Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Stikkkontakt

#31
BMW iX3 / Sv: iX3 LCI "facelift"
mandag 03. januar 2022, klokken 16:46
Sitat fra: dendanskelfarer på søndag 02. januar 2022, klokken 21:38
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 24. november 2021, klokken 08:10
80-120 tiden på 2,5 sek har vært diskutert før. Den er feil. Det er raskere enn f.eks TM3P (3,2 sek) Det er klin umulig. 4,1 høres mer fornuftig ut.

Hvor er dette diskuteret før og hvem siger det er feil

Den er feil fordi det er fysisk umulig for en bil med såpass luftmotstand og vekt og 286 hk å klare det.
Her er den testet til 3,7. Også det er ytterst respektabelt.
https://fastestlaps.com/models/bmw-ix3
#32
Born / Sv: Cupra Born åpnes for bestilling
lørdag 25. desember 2021, klokken 23:43
Har du testet stemmestyringen? Den skal visstnok være veldig bra.
#33
Born / Sv: Cupra Born åpnes for bestilling
mandag 29. november 2021, klokken 17:49
Bestilte First Born for 3 dager siden.
Går i produksjon denne uken.
De sier at vi fortsatt kan forholde oss til levering uke 13,men vi må være forberedt på at det blir vesentlig tidligere. Bilen er blå og det skulle lages en batch med med blå biler nå.
#34
ID.5 / Sv: ID.5
onsdag 24. november 2021, klokken 12:17
Sitat fra: Trond.m på onsdag 24. november 2021, klokken 08:52
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 23. november 2021, klokken 21:23
ID.5 GTX bekreftes nå å ha 150kw peak ladeeffekt.
Tror ikke forskjellen i ladetiden er stor.

Fra tekniske data for id:4:
Ladedauer DC 125 kW 5% - 80% SOC. 00:38 h

Tisvarende data for id.5 på DC135: 36 minutter.

29 min fra 5-80 står de i pressemeldingen for vanlig ID.5. Flatere kurve når max er 135 i forhold til 125.
#35
BMW iX3 / Sv: iX3 LCI "facelift"
onsdag 24. november 2021, klokken 08:10
80-120 tiden på 2,5 sek har vært diskutert før. Den er feil. Det er raskere enn f.eks TM3P (3,2 sek) Det er klin umulig. 4,1 høres mer fornuftig ut.
#36
ID.5 / Sv: ID.5
tirsdag 23. november 2021, klokken 21:23
ID.5 GTX bekreftes nå å ha 150kw peak ladeeffekt.
#37
TAYCAN / Sv: Forsinkelse på Cross Turismo
mandag 08. november 2021, klokken 07:31
Sitat fra: lightningii på søndag 07. november 2021, klokken 14:34
Sitat fra: Fastlane83 på onsdag 20. oktober 2021, klokken 07:31
Når bestilte du din Fush? Jeg bestilte 24.03.21. Håper på levering i desember
Jeg bestilte 07.03.21 og synes oppfølgingen til Porsche har vært elendig. Ingen info er gitt. All info jeg har måtte jeg selv gnage om. Jeg har flere bekjente som har bestilt bil mange mnd etter meg, den siste i juli som har fått VIN og leveranse slutten av mnd. Min bil er fortsatt i det blå. Helt ufattelig talentløst opplegg synes jeg.

Har du noe utstyr i konfigurasjonen som du selv tror kan være litt sært? Mye exclusive manufaktur.? Selv var jeg ganske bevisst på å unngå PEM da jeg var advart mot at det kunne gi lengre leveringstid. Bestilte tidlig i september og forventer bil denne mnd. Riktignok en slot som "ble ledig" og ikke en vanlig bestilling. Heller ikke fra norsk forhandler.
#38
ID.5 / Sv: ID.5
torsdag 04. november 2021, klokken 09:02
Skikkelig jafs de har gjort på ladehastigheten.
Ladetiden fra 5-80% er redusert fra 38 til 29 minutter. Og dette med 135 kW peak. Det tilsvarer rundt 120 kW í snitt. Om de kommer med den lenge annonserte 170kw peakeffekten begynner dette å smake av fugl.
#39
Model 3 / Sv: Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP
onsdag 03. november 2021, klokken 08:09
Sitat fra: ViktorS på tirsdag 02. november 2021, klokken 21:38
Noen med formening om hvorfor de har r dusert akselerasjonen? For å øke rekkevidde? For å differensiere mere opp til LR? Sikkerhet?

Tyngre batteri?
#40
Kjøpe elbil? / Sv: Anbefalinger til ny elbil rundt 300.000
mandag 25. oktober 2021, klokken 10:19
Synes Cupra First Born fremstår som et godt kjøp i denne klassen.
Sporty,fresh og mye utstyr inkl vinterdekk og service avtale for 339.000.
Det er fortsatt noen biler igjen av denne intromodellen, men det er vel ikke helt umiddelbar levering. Vurderer sterkt å bytte MG-en inn i en slik en.
#41
TAYCAN / Sv: Forsinkelse på Cross Turismo
søndag 17. oktober 2021, klokken 08:13
Sitat fra: kirky på søndag 17. oktober 2021, klokken 01:51
Hva er ca leveringstid på ny bil nå?
Noen som vet?

Har hørt "neste sommer" og 12 mnd.
Mulig det kan snikes i køen, men det er nok ganske full produksjonsplass.
De skriver rett og slett flere kontrakter enn det de klarer å produsere.
#42
Sitat fra: ok67 på onsdag 13. oktober 2021, klokken 14:50
Ser ut for at det blir moms på kjøpssummen over 600 kkr for elbilar, ihht den AP/SP sin avtale

Selv om PHEVs blir 60-80000 dyrere blir f.eks differansen mellom en X5 45edrive og en ix50 mindre en før. En velutstyrt ix50 bikker jo millionen med soleklar margin.
#43
Born / Sv: Cupra Born åpnes for bestilling
onsdag 29. september 2021, klokken 08:00
Sitat fra: Herminator på lørdag 25. september 2021, klokken 16:55
Som nevnt tidligere så føler jeg ikke dette var noe godt tilbud. Omtrent det samme som for en ID-3, ikke så rart siden bilen i prinsippet er nesten den samme. Men likevel så var jeg forespeilet ett tilsvarende tilbud som Mii Frii... Born Frii.. Dvs ingen innskudd og ingen binding. Det levde de ikke opp til.

ID3 med samme utstyr som First Born er mye dyrere. Prøv å hente inn pris. Den er ganske lik ID. 3 sport.
#44
BMW i4 / Sv: BMW i4 specs offentliggjort
søndag 19. september 2021, klokken 19:12
Dette ser heftig ut.
En som har kjørt videoen i editor sier 0-100 går på 3,5-3,6 uten rollout og at 0-200 er 2 sek raskere enn TM3P.

https://www.youtube.com/watch?v=U16XeuiJ5Eo
#45
Det er feil i teksten. Bilen har IKKE kombibakluke som EQS, men en liten brevsprekk. Det reduserer nok salget i Norge med flere titalls prosent vil jeg tro.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA