Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - i3_X5_116dA

#61
BMW i3 / Sv: Ladeutsyr til BMW i3
mandag 20. oktober 2014, klokken 16:49
Sitat fra: LMOR på mandag 20. oktober 2014, klokken 15:08
Er du ikke fornøyd med Mennekes 16A?
Å joda!  :) bruker kun Mennekesladeren. For meg er det litt sånn: Ingen over, ingen ved siden. Hos oss har Mennekes ladet bilen til 11.000km. Problemfritt. Også på reise til andre enn hjemme. 

Grunnen til at jeg spurte er at det må da ha komt noe nytt siden Januar? Eller?  :o
#62
BMW i3 / Sv: Ladeutsyr til BMW i3
søndag 19. oktober 2014, klokken 20:49
Er det noen andre som har erfaring med/testet andre kladder enn de allerede nevnt i tråden her?  :o
#63
BMW i3 / Sv: Hurtigladestasjoner for i3
søndag 19. oktober 2014, klokken 20:38


Hvis medlemmene hadde vert litt flinkere til å ta bilde av laderene de besøkte med mobilen sin, hadde diskusjonene gått litt lettere ...  ;)
#64
BMW i3 / Sv: Ekstralys
mandag 13. oktober 2014, klokken 19:29
Sitat fra: ganton på fredag 10. oktober 2014, klokken 13:58
Sitat fra: Klykken på torsdag 09. oktober 2014, klokken 22:11
Ville vurdert å bytte pærer i fjernlysene, istedenfor.
Slik: http://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=1111

De pærene så jo mye bedre ut. Men "Philips H11 CrystalVision Ultra" , er det et USA-produkt?  Finner bare H11 "BlueVision Ultra" hos http://www.philips.no


Kan denne brukes? : http://www.ekstralys.no/products/led-11w2h11

#65
BMW i3 / Sv: Standard kladd lading
lørdag 16. august 2014, klokken 15:43
Nå begynner det å bli endel nye på i3-forumet her med de samme spørsmålene. Hadde det vert en ide å lime fast/sticky denne tråden?
#66
BMW i3 / Sv: Ladeutsyr til BMW i3
lørdag 16. august 2014, klokken 15:41
Nå begynner det å bli endel nye på i3-forumet her med de samme spørsmålene. Hadde det vert en ide å lime fast/sticky denne tråden?
#67
BMW i3 / Sv: Generelle strøm og ladespørsmål.
tirsdag 12. august 2014, klokken 13:53
Sitat fra: Aberg88 på tirsdag 12. august 2014, klokken 10:13
har wattmeter på strømmåleren og i natt når jeg la meg og ingen andre ting i huset som var på og trakk strøm målte jeg 3 Kwt. Bilen ble ladet med laderen som fulgte med og innstilling i bilen satt til reduced. Altså 3 Kwt tilsvarer da 3000/230=13A. Men dette er vel ikke lineært gjennom hele ladeprosessen

Ikke 13A, nei.
Her er faktisk test av Clipper Creek kladden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12086.msg177703.html#msg177703

Her er test av Mennekes 16A kladden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12591.msg198978.html#msg198978
#68
BMW i3 / Sv: Generelle strøm og ladespørsmål.
mandag 11. august 2014, klokken 11:04
Sitat fra: jkirkebo på mandag 11. august 2014, klokken 03:48Avlesning av strøm og spenning er fint i de tilfeller man får ladestrøbbel, og ikke helt vet hvorfor. Greit å kunne finne ut at det f.eks er problemer med spenningen på stikket, som faller mye ved belastning.

Ja, men min kjære herre ... dèt er ett vanlig tema hos TMS-eierene ... ikke hos i3-eierene. Derved trenger man ikke slik avlesning. Og jo flere opsjoner det går an å trykke på, jo flere spørsmål har kunden, jo flere ting kan man trykke på, jo flere ting kan man gjøre galt.  ;)
#69
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
søndag 10. august 2014, klokken 22:56
Sitat fra: jkirkebo på søndag 10. august 2014, klokken 21:15Og det vil garantert ikke skille 15k på prisen for en med og en uten hurtiglading ;)

He he ... å-joda ... det kan jeg garantere8)
#70
BMW i3 / Sv: Generelle strøm og ladespørsmål.
søndag 10. august 2014, klokken 22:54
Sitat fra: jonihler på søndag 10. august 2014, klokken 20:05
Var nettopp hos en venn som har Tesla. Han kan lese av i bilens display hvilke ladestyrker som er i bruk. Både Ampere og kwt Er det ingen mulighet å lese av annet enn hvor mange timer det er igjen eller når bilen er ferdig ladet?

Nei, du kan ikke lese av, (foreløpig), hvor mange lade AMP eller Volt eller noe som helst i i3.

Hva er vitsen? Kanskje nyttig på en TMS, da det finnes ugudelig mange forskjellige måter å lade kjerra på, der selv ikke eierene har oversikten.

Men  hos i3, er det 3 enkle måter:

- Ladekladd lading 6 - 16A 1-fase
- Semi hurtig lading 32A - 1-fase
- Hurtiglading ->125A - DC
#71
BMW i3 / Sv: Ladeutsyr til BMW i3
søndag 10. august 2014, klokken 19:26
Sitat fra: Thomas81 på søndag 10. august 2014, klokken 19:14
Er det med to ledninger med bilen? En for stikkontakt og en for hurtiglading?

- Det er èn Clipper Creek sak/kabel/kladd som kan plugges i Schuko/husholdninguttak. 12A
- Og èn Type 2 kabel - opp til 32A
#72
Lading av Tesla / Sv: Drammen Karosseri lader bilen 100% - WTF???
lørdag 09. august 2014, klokken 16:22
Sitat fra: Muffinman på lørdag 09. august 2014, klokken 13:42
Det synes litt merkelig at noen som har kjøpt en bil som aller mest ser ut som et mislykket forsøk på å genmanipulere en transformer henger på et forum hvor man diskuterer biler med firedobbel rekkevidde tilsynelatende for å forsvare eget valg. Tror kanskje BMW - delen av forumet vil fungere bedre til det formålet.

Du verden, det var en "grei beskrivelse".
- Skulle den beskrivelsen mene å såre?
- Var det ett forsøk på sarkasme?
- Er dette en holdning representativ for resten av TMS-eierene ovenfor i3'eiere?

Det er trådstarter som faktisk legger listen, for hvordan TMS'eiere reagerer, når man ikke passer på ladingen av TMS.: "Drammen Karosseri lader bilen 100% - WTF???" - med 3 spørsmålstegn. Det er derved rettmessig, uansett hvem, å stille spørsmålet, om hvorfor Tesla ikke har maktet å hindre at dette kan skje, når selv oss som kjører rundt i mislykket forsøk på å genmanipulere en transformer slipper å tenke på det. 
#73
Lading av Tesla / Sv: Drammen Karosseri lader bilen 100% - WTF???
lørdag 09. august 2014, klokken 10:20
Sitat fra: jkirkebo på fredag 08. august 2014, klokken 22:13
Det er motsatt. Du får ikke ladet en i3 til 100%.

Hold deg på matta og til temaet, min herre. Vi snakket om 100% tilgjengelig kapasitet.

(Hva BMW har gjort i løsning for å forhindre lading til 100% av virkelig kapasitet er ett sidesprang i denne diskusjonen, men BURDE vert standard hos Tesla ... hverken mer eller mindre.)

Tydligvis er blottlegging av muligheten til å lade til 100% tilgjegelig kapasitet på TMS, roten til mye rare hendelser og det som følger av dette.
#74
Lading av Tesla / Sv: Drammen Karosseri lader bilen 100% - WTF???
fredag 08. august 2014, klokken 22:00
Sitat fra: sn0le på fredag 08. august 2014, klokken 21:37
... og så mye man vil. :)

Javel? Så du lader gjerne TMS'n til 100% hver eneste gang du lader? For det er det som er utgangspunktet for diskusjonen. Oss som har i3, kan lade til 100% tilgjengelig kapasitet, hver eneste gang vi lader. Bilen tar seg av saken. Ett problemfritt ladeliv! Men på en TMS ... ja, der er man livredd for å lade bilen til 100% tilgjengelig kapasitet med alle problemene og diskusjonene som følger.

Og TMS skal liksom være "den tekonlogiske lederen" på EL-bilfronten. Go figure!

#75
Lading av Tesla / Sv: Drammen Karosseri lader bilen 100% - WTF???
fredag 08. august 2014, klokken 21:28
Sitat fra: Muffinman på torsdag 07. august 2014, klokken 22:28
Dere må jo det med det minibatteriet der. Med Tesla kan man ta seg råd til et bruksmønster som minimerer slitasjen på batteriet og likevel ha rekkevidde mer enn nok til å komme fram.

Minibatteri? Jo, takk for den. Sier de som kjøper biler fra en hypet produsent som ikke evner å lage biler som kundene enkelt kan lade. Så ofte de vil, så mye de vil. 
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA