ord, mye impulskjøp.
Til 400k kan man nesten kjøpe bilen, kjøre den til den slutter å virke, og bruke den som ett gedigent husbatteri etterpå. Akkurat passe størrelse på batteriet.
#12
Helt utrolig at de går ut og sier at de skal kun bruke penger til vedlikehold og forbedringer, og så bevilger de penger til den idiotiske skipstunnelen.
#13
Får håpe de merker opp med stolpen midt i boksen her da.
#14
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
tirsdag 26. mars 2024, klokken 15:19
Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 26. mars 2024, klokken 08:52Det er full push på FSD nå. Slippes til ALLE i USA for en mnd prøving. Det blir litt av en test.

Jøss, det blir litt av en test. Det er faktisk litt sjokkerende.
#15
Ford / Sv: Ford Explorer
tirsdag 26. mars 2024, klokken 15:16
Er jo en liten bil da, men ser jo 100 ganger bedre ut enn de fjerne slektningene fra VAG familien. En veldig fin nummer to bil. Konkurrerer vel mot f.eks EX30 & 40, Renault scenic.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA