Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Stikkkontakt

#2356
e-Golf / Sv: eGolf vs konkurenter til eGolfs disfavør
torsdag 27. februar 2014, klokken 14:27
Sitat fra: iAnders på torsdag 27. februar 2014, klokken 13:55
Takk for gode svar, jeg er enig i at VW må få klarhet i dette raskt. Jeg var sikker på at dette var standard-utstyr basert på at så mange medieartikler hevder dette (som jeg antar bygger på samme VW/Møller pressemelding). Men varmepumpe er jo ikke listet i spesifikasjonen til bilen så vidt jeg kan se.

Varmepumpe kommer som tilvalg i Q4 2014. Om det leveres da eller kan bestilles da vet jeg ikke.
Dette ifølge importør.

#2357
e-Golf / Sv: Blir e-golf en hit?
torsdag 27. februar 2014, klokken 00:19
Sitat fra: BOStrand på onsdag 26. februar 2014, klokken 08:03
Har kjørt e-Up en del. Setter du den i B-modus kjører du den som en BMW i3.

Jeg kjører ofte e-up!-en vår uten regenerering. Det som er viktig da er å følge med power-meteret når du bremser. Det er nemlig en sterk regen-effekt på vanlig fotbrems også. Så lenge du ikke "bunner" måleren vil all bremsing gå rett tilbake til batteriet.
Jeg klarer for øvrig å kjøre den forbausende billig. På en 130 km tur for noen uker siden brukte jeg 10,9 kwh/100 km.(Totalt)
#2358
e-Golf / Sv: eGolf vs konkurenter til eGolfs disfavør
torsdag 27. februar 2014, klokken 00:11
Sitat fra: Rio på onsdag 26. februar 2014, klokken 22:33
Jeg har fått skriftlig bekreftet fra selgeren at ***NORSKE*** e-Golf kommer MED varmepumpe.

Derimot er det ikke standard i Tyskland, derfor forvirringen.

Det er heller ikke på ekstrautstyrslisten.
Tyskerne kan derimot velge noe annet digg som vi ikke kan.
-Bluetooth premium med wlan i bilen
-Infrarød reflekterende frontrute
-Askebeger :)
-USB for iPhone
#2359
e-Golf / Sv: Hvordan konfigurerer du din e-Golf
tirsdag 25. februar 2014, klokken 17:20
Jeg bestilte for min mor:
Oryxhvit
Sort vienna skinn
Alt utstyr minus dynaudio og airbags bak.
#2360
e-Golf / Sv: Hvordan konfigurerer du din e-Golf
tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:45
Sitat fra: Kent på tirsdag 25. februar 2014, klokken 11:51
Night Blue Metallic
Lys & Sikt pakke
Keylesspakke m/alarm
Fjernlysassistent med Lane Assist og trafikkskiltgjenkjenning
El innklappbare speil m lys
Ryggekamera
Stoffmatter (og gummimatter)

Systemet ville av en eller anna grunn ikke godta parkeringsassistent, så skippa den.

270k totalt, meget bedre en frykta.

Levering uke 25.

Jeg vil på det sterkeste anbefale å velge parkeringssensorer.
"Alle" andre har det og din bil vil bli solgt sist som bruktbil..
#2361
e-Golf / Sv: Blir e-golf en hit?
tirsdag 25. februar 2014, klokken 14:55
Sitat fra: Finnøy på tirsdag 18. februar 2014, klokken 16:39

Summen av dette gjør at jeg tror eGolf'en fort kommer til å selge mer enn Leaf i Norge, så sant fabrikken klarer å levere nok biler.

Det er også en del utstyr på eGolf man ikke kan få på Leaf, men i rettferdighetens navn savner jeg oppvarmer ratt og bakseter på eGolf'en.


Man kan jo snu litt på det og spørre hvor mange Leaf som hadde blitt solgt med 1,5dCi eller 1,6 bensin. Jeg tror under 10% av Golfs salg. Nå er Norges mest solgte bil elektrifisert og den kommer til å selge enormt. Tipper den ikke bare blir norges mest solgte bil,men også mest solgte el-bil.
Den aller største forskjellen på Golf og Leaf for meg er byggekvalitet(knirk og soliditet),materialvalg(premiumfølelse) og kjøreegnskaper(komfort blandet med dynamikk) Her er Golf i en annen klasse enn alle andre konkurrenter. Kanskje med unntak av A3 og V40,men A3 er mye dyrere og V40 mye trangere.
#2362
e-Golf / Sv: Blir e-golf en hit?
tirsdag 25. februar 2014, klokken 11:08
Sitat fra: Sonus på tirsdag 25. februar 2014, klokken 09:46
Sitat fra: Kent på tirsdag 25. februar 2014, klokken 08:17
Sitat fra: Togge på tirsdag 25. februar 2014, klokken 08:05
Avsender av denne er Møller.
Det står også litt lengre ned i e-posten:

PrisVi er stolte av å kunne lansere e-Golf i Norge til en svært attraktiv pris på kun kr 244.200. Leveringsomkostningene på e-Golf er kr 7.600.
Dette er en særdeles gunstig pris sammenlignet med tilsvarende utstyrte modeller av våre hovedkonkurrenter Nissan Leaf og BMW i3!

Da er prisen lik overalt.
Får bare stikke en tur innom nærmeste forhandler og bestille en i dag:)

Prisen er forskjellig rundt om i landet.

ca 251.000 i Oslo
ca 255.500 i Bergen og Trondheim

+35000 i utstyr
-20000 i rabat

Blir en super bil for 270000 dette :)
#2363
e-Golf / Sv: Video fra Chicago Auto Show
søndag 23. februar 2014, klokken 15:59
Sitat fra: Sonus på søndag 23. februar 2014, klokken 11:36
Takk hovik. Endelig en bekreftelse på at rommet under øvre gulv i bagasjerommet ikke benyttes til batterier :)

Jeg kunne godt ha ofret rommet under bagasjerommet for 10-15 KWh større batteri... (og 30.000 flere kroner)
#2364
e-Golf / Sv: Bestillingsklar i Tyskland
søndag 23. februar 2014, klokken 13:14
Sitat fra: Griffel på lørdag 22. februar 2014, klokken 13:00

Ladekabel for likestrøm høres tvilsomt ut, siden den kablen sitter fast i lader, og ikke er en løs kabel som følger med bilen.

Det skulle selvfølgelig være kabel for vekselstrøm ladestasjon.
#2365
e-Golf / Sv: Bestillingsklar i Tyskland
fredag 21. februar 2014, klokken 21:42
Om e-Golf i Norge har "Highline" utstyrsnivå er det mye ekstra i forhold til i Tyskland.
-Front assist
-Pre crash
-Multifunksjonsratt
-Hurtigladeuttak
-Lys- og siktpakke
-Crruisecontrol
-Ambientebelysning
-Speilpakke
-Ladekabel for likestrøm
-Vinterpakke

Jeg tviler derimot på at det er samme setene som i Highline,da dette ikke er en opsjon i Tyskland. Det er enten standardseter eller skinn. Det er vel slik at den "baserer seg på" Highline.
#2366
e-up! / Sv: e-up försäljningssiffror
torsdag 06. februar 2014, klokken 09:42
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 05. februar 2014, klokken 19:12
I januar i år ble det registrert 175 nye e-up.


Syns det var lite. Har de hatt leveringsproblemer?
#2367
e-up! / Sv: Erfaring med e-Up! og ikke minst Car-Net appen
fredag 31. januar 2014, klokken 00:08
At app-en fungerer dårlig er en ting. Langt verre er det at VW har valgt å lage en app som bare 18% av mobiltelefonene i Europa kan bruke.

For øvrig er vår e-up programmert til faste tider hver dag via M&M. Det fungerer knirkefritt hver gang.
#2368
Hvor finnes egentlig uttak for disse kablene?
Hva heter de offisielt/hva må jeg søke etter for å finne det?
Finnes det slikt i Bergen?
#2369
e-up! / Sv: Hurtiglading CCS
fredag 10. januar 2014, klokken 11:28
I følge Møller kommer det hurtigladestasjoner på Dale og Voss i løpet av april-mai. Da kan vi kanskje kjøre e-up! til hytta til påske :)
#2370
e-up! / Sv: Fotokonkurranse. Garmin og rekkeviddeindikatoren
torsdag 09. januar 2014, klokken 23:20
Hvilke dekk har dere på disse bilene?
Er det orginale sykkeldekk eller vinterdekk?
Jeg la om til Nokian Hakka R 175/65-14 i dag. 6" felg. Ser faktsik ok ut. Syns sommerdekkene er veldig stusselig. up! med 17" er faktsik rått. Men det ville nok vært meget skadelig for forbruket. Selv ser jeg stor forskjell på de to andre bilene i huset med brede sommerdekk vs smale vinterdekk. (Golf 6 med 185/65-15 og 225/40-18 og Sharan 7N med 205/60-16 og 235/45-17)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA