Min "danske" e-up! kom med disse to kablene:
1. Den med Schuko og styreboks på. Kabelen merket med 8A.
2. Den andre er merket med 16A
1. Den med Schuko og styreboks på. Kabelen merket med 8A.
2. Den andre er merket med 16A
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Griffel på tirsdag 07. januar 2014, klokken 01:11Sitat fra: Elmo på mandag 06. januar 2014, klokken 21:37Kabel med kladde følger jo også med bilen. Her ønsker vel "stikkontakt" et bedre opplegg en en stikkontakt og da er en veggboks bra, mest praktisk i garasjen er jo en veggboks med fastmontert kabel.
Tror jeg heller ville satset på denne da, som tråden startet med.
Den gir deg portabel 16A til mye lavere pris enn siste forslag. Og du kan få ladet 16A på tur også. I praksis trenger man oftest det mere enn hjemme.
Dog viktig å være veldig obs på at stikkontakten (på veggen/stolpen) er OK og at du ikke får varmgang i schuko-støpselet når du lader med 16A.
Nå er det her på forumet vist og avertert en mengde veggbokser etterhvert, som sikkert har tilsvarende kvalitet til en lavere pris.
Forøvrig alle ladestasjoner av type 2 kan brukes for e-up.
Sitat fra: Hyperstress på mandag 06. januar 2014, klokken 11:34Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. januar 2014, klokken 10:19
Er dette noe som kan brukes på e-up!
http://www.kecontact.com/
Den kan brukes, men vil ikke gi deg noe hurtigere lading enn 16A fra Schuko, siden laderen i e-Up! ikke er dimensjonert for mer enn det.
Fant du noe pris på den?
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 22. desember 2013, klokken 17:08Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 22. desember 2013, klokken 17:00For å presisere (for jeg ser jeg ikke var tydelig): Når det gjelder miljøaspektet ved elbil så er det lokale utslipp som er viktigst for meg. Det er dokumentert at dieseleksos er kreftfremkallende, og at bensineksos høyst sannsynlig er kreftfremkallende. Null lokale utslipp er en av grunnene til at det er uaktuelt å kjøpe bil med fossilmotor igjen, men det var ikke null utslipp som var den viktigste årsaken til at jeg kjøpte Model S.Sitat fra: Øyvind.h på søndag 22. desember 2013, klokken 15:38
For meg personlig er fravær av lokale utslipp pri 1,
For meg er valget av elbil 100% økonomisk motivert.
Om Kina bygger et atomkraftverk i stedet for 10 kullkraftverk er 10 ganger viktigere enn å elektrifisere den norske bilparken. Vi er en mygg i verden,men så lenge norske politikere inbiller seg at de skal redde verden med å gi oss subsidier er det bare å takke og bukke
Sitat fra: LMOR på søndag 22. desember 2013, klokken 15:00
? Hvilken bil sammenligner du med da?, når en M3 med 400+Hk blir hengende etter. Uansett blir det litt på kanten å kalle dette ødeleggende. Hvis alternativet er å spinne på asfalten, så er sikkert det tøft, men du får ikke noe mer fart fremover, og det blir litt høyere kost med dekkene. Eller kan jeg bekrefte at det er betydelig mindre respons i eco+ modus. Men det er jo hele poenget..
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 22. desember 2013, klokken 15:38
For meg personlig er fravær av lokale utslipp pri 1,
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 26. november 2013, klokken 17:16
Ryktene sier at Golf Hybrid lanseres neste år. Det er vel ønsketenkning, men hadde de utstyrt denne med hengerfeste så hadde jeg vært veldig happy noen som har mer info om denne?