Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Stikkkontakt

#2371
e-up! / Sv: Bosch vegglader
tirsdag 07. januar 2014, klokken 16:56
Min "danske" e-up! kom med disse to kablene:
1. Den med Schuko og styreboks på. Kabelen merket med 8A.
2. Den andre er merket med 16A
#2372
e-up! / Sv: Lading fra vanlig schuko 16A
tirsdag 07. januar 2014, klokken 09:04
Sitat fra: Griffel på tirsdag 07. januar 2014, klokken 01:11
Sitat fra: Elmo på mandag 06. januar 2014, klokken 21:37
Tror jeg heller ville satset på denne da, som tråden startet med.

Den gir deg portabel 16A til mye lavere pris enn siste forslag. Og du kan få ladet 16A på tur også. I praksis trenger man oftest det mere enn hjemme.

Dog viktig å være veldig obs på at stikkontakten (på veggen/stolpen) er OK og at du ikke får varmgang i schuko-støpselet når du lader med 16A.
Kabel med kladde følger jo også med bilen. Her ønsker vel "stikkontakt" et bedre opplegg en en stikkontakt og da er en veggboks bra, mest praktisk i garasjen er jo en veggboks med fastmontert kabel.
Nå er det her på forumet vist og avertert en mengde veggbokser etterhvert, som sikkert har tilsvarende kvalitet til en lavere pris.
Forøvrig alle ladestasjoner av type 2 kan brukes for e-up.

Nei,jeg er egentlig ute etter noe som er MYE raskere enn 16A. Vanlig lading er greit selv om det bare er 10A. Ska jeg betale for noe bedre må det være noe som virkelig monner. Dvs 400V DC. Men om dette vil komme ned på priser som passer i Ola Nordmanns garasje er kanskje en utopi?
#2373
e-up! / Sv: Lading fra vanlig schuko 16A
mandag 06. januar 2014, klokken 11:37
Sitat fra: Hyperstress på mandag 06. januar 2014, klokken 11:34
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. januar 2014, klokken 10:19
Er dette noe som kan brukes på e-up!

http://www.kecontact.com/

Den kan brukes, men vil ikke gi deg noe hurtigere lading enn 16A fra Schuko, siden laderen i e-Up! ikke er dimensjonert for mer enn det.
Fant du noe pris på den?

999 Euro inkl mwst.
#2374
e-up! / Sv: Lading fra vanlig schuko 16A
mandag 06. januar 2014, klokken 10:19
Er dette noe som kan brukes på e-up!

http://www.kecontact.com/
#2375
e-up! / Sv: Erfaring med e-Up! og ikke minst Car-Net appen
fredag 03. januar 2014, klokken 09:15
Hvordan er det bilen egentlig er på nett? Er det et sim-kort innebygget i bilen ?
Jeg har forresten ikke appen annet enn på pc-en. Også dette er tregt.
Venter i spenning på at det kommer en android-app. Fremstår som uforståelig at et multi-milliard konsern som VAG ikke har ressurser til å lage en app til verdens i særklasse mest brukte mobil-OS.
#2376
e-up! / Sv: Tips og triks
søndag 29. desember 2013, klokken 21:24
Lyssensor og regnsensor burde det vært.
Ellers har jeg også savnet dimming av instr.lys. Jeg syns også det burde vært mulig å ha på instrumentlys uten å ha på hovedlys. Instrumentene er så mørke at det er plagsomt å kjøre uten lys i de. Og hva er da poenget med de fancy LED-lysene?
Ellers ser jeg at nettoforbruk på 13kwh/100 km er fullt mulig. Regenereringen er ca 20% av motorforbruk.
#2377
e-up! / Sv: Lading fra vanlig schuko 16A
onsdag 25. desember 2013, klokken 11:13
Min e-up! kom fra Danmark og hadde jording i en tredje pin og ikke i de sedvanlige sporene på kontakten. Jeg kappet ledningen og satte på en "norsk" kontakt. En kompis som er el.ingeniør mente det skulle gå greit. Det jeg lurer på er hva de to tynne lederne i ledningen er? For øvrig lader bilen normalt og avslutter lading og lar seg regulere fra pc. (vi har ikke app)
#2378
e-up! / Sv: Ladekabel bilde? (10A)
mandag 23. desember 2013, klokken 17:35
Hva koster disse kablene hos møller? Jeg kunne tenkt meg en hjemme og en i bilen..
#2379
BMW i3 / Sv: BMW i5 under arbeid?
søndag 22. desember 2013, klokken 18:03
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 22. desember 2013, klokken 17:08
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 22. desember 2013, klokken 17:00
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 22. desember 2013, klokken 15:38
For meg personlig er fravær av lokale utslipp pri 1,

For meg er valget av elbil 100% økonomisk motivert.
Om Kina bygger et atomkraftverk i stedet for 10 kullkraftverk er 10 ganger viktigere enn å elektrifisere den norske bilparken. Vi er en mygg i verden,men så lenge norske politikere inbiller seg at de skal redde verden med å gi oss subsidier er det bare å takke og bukke :)
For å presisere (for jeg ser jeg ikke var tydelig): Når det gjelder miljøaspektet ved elbil så er det lokale utslipp som er viktigst for meg. Det er dokumentert at dieseleksos er kreftfremkallende, og at bensineksos høyst sannsynlig er kreftfremkallende. Null lokale utslipp er en av grunnene til at det er uaktuelt å kjøpe bil med fossilmotor igjen, men det var ikke null utslipp som var den viktigste årsaken til at jeg kjøpte Model S.

Ser den.
Høy andel elbiler i Norge  gir ren(ere) byluft ,men redder ikke verden.
#2380
BMW i3 / Sv: Gassrespons og regen på i3
søndag 22. desember 2013, klokken 17:07
Sitat fra: LMOR på søndag 22. desember 2013, klokken 15:00
? Hvilken bil sammenligner du med da?, når en M3 med 400+Hk blir hengende etter. Uansett blir det litt på kanten å kalle dette ødeleggende. Hvis alternativet er å spinne på asfalten, så er sikkert det tøft, men du får ikke noe mer fart fremover, og det blir litt høyere kost med dekkene. Eller kan jeg bekrefte at det er betydelig mindre respons i eco+ modus. Men det er jo hele poenget..

Dersom en M3 E90/91 blir hengende etter en i3 bør dere snarest mulig få M3-en på verksted.
M3-en skal såvidt bli frakjørt av TMS performance på 0-100. (Dvs ekte Europatall for TMSP ligger på 4,6-4,8-ish. M3 E90 har vært testet fra 4,4-4,9 i de testene jeg har lest)

#2381
BMW i3 / Sv: BMW i5 under arbeid?
søndag 22. desember 2013, klokken 17:00
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 22. desember 2013, klokken 15:38
For meg personlig er fravær av lokale utslipp pri 1,

For meg er valget av elbil 100% økonomisk motivert.
Om Kina bygger et atomkraftverk i stedet for 10 kullkraftverk er 10 ganger viktigere enn å elektrifisere den norske bilparken. Vi er en mygg i verden,men så lenge norske politikere inbiller seg at de skal redde verden med å gi oss subsidier er det bare å takke og bukke :)
#2382
e-Golf / Sv: Levering av E-golf
lørdag 21. desember 2013, klokken 11:52
Noen som vet hvor mange E-Golf som er bestilt?
Jeg registrerer min E-Up! på mandag,men tror jeg kanskje burde vente et halvår på Golf  :-\
Uansett er det som nummer 2 bil og forskjellen for oss vil utelukkende gå på komfort. Jeg har importert 20 Golfer siste året og det viser seg at de blir fryktelig dyr etter man er ferdig å sette kryss.
På E-Golf er nå ihvertfall gode lys og navi standard. Det koster 30.000 på en vanlig Golf,samt tilvalg som hengerfeste ikke er tilgjengelig.
Ser for meg dette dersom Highline er basis:
-Adaptiv cruise
-Kessy
-Metallic
-Utvidet bluetooth
-17"
-Ergoseter
-Ryggekamera og p-assist
-Blind spot sensor om det kommer på denne. (Ble lansert på Golf Sportvan denne uken)
#2383
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nye stolper i Oslo m/Type2
fredag 20. desember 2013, klokken 11:53
Er det noen av disse nye som støtter Combo/CCS?
#2384
Volkswagen VW / Sv: Golf hybrid
torsdag 19. desember 2013, klokken 10:11
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 26. november 2013, klokken 17:16
Ryktene sier at Golf Hybrid lanseres neste år. Det er vel ønsketenkning, men hadde de utstyrt denne med hengerfeste så hadde jeg vært veldig happy :) noen som har mer info om denne?

I følge de store tyske bilmagasinene kommer plug-in Golfen rundt midten av 2014.
Ca pris i Tyskland er forventet å være 36.000 €. Men siden det bare er ca 20.000 kroner i avgift på den vil prisen være ganske ok. Jeg tipper 350000 for en Highline. Da har den nok også mer standardutstyr en normale Golfer.
En fair pris i grunn. Ytelsene er ganske lik som for Golf GTD.
#2385
e-Golf / Sv: Levering av E-golf
onsdag 18. desember 2013, klokken 10:09
I Tyskland antyder man en pris på E-Golf på €32.000 inkl tysk moms.
Selv med dagens ektremt dyre Euro er det ca 230.000 kr. Her lukter det storselger lang vei.
Utstyr sies lite om,men regner med navi er selvsagt pga veivisning til ladestasjoner osv.
Utifra dette tror jeg at jeg har en E-up! til salgs til sommeren :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA