Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - i3_X5_116dA

#16
BMW i3 / Sv: Hurtigladestasjoner for i3
torsdag 27. august 2015, klokken 19:24
Hvem av Stavangergjengen har benyttet laderen på Randaberg?
Hvilke betalingsløsning er det her?

:)
#17
BMW i3 / Sv: Hurtigladestasjoner for i3
søndag 23. august 2015, klokken 20:26
Kjørte fra Askøy til Austrått/Sandnes i dag. Ladet èn gang på turen:kun på ABB sin hurtiglader v/Shell på Heiane/Stord.
Ladet til 99% på Heiane og hadde fremdeles 30km igjen da i3'en parkerte på Austrått. :)
Heia ABB! (Og de kraftleverandørene som velger ABB sine ladere)  8)

Møkka til Fortum funker ikke ved McDonald v/Heiane/Stord ... fraråder folk å i heletatt planlegge å legge igjen penger der. At det går an å levere så jævli dårlig service til kunder, fatter jeg bare ikke. Ingen av de 3 laderene som stod der funker.
#18
Her på Askøy blir det garantert en diskusjon om EL-bilen må være med å betale den katastrofale prisøkningen på bompengeprosjektene. Tror det må nå være over 1000 el-biler ute på øya vår ... (!)  8)

#19
Sitat fra: Griffel på mandag 11. mai 2015, klokken 16:20
Selv er jeg så gammel at jeg husker vippetariff hos besteforeldre, og overforbruksmåler hadde jeg selv i flere år i min egen husholdning, så for meg er dette bare et lite skritt tilbake i tiden.

Jepp, det samme hadde vi. Vi lå hele tiden under 4kW for å ikke få "overforbruk".
Snakket med bekjente i Lyse:
- Det er husholdninger med effektuttak til Tesla med samtidig bruk av induksjonstopp, direkte vannvarmer og Japanske toaletter de vil "bøtelegge".
Bruk av disse 4 tingene samtidig, som ikke blir sjeldnere i moderne nybygde hus fremover, vil kreere forbrukstopper i husholdningen som NVE vil til "livs".

Så da har vel de fleste av oss ingenting å bekymre oss over. Ryktene vil også ha det til at energiprisen med forslaget til NVE vil bli dramatisk redusert. Kanskje ned mot 5 øre/kWh ... (!) 
#20
Sitat fra: Griffel på lørdag 09. mai 2015, klokken 11:25
Når elbil trekkes fram i denne sammenheng, er det ikke de som lader med effekter 0-4kW en snakker om, men effektutak over "vanlig husholdning".

Griffel,

Hva kan vi anta her da?
Jeg har 3x63A som inntak. Antar vel dette er "vanlig" husholdning og å sette EL-bilen på lading, samtidig som man lager middag for at EL-bilen skal være klar til transportbehov etter middag som frem/tilbake til trening bør vel ikke bli "straffet"?  :o

Jeg mener, bør ikke NVE spesifikt tallfeste vanlig husholdning?
#21
Oppfordrer alle til å sende inn høringssvar. Alle vanlige borgere kan også sende inne svar.

Info her: http://www.nve.no/no/Nyhetsarkiv-/Pressemeldinger/Vurderer-ny-utforming-av-nettleien/

Høringsforslaget her: http://publikasjoner.nve.no/hoeringsdokument/2015/hoeringsdokument2015_03.pdf
#22
BMW i3 / Sv: Batteritemperatur
lørdag 02. mai 2015, klokken 18:58
Så for oss uvitende: Hvis batteripakken fra før har en temperatur på, ja la oss si 22 grader, (i oppvarmet garasje) så trenger man ikke forvarming og man har samtidig "lengst" rekkevidde i utgangspunktet med fulladet batteri?  :o

#23
BMW i3 / Sv: 120mil i i3
lørdag 02. mai 2015, klokken 18:56
Takk for grundig info om turen LMOR. Interessant og informativt!  :)
#24
Hmmmm ... nå er det snart gått en måned siden sist det ble postet noe her. er det virkelig ikke noen som har noen virkelige feil på i3'ene sine ...  ;D  ;D  ;D
Andre bileiere her på Forumet må jo nesten tro at i3 er av virkelig solid kvalitet8)
#25
Model S 2013 - 2022 / Sv: Parkering med Autopilot
torsdag 09. april 2015, klokken 01:45
Sitat fra: Batteritralla på torsdag 09. april 2015, klokken 00:25
Er det mange her inne her på forumet som har fortau på eiendommen sin?
???

Skulle gjerne ha sagt: meg! ... men, nei.  8)
#26
BMW i3 / Sv: Snittforbruk på min i3
lørdag 28. mars 2015, klokken 09:24
Dette var bare èn lang tur, men uansett ....  8)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10878.msg202917.html#msg202917
#27
Myke, høymonterte, uttrekkbare kabler slik at kablene ikke subber i bakken og skarpe kanter ved bruk.
#28
BMW i3 / Sv: Betaling hurtiglading
torsdag 05. mars 2015, klokken 20:12
Utført!  ;)
#29
BMW i3 / Sv: Ekstralys
tirsdag 03. mars 2015, klokken 16:02
Sitat fra: phnuxen på tirsdag 03. mars 2015, klokken 10:09
Sitat fra: i3_X5_730 på tirsdag 03. februar 2015, klokken 21:47
For å illustrere hvor hysterisk kraftig fjernlysnene på i3'en er blitt etter å ha montert Xenon pærer, vedlegger jeg 2 bilder. Ett stillestående og ett i 80km/t, som naturlig er utydelig, men klart viser hvor enormt lysflelt man får ved oppgradering fra Halogen til Xenon.  ;D

Edit: Bildene er tatt med ett EOS 50D, 17-40linse, full auto-uten blitz, og er ikke redigert. Kun re-sized ned til 3000x2000pixel.

Er dette også samme pærer som det refereres til på Ebay?

http://www.ebay.com/itm/271532754828?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

For en som utelukkende kun har fylt spylerveske på sine biler før, er dette noe man klarer å bytte selv?

Her er alt du trenger vite om delene til dette: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17064.msg292197.html#msg292197  8)
Husk at jeg har brukt Xenon ... ikke LED.
#30
BMW i3 / Sv: i3 på Finn
mandag 23. februar 2015, klokken 15:14
Sitat fra: Olemann på søndag 22. februar 2015, klokken 17:31
Kan virke som de som kjøper i3 i mindre grad kvitter seg raskt med dem ...

Enig. ett vesentlig poeng. Dessuten tror jeg tilfredsheten med bilen i større grad spiller inn. Ferre feil enn alle andre EL-biler, kundeservice, premiummerke ... o.l
8)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA